بازدید 10404
زارعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

سردار سلیمانی فراجناحی بود اما ...

سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه سردار سلیمانی امام و رهبری را با هیچکس مقایسه نمی‌کرد و درباره آن بسیار تعصب داشت، تاکید کرد: سردار سلیمانی شخصیتی فراجناحی داشت اما هیچ‌گاه فرارهبری بودن را برنمی‌تافت.
کد خبر: ۹۵۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 24 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، سعدالله زارعی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز ۴ بهمن تهران گفت: آنچه که امروز از شهید حاج قاسم سلیمانی به جای مانده است، یک مکتب کامل و تمام عیار است که پیروی از این مکتب، برای یک ملت و یک امت راهگشاست و می‌تواند جامعه طیبه الهی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه آمریکا از سال ۱۹۹۴ به بعد به این جمع بندی رسید که برای نجات خودش در منطقه غرب آسیا، مقاومت ملت‌ها و به طور خاص مقاومت جمهوری اسلامی ایران را از سر راه خودش بردارد، گفت: از آن زمان بود که یک گروه ۴۰۰ نفره به طراحی یک استراتژی کامل برای غلیه آمریکا بر مسائل در منطقه غرب آسیا مشغول شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در این حین بود که سردار سلیمانی با اعتقاد راسخ به مسئله جهاد در راه خدا و اطاعت محض از رهبری به صحنه آمد و برنامه خنثی سازی توطئه آمریکا را در دست گرفت و در این راه ظرفیت‌های مختلف کشور در حوزه بین‌الملل تمرکز پیدا کردند.

زارعی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بیش از ۳۰۰ هزار نیروی نظامی اطلاعاتی در عراق داشتند و تجهیزات بسیار گسترده‌ای را به منطقه غرب آسیا آورده بودند، عنوان کرد: این در حالی بود که سردار سلیمانی با امکانات و نیرو‌های کم و با بودجه بسیار اندک به مقابله با این تهدید برخاسته بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی با نبوغ خاصی که در عرصه فکری و نظامی داشت، نیرو‌های بسیار کوچکی را در عراق طراحی و ساماندهی کرد تا جلوی تهدید بزرگ آمریکا ایستادگی کنند، گفت: برنامه سردار سلیمانی در عراق برنامه‎‌ای هوشمندانه بود که با استفاده از نیرو‌های چابک عراقی انجام شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه ولایت‌محوری و اعتقاد راسخ به حکمت رهبری، یکی از ویژگی‌های اصلی شهید سلیمانی بود، گفت: کلیدواژه شهید سلیمانی هنگامی که می‌خواست درباره آراء و نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی صحبت کند، «حکیم بودن رهبری» بود.

زارعی با بیان اینکه سردار سلیمانی امام و رهبری را با هیچکس مقایسه نمی کرد و درباره آن بسیار تعصب داشت، تاکید کرد: سردار سلیمانی شخصیتی فراجناحی داشت اما هیچ‌گاه فرارهبری بودن را برنمی‌تافت.

وی با بیان اینکه «عرم و اراده پولادین» ویژگی دیگر شهید سلیمانی بود، عنوان کرد: واژه‌های «نمی‌توان» و «نمی‌شود» در قاموس سپهبد سلیمانی جایگاهی نداشت.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه «مشورت و درایت» یکی از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود، گفت: سردار سلیمانی مشورت و استفاده از نظرات دیگران را یک رکن مهم در زندگی و مسئولیت به حساب می‌آورد. او با وجود اینکه در فهم مسائل سیاسی بلوغ بسیار زیادی داشت، اما برای هر اقدام خود جلسه برگزار می‌کرد و نظرات کارشناسی کارشناسان را می‌گرفت و نقطه نظرات خود را هم ارائه می‎‌داد. سردار حاج قاسم سلیمانی در این رهگذر هزاران کارشناس سیاسی را تربیت کرد.

زارعی با بیان اینکه «دشمن‌شناسی» دیگر ویژگی بارز شهید سلیمانی بود، گفت: دشمن شناسی به معنای شناخت خصوصیات، اهداف، تاکتیک‌ها، روش‌ها و بکارگیری راه‌های خنثی کردن برنامه‌های دشمن است.

زارعی با بیان اینکه «معنویت، مجاهدت و شهادت طلبی» مهمترین ویژگی شخصیتی سردار سلیمانی بود، تاکید کرد: سردار سلیمانی به نماز به خصوص نماز شب توجه خاصی داشت و معمولا نمازهایش با بکاء و گریه همراه بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی همواره با شنیدن خبر شهادت هر شهید منقلب می‌شد و از خداوند متعال آرزوی شهادت می‌کرد، افزود: آخرین کتابی که شهید سلیمانی برای خودش خلاصه برداری کرد، کتاب «انسان کامل» شهید مطهری بود

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل