بازدید 33837

تفاوت های دستگاه های لیزر مو بر اساس کابرد

کد خبر: ۹۵۳۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 25 January 2020

تقریبا امروزه همه در مورد دستگاه لیزر مو شنیده اند، که یکی از کاربردهای اصلی با دستگاه لیزر مو، جنبه زیبایی دارد. روش لیزر کردن موهای زائد بدن، روشی سریع، مؤثر، بدون حساسیت و نسبتا بدون درد را ارائه می دهد که جای زخم باقی نمی گذارد و به منافذ پوست آسیب نمی رساند. باید قبول کرد که اصلاح صورت توسط تیغ بسیار وقت گیر می باشد، هم چنین موم های معمولی صدمه بسیار زیادی را به سطح پوست وارد می کنند و باعث لکه دار شدن پوست که نوعی شکنجه مدرن است، می شود. لیزر موهای زائد - که از پرتوهای لیزر هدفمند برای از بین بردن فولیکول های مو و جلوگیری از رشد آینده مو استفاده می کند - می تواند یک روش جدید، موثرتر و یک ایده عال محسوب گردد. هنگامی که یک کالای لوکس را به عنوان یک روش درمانی و حذف موهای زائد بدن خود انتخاب می کنید که اکثر سلبریتی ها نیز از آن ها استفاده می کنند، باید مواظب باشید که قیمت پایین آن ها نباید شما را گول بزند! اما، مانند هر درمانی دیگری که ممکن است با نتایج نامطلوبی مواجه شوید، ممکن است در نهایت از نتایج استفاده از محصولات بهداشتی لوکس نیز راضی نشوید. پس بهتر است قبل از هر اقدامی مطالعات زیادی در این خصوص کرده باشید.

انواع دستگاه لیزر مو برای حذف موهای زائد بدن وجود دارد که هر کدام بر یک یا چند نوع پوست مناسب می باشند. بهتر است به نکاتی که در مورد هر نوع دستگاه لیزر مو وجود دارد، توجه ویژه کنید.

 با پیشرفت تکنولوژی دستگاه لیزر مو برای حذف موهای زائد بدن که به سرعت در حال بهبود می باشند، تکنیک های جدید و انواع لیزر در حال قدم گذاشتن به میدان رقابت می باشند. در حالی که لیزر موهای زائد در حال حاضر مورد تأیید FDA برای از بین بردن موها به صورت نیمه دائمی گزارش شده است، اما تعداد جلسات درمان، رنگ مو و پوست شما و دستگاه لیزر مورد استفاده در طول درمان می تواند به شما در دستیابی به کاهش قابل توجه و مداوم در رشد مو کمک کند.

همه پزشکان و متخصصان زیبایی از یک نوع دستگاه لیزر مو استفاده نمی کنند، توصیه می کنیم زمانی که می خواهید روش های درمانی موهای زائد لیزر مو را امتحان وتجربه کنید، در مورد آنچه که در انتظاراتان است، مطالعه کنید که بتوانید موثرترین نتیجه درمان را بگیرید. دستگاه لیزر الکساندرایت، دستگاه لیزر الکس دایود و دستگاه لیزر دایود، مهم ترین دستگاه های لیزر مو برای حذف موهای زائد بدن می باشند. در این مقاله ما به بررسی لیزرهای دایود و الکساندریت از طریق نتایج یک کارآزمایی بالینی می پردازیم تا مشخص شود که کدام یک عملکرد بهتری نسبت به دیگری دارد.

هر دو نوع دستگاه لیزر مو اغلب برای لیزر انواع موهای زائد بدن در هر ناحیه ایی مورد استفاده قرار می گیرند، اما دستگاه لیزر دایود کمی بیشتر از دستگاه لیزر الکساندراین مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه دستگاه لیزر م دایود می تواند بیمارانی با رنگ پوست کمی تیره تر را درمان کند، دستگاه لیزر الکساندرایت برای افرادی با رنگ پوست سبک تر عملکرد بهتری دارند.

دستگاه لیزر دایود:

دستگاه لیزر دایود در طول موج 800 یا 810 نانومتر عمل می کند. این طول موج طولانی تر امکان نفوذ عمیق تر به پوست را فراهم می کند، از لحاظ نظری از ملانین در اپیدرم پوست جلوگیری می کند و بنابراین مستقیما فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد. در تئوری، طول موج طولانی تر از جلوگیری از آسیب دیدگی پوست و تغییرات رنگدانه ای که می تواند با انواع لیزر کوتاه تر اتفاق بیفتد، جلوگیری می کند. دستگاه لیزر دایود در موهای درشت و تیره عملکرد خوبی دارد و برای موهای کمر یا بیکینی انتخاب خوبی می باشد.دستگاه لیزر دایود برای پوست های تیره بسیار مؤثر می باشد. دستگاه لیزر دایود سرعت تکرار سریع دارد و نواحی بزرگی از بدن را در بر می گیرد و امکان درمان سریع مناطق بزرگتر بدن را فراهم می کند. دستگاه لیزر دایود یک معجزه است که می تواند شما را از دست موهای ناخواسته بدن خود رهایی بخشد.

تفاوت های دستگاه های لیزر مو بر اساس کابرد

دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت در طول موج 755 نانومتر، طول موج کوتاه تر از لیزر دایود عمل می کند، و به طور موثری برای لیزر موهای زائد در انواع پوست I-IV استفاده شده است.

طول موج کوتاه تر در دستگاه لیزر مو الکساندرایت باعث می شود که از نظر تئوری درمان بر روی پوست های سبک تر و روشن تر از پوسته های تیره اثر بیشتری داشته باشد. الکساندریت با اندازه بزرگتر خود می تواند نواحی بزرگتر را به سرعت پوشش دهد، بنابراین بهترین انتخاب برای مناطق بزرگتر مانند کمر یا قفسه سینه می باشد.

تفاوت های دستگاه های لیزر مو بر اساس کابرد

یک مطالعه و پژوهش واقعی در یکی از کلینیک های معتبر دنیا!

در حالی که هر دو نوع دستگاه لیزر الکساندرایت و دستگاه لیزر دایود معمولا بر روی انواع پوستی از I-IV استفاده می شوند، می خواهیم بدانیم کدام یک برای چه کسی موثرتر واقع می شود.

ما یک کارآزمایی بالینی با عنوان اثر طولانی مدت دستگاه لیزرمودایود 808 نانومتری اسکن خطی برای برداشتن مو را در مقایسه با دستگاه لیزر الکساندرایت اسکن شده بررسی کردیم تا ببینیم نتایج طولانی مدت درمان با هر لیزر چه نتیجه ای خواهد داشت. این پژوهش به ما کمک می کند تا تعیین کنیم که کدام یک از این دستگاه های لیزر مو موثرتر می باشد.

جزئیات تست:

  • به منظور بررسی اثربخشی طولانی مدت هر دو دستگاه لیزر مو الکساندرایت و دستگاه لیزر دایود، 31 بیمار (زن و مرد) با انواع پوستی از I تا IV در مقیاس فیتزپاتریک تحت درمان منظم با هر دو نوع لیزر قرار گرفتند.
  • بیماران با فواصل 4 هفته از دو دستگاه لیزر مو برای بخش موهای زائد زیر بغل استفاده کردند.
  • زیر بغل سمت راست با دستگاه لیزر مو 755 نانومتر الكساندریت تحت درمان قرار گرفت و زیر بغل سمت چپ با دستگاه لیزر دایود 808 نانومتر به طور مداوم اسكن خطی تحت درمان قرار گرفت.
  • تراکم مو قبل از درمان و درست بعد از درمان 6 و 18 ماهی پس از درمان نهایی ثبت شد.

نتایج تست:

کاهش قابل توجهی در تراکم مو بلافاصله پس از آخرین درمان برای هر دو نوع دستگاه لیزر مو (16/72 درصد برای دستگاه لیزر دایود و 30/71 درصد برای دستگاه لیزر مو الکساندریت) بررسی شد. 18 ماه بعد از درمان، كاهش رشد مو برای هر دو نوع لیزر بسیار معنی دار بود. در حالی که بیشتر بیماران گزارش دادند که بعد از درمان توسط دستگاه لیزری، قرمزی پوست و ایجاد برجستگی های قرمز در جایی که تحت درمان با دستگاه لیزر الکساندرایت به وجود آمده بود، تمامی عوارض جانبی آن حداقل بوده و به سرعت از بین رفته است. همه بیماران اظهار نظر داشتند که درد هر دو دستگاه لیزر مو تحمل پذیر بوده است. نتیجه گیری از این کار آزمایی بالینی این گونه می باشد که هر دو دستگاه لیزر مو الکساندریت و دایود نتایج قابل توجه و طولانی مدت را در هنگام استفاده برای درمان موهای زائد بر روی انواع پوست از I تا IV ارائه می دهند. هر دو نوع دستگاه لیزر مو به طور مستقیم پس از درمان و 18 ماه بعد، نتایج مشابهی با هم دارند.

در حالی که درمان با دستگاه لیزر مو الکساندرایت ممکن است منجر به عوارض جانبی موقت و بی ضرر (قرمزی پوست و برآمدگی های قرمز) شود و ممکن است دستگاه لیزر دایود کمی دردناکتر باشد، هر دو لیزر بعد از آزمایش بالینی نتایج قابل توجهی ارائه دادند، نتایجی که حتی 18 ماه بعد نیز ادامه داشت.

بنابراین می توان گفت که هر دو نوع دستگاه لیزر مو در موهای تیره تر و انواع پوستی از I تا IV در مقیاس فیتزوتروپیک به همان اندازه عملکرد خوبی دارند. دستگاه لیزر الکساندرایت با سیستم خنک کننده Cryogen کمترین درد را نسبت به دستگاه لیزر دایود دارند.

دستگاه لیرز مو جدید الکس دایود:

دستگاه لیزر الکس دایود کامل­ترین و موثرترین دستگاه لیزر موهای زائد است که امروزه در دسترس می­باشد. دستگاه لیزر الکس دایود با استفاده از چندین موج و طول موج لیزر متفاوت، به پزشکان ومتخصصان این امکان را می دهد تا در طول سال، وسیع ترین بیماران و انواع مو را درمان کنند. دستگاه لیزر الکس دایود باعث درمان و حذف موهای زائد بدن با سریعترین و راحت­ترین راه ممکن می­شود و بهترین نتایج بالینی را منجر می­گردد. در واقع با ترکیب تکنولوژی لیزرهای دایود با طول موج ۸۰۸ نانومتری و لیزرهای با طول موج ۷۵۵ نانومتری (الکساندرایت)، دستگاه لیزر الکس دایود شرایطی را به وجود آورده است که می‌تواند بر تمامی ۶ تیپ پوستی قابل استفاده باشد. اگر بیماری دنبال سریعترین و کم دردترین راه ممکن برای حذف موهای زائد بدن خود باشد، بهتر است از دستگاه لیزر دایود استفاده گردد.

تفاوت های دستگاه های لیزر مو بر اساس کابرد

منبع: راشا طب آریا

https://rashadiode.com/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار