بازدید 39663
هزار و نهصدمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

ترکان: سلیقه وزرا بیشتر به واعظی نزدیک است تا روحانی / بستن لیست نهایی شورای ائتلاف اصولگرایان به تاخیر افتاد / اقدام تحسین‌برانگیز خانواده «حاج قاسم»

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند آیت‌الله ممدوحی: شورای نگهبان یک مفهوم «بین‌المللی» است / واکنش مطهری به اظهارنظر اخیر کدخدایی درباره نظارت بر نمایندگان و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۵۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲ 22 January 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نقوی حسینی: ما باید در برجام بمانیم

نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت به «آزادی» گفت: «ما از اول با برجام مخالف بودیم. من همه‌ی مواضع سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها و مناظره‌های تلویزیونی ام موجود است. ما به این توافق نقد جدی داشتیم». وی در پاسخ به اینکه اگر توافق برجام بد بود چرا امریکا خارج شد، گفت: «ما نباید ملغطه کنیم؛ بله امریکایی‌ها توافق برجام را منعقد کردند، اما ما هم تعهداتمان را انجام دادیم و وقتی موقع تعهدات آن‌ها شد، از برجام خارج شدند. برجام انصافا نقایص و اشکالاتی زیادی داشت». این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه در شرایط فعلی باید در برجام بمانیم یا از آن خارج شویم، گفت: «الان ما چاره‌ای جز این نداریم که برجام را به هر شکلی حفظ کنیم، چون ما تعهداتمان را انجام دادیم مثل کسی می‌مانیم که خونه را خریده چک‌ها را داده و پول هم نقد شده، اما طرف در خانه نشسته است و می‌گوید حالا توافق را لغو کنیم.» وی تاکید کرد: «ما از برجام خارج نمی‌شویم و فعلا پروتکل الحاقی را داوطلبانه اجرا می‌کنیم و در چهارچوب ان پی تی نیز همکاری داریم، اما با ادامه دار بودن بد قولی اروپا می‌توانیم در این همکاری‌های خود تجدید نظر کنیم و حتی از ان پی تی خارج شویم تا اروپا را وادار به اجرای تعهدات کنیم.» نقوی حسینی و دیگران در حالی ایده خروج از NPT را طرح می‌کنند که به اعتقاد کارشناساس مسائل بین الملل این اقدام هیچ سودی برای ما نخواهد داشت. به عنوان مثال جاوید قربان اغلو، تحلیل گر مسائل بین الملل در گفت: وگویی تاکید کرد که این اقدام صرفا موجب اجماع جهانی علیه ایران شده و از ترامپ که یک طرفه برجام را به هم زد، یک فرد محق می‌سازد.

شانس ۵۰ درصدی آیت‌الله یزدی برای ورود به مجلس خبرگان!

با انصراف ۲۹ نفر و ردصلاحیت ۲۶ نفر، در مجموع ۲ نفر برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان قم تأیید صلاحیت شدند که یکی از آن‌ها آیت الله محمد یزدی است. مرتضی حیدری فرماندار قم در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه نتیجه بررسی داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان قم به پایان رسید، اظهار داشت: در مجموع ۲ نفر برای انتخابات خبرگان رهبری استان قم تأیید صلاحیت شدند. وی در پاسخ به این سؤال که میزان منصرف شده‌ها و ردصلاحیت شده‌ها چه تعداد بود، گفت: از میان ۵۷ داوطلبی که در زمان ثبت‌نام، برای انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان قم ثبت نام کرده بودند، ۲۹ نفر انصراف داده و ۲۶ نفر هم رد صلاحیت شدند و ۲ نفر تأیید صلاحیت شدند. فرماندار قم در پاسخ به این که آیا یکی از این دو تأیید صلاحیت شده آیت الله محمد یزدی است، گفت: بله. آیت الله محمد یزدی و یک نفر دیگر تأیید صلاحیت شدند. خاطرنشان می‌شود با رحلت آیت الله محمد مؤمن، نماینده مردم استان قم در مجلس خبرگان رهبری، کرسی نمایندگی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری خالی شده است که در همین راستا انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در استان قم همزمان با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان برگزار می‌شود.

آیت‌الله ممدوحی: شورای نگهبان یک مفهوم «بین‌المللی» است

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره انتقادات برخی از سیاسیون به عملکرد شورای نگهبان گفت: سیاسیون بر دو قِسم هستند. یک قسمت که واقعا می‌خواهند انتقاد صحیح کنند که آن‌ها جواب دارند، اما یک عده هستند که حرف‌هایشان هیچ مبنایی ندارد و حتی صلاحیت اینکه آدم جوابشان را هم بدهد ندارند. آیت‌الله حسن ممدوحی درباره انتقاد بسیاری از صاحب‌نظران به رویکرد شورای نگهبان در رد صلاحیت چهره‌های شاخص گفت: مفهوم شورای نگهبان یک مساله بین‌المللی است و همه کشور‌ها دارند. یعنی تمام کشور‌ها برای انتخاب شخصیت‌های تراز اول کشورشان شورای نگهبان دارند تا ببینند یک شخص چه‌کاره است و سابقه‌اش چیست.

ترکان: سلیقه وزرا بیشتر به واعظی نزدیک است تا روحانی

اکبر ترکان مشاور سابق روحانی می‌گوید: «اثر جهانگیری در تصمیمات بعد از تاثیر واعظی و نوبخت است. آقای روحانی در دور اول ریاست جمهوری خود سه فرد بسیار مهم بعنوان معاون اول داشت: ۱. حسین فریدون ۲. محمد نهاوندیان ۳. اسحاق جهانگیری بودند که این دو نفر بسیار موثر بودند و حال دو نفر نیستند و نوبخت و واعظی به جای آن دو آمدند.»

دهقانی اخبار منتسب به فرزند خود را تکذیب کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اخبار منتسب به خود درباره فرزندش را تکذیب کرد. کمال دهقانی فیروز آبادی، درباره انتشار اخباری منتسب به وی درخصوص اینکه «شهاب دهقانی» دانشجوی دانشگاه نورث ایسترن آمریکا که در فرودگاه بوستون اجازه ورود به آمریکا به وی داده نشد، پسر وی است، اظهار داشت: نام این جوان شهاب دهقانی حسین آبادی است، اما فامیل بنده دهقانی فیروزآبادی است. وی افزود: ما هیچ نسبت فامیلی با ایشان نداریم و بنده این خبر را در رسانه‌ها دیدم، بعد هم گروه سلطنت طلبان این موضوع را به من نسبت داده و عنوان کردند که این نماینده دشمن آمریکاست و علیه آمریکا شعار می‌دهد، اما پسرش در آمریکا تحصیل می‌کند و به سخنان من پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اشاره کردند و خواستند یک رویه دروغ پردازی و تخریب کننده‌ای را پیش بگیرند.

اصلاح‌طلبان برای ردصلاحیت‌ها جلسه برگزار می‌کند

جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قرار است عصر امروز (چهارشنبه) به ریاست محمدرضا عارف رئیس این شورا برگزار می‌شود. در این جلسه قرار است درباره آخرین وضعیت داوطلبان اصلاح‌طلب برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف صورت بگیرد. مصطفی کواکبیان و علیرضا محجوب نیز در این جلسه گزارشی از آخرین رایزنی‌های خود با شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت دواطلبان اصلاح‌طلب به جلسه ارائه خواهند داد. همچنین اصلاح‌طلبان که در سطح دبیران کل احزاب در جلسه شرکت می‌کنند قرار است، درباره قابلیت ارائه لیست انتخاباتی گزارشی از وضعیت نامزد‌های خود به صورت کامل ارائه خواهند دهند.

بستن لیست نهایی شورای ائتلاف اصولگرایان به تاخیر افتاد

دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در تهران گفت: لیست منتشره در رسانه‌ها به عنوان لیست شورای ائتلاف، لیست نهایی نیست، چون شاید ترکیب این لیست در پی جلساتی که با هدف دستیابی به وحدت حداکثری در حال برگزاری است، تغییر کند. مهدی اقراریان، دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در تهران با تشریح آخرین فرآیند‌های تشکیل لیست سی نفره تهران در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در راستای رسیدن به لیست تهران فرآیندی را طراحی کرد که این فرآیند براساس زمان بندی صورت گرفته در حال اجراست. وی با اشاره به اینکه شورای ائتلاف تهران در روز پنج شنبه یک گام دیگر به نهایی شدن لیست تهران نزدیک خواهد شد، افزود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده دعوت از ۱۵۹ نامزد انتخاباتی تهران که براساس نظر احزاب، اقشار، اصناف، تشکل‌ها و چهره‌های شاخص معرفی شدند و از طریق مصاحبه نهایی شدند، انجام می‌شود. اقراریان ادامه داد: در روز پنجشنبه این امکان برای اعضای مجمع عمومی تهران فراهم خواهد شد تا بتوانند اطلاعات علمی و عملی این ۱۵۹ نفر را در سایت شورا مشاهده کنند.

واکنش مطهری به اظهارنظر اخیر کدخدایی درباره نظارت بر نمایندگان

نماینده مردم تهران در مجلس نظارت شورای نگهبان بر نمایندگان در دوره نمایندگی را موجب محافظه‌کارتر شدن مجلس عنوان کرد. علی مطهری در یادداشتی با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان نوشت: «آقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان خواستار نظارت این شورا بر نمایندگان مجلس در طول دوره نمایندگی شده‌اند. مقصود ایشان این است که در طول این چهارسال هر زمان شورای نگهبان اراده کرد نماینده‌ای را رد صلاحیت و از مجلس اخراج کند، شبیه کاری که این شورا در حق خانم مینو خالقی و مردم اصفهان کرد که پس از رأی مردم او را رد صلاحیت کرد و وی از ورود به مجلس بازماند. نتیجه این درخواست آقای کدخدایی این است که مجلس از آنچه امروز هست ضعیف‌تر، محتاط‌تر و محافظه‌کارتر شود و قادر به اظهار نظر آزاد نباشد، خصوصاً که شورای نگهبان تاکنون نشان داده که نظارت او بیشتر شامل اظهارنظر‌ها می‌شود. یک سؤال این است که چه ضرورتی برای این کار هست؟ اگر نماینده‌ای مرتکب یک جرم مالی یا اخلاقی یا در بیان خود مرتکب توهین یا افترا شود مانند بقیه مردم محاکمه و مجازات می‌شود. اظهارنظر هم که باید آزاد باشد. پس چه جایی برای این نظارت است؟ سؤال دیگر این که اگر چنین نظارتی برای مجلس لازم است چرا برای شورای نگهبان لازم نباشد که در طول دوره عضویت اعضای آن در این شورا، نهادی بر آن نظارت کند تا احیاناً در میانه راه رد صلاحیت و حذف شوند.»

وزیر خارجه عربستان: از مذاکره با ایران استقبال می‌کنیم

وزیر امور خارجه عربستان سعودی اظهار داشت که در بحث مذاکره ریاض با ایران، کشور‌های بسیاری پیشنهاد میانجیگری داشتند. به گزارش رویترز، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: خوشحالیم که منطقه از هر گونه تنش با ایران جلوگیری کرد. وی در ادامه به موضوع مذاکره با ایران پرداخت و در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر نقش منفی ریاض در رویداد‌های منطقه گفت: ما از گفتگو با ایران استقبال می‌کنیم، مشروط بر اینکه ایران از طریق خشونت از عوامل منطقه‌ای خود حمایت نکند. وزیر خارجه سعودی خاطرنشان کرد: کشور‌های بسیاری در بحث مذاکره با ایران پیشنهاد میانجیگری ارائه کردند.

اقدام تحسین‌برانگیز خانواده شهید سلیمانی در مورد جوان بازداشت شده

برادر شهید سلیمانی: از مراجع قضایی و انتظامی می‌خواهم پرونده جوان بازداشت شده را که به تصاویر سردار سلیمانی اهانت کرده است، مختومه کنند. آقای سهراب سلیمانی افزود: امروز شنیدم جوان دستگیر شده زیر ۱۸ سال دارد و با شناختی که از روحیه سردار دارم می‌دانم ایشان از این موضوع راضی نخواهد بود که فردی به خاطر او مورد آزار و اذیت قرار گیرد. وی گفت: ما به عنوان خانواده از حق قانونی خودمان می‌گذریم و از مسئولین و مراجع انتظامی و قضایی خواهش می‌کنم این موضوع را پیگیری نکنند. آقای سلیمانی تصریح کرد: قرار است من فردا این جوان را ببینم و به او می‌گویم که حاج قاسم به جوانان علاقه مند بود و دوست داشت افرادی باشند که در جامعه تأثیرگذارند. وی تاکید کرد: خواهش من از مراجع قضایی و انتظامی این است که موضوع را پیگیری نکنند چرا که حاج قاسم به جوانان عشق می‌ورزید. آقای سلیمانی افزود: این جوان قصد و نیتی نداشته و تحت تأثیر یک موضوع احساسی قرار گرفته که حتماً قابل بخشش است. فردی که چند روز پیش به تصاویر سردار سلیمانی اهانت کرده بود امروز بازداشت شد.

استاد ایرانی-آمریکایی اخراج شد!

یک مرکز آموزشی در بوستون آمریکا، یکی از اساتید ایرانی-آمریکایی خود را به دلیل آنکه اظهارات ضدایرانی ترامپ را دست‌مایه طنز قرار داده بود، اخراج کرد. به گزارش تریبیون، کالج «بابسون» در ۲۰ کیلومتری شهر بوستون، «آشین فانسی» استاد ایرانی-آمریکایی خود را به دلیل انتشار مطلبی به ‌زعم آن‌ها غیراخلاقی در صفحه فیس‌بوک خود، اخراج کرد.

گفتنی است، این استاد ایرانی‌الاصل مطلبی طنزآمیز درباره تهدید ترامپ مبنی بر بمباران ۵۲ مرکز فرهنگی در ایران منتشر و پیشنهاد کرده بود ایران هم ۵۲ سایت فرهنگی آمریکا نظیر منزل مسکونی برخی هنرپیشه‌های آمریکایی را در لیست اهداف خود قرار دهد. فانسی از بابت انتشار پست فیس‌بوکی خود عذرخواهی و در عین حال تاکید کرد افرادی از آنچه وی برای دوستانش نوشته، سوء برداشت کرده‌اند. وی همچنین از حق آزادی بیان خود دفاع کرد حال آنکه کالج بابسون مدعی است این قبیل اظهارات تهدیدآمیز را برنمی‌تابد.

انتقال فرزندان اعضای هیات‌علمی دانشگاه آزاد به رشته‌های پزشکی لغو شد

دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد؛ از آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به بعد، پذیرش چهار رشته پرمتقاضی پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی متمرکز و هم‌زمان با پذیرش دوره‌های روزانه، پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه‌های دولتی با انتخاب رشته متمرکز توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود. بر اساس مصوبات بیست و دومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو دانشگاه آزاد موظف است، تغییر رشته و انتقال ۱۳۴ تن از فرزندان اعضای هیات‌علمی بر اساس مصوبه هیات رئیسه آن دانشگاه در سال ۱۳۹۶ به رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی و داروسازی که فاقد شرایط و ضوابط دستورالعمل اجرایی مصوبه جلسه ۷۳۵ مورخ ۲۵ تیر سال ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تسهیلات فرزندان اعضای هیات‌علمی است را لغو کند. همچنین چنانچه افراد دیگری در سنوات قبل یا بعد وجود دارند که تغییررشته آن‌ها نیز بر خلاف شرایط و ضوابط دستورالعمل فوق انجام‌شده، تغییر رشته آن‌ها توسط دانشگاه آزاد اسلامی لغو و وضعیت تمامی افراد فاقد شرایط و ضوابط تغییر رشته طبق دستورالعمل اجرایی تسهیلات فرزندان اعضای هیات‌علمی به همراه مدارک و مستندات لغو تغییررشته آن‌ها حداکثر تا ۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به دبیرخانه شورای سنجش و پذیرش دانشجو ارسال کند. /ایسنا

روحانی: رضایت خاصه و یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند

روحانی در جلسه هیات دولت گفت: اینکه خداوند به پیامبر خویش دستور می‌دهد که با مردم مشورت کن و از زنان و مردان بیعت بگیر، به خاطر این است که بخش بزرگی از مشروعیت اجتماعی و حقوقی از جانب مردم حاصل می‌شود و به همین دلیل، هر کاری در کشور انجام می‌دهیم، نباید رضایت عامه نادیده گرفته شود. رئیس جمهور تصریح کرد: رضایت خاصه و رضایت یک جناح و یک قوم ما را به جایی نمی‌رساند و باید رضایت عامه مردم را مدنظر قرار دهیم و بر این اساس اقدام و حرکت کنیم. روحانی افزود: اگر مردم به خوبی بدانند که امروز و فردا رای و نظر آن‌ها حاکم است بی‌تردید اگر از عملکرد فردی ناراضی بودند در انتخابات بعدی می‌توانند جبران کنند و در چنین حالتی به آینده امیدوارتر خواهند بود. رئیس جمهور با اشاره به اهمیت انتخابات آتی و قدرت سیاسی و اجتماعی حاصل از آن، اظهار داشت: باید همه پای صندوق آرا حضور پیدا کنند و درست است که باید با دقت افرادی که شرایط لازم را دارند، برگزینند، اما نباید هدف را فراموش کنیم و هدف اصلی حضور اکثریت قاطع مردم پای صندوق آراست، والا می‌توان انتخاباتی مانند بعضی از کشور‌ها حتی برخی از کشور‌های اروپایی با حضور ۱۵ و ۲۰ درصدی مردم برگزار کرد، اما چنین انتخاباتی مورد رضایت ما نیست و هیچ وقت نخواستیم که در انتخابات حضور مردم کمرنگ باشد.

واکنش آیت‌الله جنتی به انتقاد روحانی از ردصلاحیت‌ها

آیت‌الله جنتی از همکاری خوب مراجع قانونی همچون ناجا، وزارت اطلاعات و قوه قضائیه با شورای نگهبان در پروسه بررسی صلاحیت‌ها تشکر کرد و افزود: در کنار مستندات و مدارک مراجع قانونی، بررسی‌های محلی نیز به تأیید صلاحیت افراد گمنام کمک کرد و بسیاری از افرادی که فاقد سابقه بودند از این طریق احراز صلاحیت شدند. آیت‌الله جنتی تصریح کرد: البته اگر در مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت استانی و مرکزی اشتباهی صورت گرفته باشد یا مستندات جدیدی به دست ما برسد، اعضای شورای نگهبان با دقت به آن‌ها رسیدگی خواهند کرد و چنانچه تغییراتی در نتایج اولیه صورت گیرد جای هیچ‌گونه نگرانی نیست، چراکه شورای نگهبان صرفاً به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل می‌کند. دبیر شورای نگهبان با گلایه از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور نسبت به بررسی صلاحیت‌ها و سوء استفاده وزیر خارجه آمریکا از آن، متذکر شد: در شرایط فعلی، کشور نیاز به آرامش و امید آفرینی دارد و آقای رئیس‌جمهور نباید اظهاراتی داشته باشد که خدای نکرده افکار عمومی را نگران کند یا موجب یاس مردم و مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد. شورای نگهبان از تایید یا رد صلاحیت هیچ فردی متنفع یا متضرر نمی‌شود و برایش این جناح یا آن جناح فرقی ندارد و فقط به مر قانون عمل می‌کند. وی در ادامه خطاب به اعضای شورای نگهبان تاکید کرد: باید در کمال دقت در این مرحله شکایات داوطلبان بررسی شود تا کسانی که حداقل شرایط قانونی را دارند در جمع داوطلبان قرار گیرند.

وزیر راه: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی باید در ایران بماند

وزیر راه و شهرسازی در خصوص جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی نیز گفت: جعبه سیاه جزو لاینفک بررسی سانحه است و این سانحه، چون در ایران رخ داده مسئول بررسی آن سازمان هواپیمایی بوده و طبق «انکس۱۳» ایکائو در حال بررسی موضوع است. هیات بررسی سانحه برای بررسی مدارک هواپیما نیز به اوکراین سفر کردند. وی افزود: مردم عزیز ما بدانند از لحظات اول حادثه، سازمان هواپیمایی کشوری با همکاری شرکت بوئینگ و طرف اوکراینی و همه طرف‌هایی که باید در این بررسی حضور داشته باشند ارتباط برقرار کرده و نمایندگان آن‌ها در روند بررسی سانحه حضور دارند و جعبه سیاه به عنوان یکی از آیتم‌های مهم سانحه باید در داخل کشور باشد. اگر تیم بررسی در بازگشایی اطلاعات این سانحه به مشکل بربخورد آن زمان تصمیم می‌گیرند چگونه از طرف‌های دیگر برای استخراج اطلاعات کمک بگیرند.

فلاحت‌پیشه: تصمیم انتحاری نگیریم

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به برداشتن گام پنجم ایران در کاهش تعهدات برجامی و به دنبال آن فعال شدن مکانیسم حل اختلاف توسط اروپایی‌ها اظهار کرد: دشمنان ما به دنبال وادار کردن کشورمان به یکسری تصمیم‌گیری‌های انتحاری هستند، اما فضای فشار افراطی علیه ایران گذرا و موقتی بوده و با توجه به این نگاه باید تصمیم‌های درستی گرفته شود نه این‌که یکسری تصمیمات انتحاری باشد. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در این شرایط طرح تجدیدنظر در همکاری با آژانس بین‌المللی هسته‌ای رفتاری انحصاری است. ما می‌توانیم در قالب پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) به هر قابلیت هسته‌ای برسیم اکنون آمریکایی‌ها علی‌رغم عضویت در کنوانسیون‌ها بیشترین تخطی را از انجام کنوانسیون‌ها دارند، دلیلی ندارد در شرایطی که دنیا دچار شرایط انتحاری شده ما یکسری بنیاد‌های حقوقی و مناسبات‌مان را بهم بزنیم، به جای آن می‌توانیم رفتارهایمان را در قالب منشور ملل متحد توجیه کنیم، چون منشور ملل بر همه کنوانسیون‌های بین‌المللی غلبه دارد، لذا نباید اقدامات و رفتارهایمان به گونه‌ای باشد که متهم شویم در حال انجام اقدامات خطرناک هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۸۶
فردوسی فرمود:

بسازید سام و برون شد به در / یکی منزلی زال شد با پدر

همی رفت بر پیل دستم دژم / به پدرود کردن نیا را به هم

چنین گفت مر زال را کای پسر / نگر تا نباشی جز از دادگر

به فرمان شاهان دل آراسته / خرد را گزین کرده بر خواسته

همه ساله بر بسته دست از بدی / همه روز جسته ره ایزدی

چنان دان که بر کس نماند جهان / یکی بایدت آشکار و نهان

برین پند من باش و مگذر ازین / بجز بر ره راست مسپر زمین

که من در دل ایدون گمانم همی / که آمد به تنگی زمانم همی

دو فرزند را کرد پدرود و گفت / که این پندها را نباید نهفت
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Germany |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
احسنت به برادر شهید سلیمانی که خوب میداند مقصر، یک جوان ۱۷یا۱۸ ساله نیست بلکه مقصر، سلبریتیهایی هستند که بازی با احساسات نوجوانان و جوانان در مقاطع حساس را مثل بازیگری و کارگردانی، خوب بلدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
باید تمام سینماهای دولتی و حوزه هنری و همچنین صدا و سیما از پخش فیلمهای سلبریتی های کم سواد که عزت ایرانی ها را لکه دار کرده اند جلوگیری شود. مالیات هم از سبلریتیها باید گرفته شود آن هم سنگین. نه اینکه جناب نوبخت بیاد معافشون کنه از مالیات.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
پیش به سوی خروج از ان پی تی و غنی سازی صد در صدی. ترامپ خطاب به سوال کننده ای که گفت چرا با کره شمالی مذاکره میکنید و لی با ایران نمکینید گفت زیرا آنها سلاح اتمی دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
فقط در ایران:
درآمد یک پزشک = 1000 برابر یک کارگر
مالیات یک پزشک = نصف یک کارگر.
Admin
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
بعداز گرونی بنزین طرح یارانه معیشتی راه افتاد حالا بعضی جاها شایعه شده که همه خانواده هایی که ماشین و خانه دارن یارانه نخواهند گرفت! مگه اون یارانه واسه گرونی بنزین نبود؟ دولت هم خیلی باحاله ها ! زا پول مردم داره کشور رو میچرخونه البته نه پزشکان و وکلا و هیات علمی ها و سهام داران و بسازبفروشها و بازیگران و فوتبالیستها و مولتی میلیاردرها بلکه با پول مردم عادی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
خوب بلدن اقا خووووووووووووووووووووووووب
بری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
یه سوال؟

این همه انرژی و وقت تلف شد که اون فرد که مسلما در آینده نه پزشک میشود و نه مهندس و نه خلبان و نه پلیس دستگیر شود
و حالا به همین راحتی آزاد شد؟!
خوب یا اعدامش کنین که درس عبرتی شود برای سایرین چون در آینده هم کسی نخواهد شد و یا از همان اول دنبالش نمیرفتید!
نخبه تئوریسین متفکر کارشناس نظامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
کل رسانه های دنیا خبر اول و دومشون مربوط به استیضاح ترامپ و هک کردن تلفن ثروتمندترین فرد کره زمین توسط ولیعهد سعودیه مثل اینکه قضیه از این قراره که خاشقچی خبرنگار واشنگتن پست بوده ثروتمندترین فرد جهان هم مالک واشنگتن پسته و عربستان با هک کردن تلفن جف بزوس تهدیدش میکنه که بهتره ثروت و شرکت و زندگیش رو واسه یه خبرنگار معمولی به فنا نده و درغیراینصورت اطلاعات گوشی منتشر خواهد شد و بدین شکل ماجرای خاشقچی به پایان رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
آهای مخاطبای تابناک یه چیز بامزه بگم؟
یکی دوهفته ست که ظریف و رحانی مدام از شرافت اروپاییهاصحبت میکنن
یعنی این عزیزان سابق فکر میکردن که اروپایی ها شرف دارند؟!
این هم از مثلا باتجربه هامون در عرصه سیاست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
خدمت کردن از برای مردم با ویلچر نسشته ؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
این شکل دمکراسی تنها مزیت ان این هست که براحتی میشود افراد را بمردم تحمیل کرد . یعنی رای دادی یا ندادی در نتیجه اش تغییری ایجاد نمیشود اگر رای ندادی بهرحال با همان رای اقلیت به کرسی صدارت جلوس میکنند . آن طیف اقلیت را اگر همیشه از نظر مالی و روحی شارژ نکنند آنها همیشه پای در میدان رای و خیابان و راهپیمایی نخواهند گذاشت بنابراین این روش اداره کشور نتیجه اش این هست که در طی یک قرن به میلزونها نفر باج داد .این باج دادن به طیف اقلیت باعث فرسایش مالی برای کشور خواهد داشت
آگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
جناب فریدون فرمودند:
روحانی: رضایت خاصه و یک جناح و یک قوم
ما را به جایی نمی‌رساند
سوال این است که چطور سی و چند سال کشور دست جناح به اصلاح طلب بوده میشده؟!!!!!!
ملت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
قطعا مرام و روح پاک حاج قاسم عزیز هم غیر از این را نمی طلبد. سلام و درود بر روح آسمانی اش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
ایکاش این روش انسانی و اسلامی ، محبت آمیز که از طرف برادر شهید سلیمانی
در مورد جوان دستگیر شده بخوبی انجام شد
سرمشق همه قرار گیرد
و کل زندانیان عقیدتی سیاسی که حرفی زدند و یا در تظاهراتی شرکت کردند
نیز آزاد گردند
پیشنهاد میکنم کاری خوبی که برای خبرگان قم انجام شد و دو نفر برای انتخابات باقی ماندند در مجلس نیز تکرار شود و بصورت قرعه کشی عزیزان مورد تایید از هر شهری انتخاب شوند و هزینه انجام انتخابات به سیلزدگان سیستان و بلوچستان و پرداخت غرامت به بازماندگان سقوط هواپیما اختصاص داده شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
اصلا چرا 2 نفر تاییدشدن ؟ هکون یه نفر کافی بود خود شورای نگهبان هرکی رو صلاح می دونه براش حکم بزنه و از هزینه اضافی برگزاری انتخابات هم کشور رو حفظ کنه بقیه جاها هم همینطور .
سهراب خانِ سلیمانی؛ شهید بزرگوار سردار سلیمانی تنها مربوط به خانواده ی شما نیست بلکه سمبل ایرانِ اسلامی است لذا شما نباید چنین حرفی بزنی
پاسخ ها
مجید
| Finland |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
اتفاقا ازسرداردلها ومنسوبین به ایشان جزاین انتظار نمیرود همچون مالک اشتر که حتی برای کسیکه بیحرمتی رواداشته درمجسد بدعاونمازواستغفار مینشیند.اثن همین خصوصیات اخلاقی سردار بودکه ایشان را اینگونه عزیزهمه سلایق کرده.برشماهم نصیحت که راه اون عزیزسفرکرده رادرعمل بپیماییداگر سمبل شما هم هست اون چیزی نیست جزدوستداشتن ایرانوایرانی باسلایق گوناگون حتی معترضین ومنتقدین نظام. البت حساب دشمنان وبراندازان جداست...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
اتفاقا خانواده ایشان درک کردهاند که نباید از این شهید برای آزار ج.انان استفاده کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
تفاوت تعداد طرفداران رفتار خشن و دافعه
با رفتار رحمانی و دافعه با جوانان
را میتوان از همین مثبت منفی های که ۹۹ منفی و ۷ مثبت به نظر خشن ۲۰۱۴ را پی برد
با انصراف ۲۹ نفر و ردصلاحیت ۲۶ نفر، در مجموع ۲ نفر برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان قم تأیید صلاحیت شدند) این یعنی شورای نگهبان یک سیزدهم روحانیون قم را قبول دارد یا بعبارتی فقط یک سیزدهم روحانیون طراز اول قم همفکران شورای نگهبانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
تازه معلوم نیست که آن ۲۹ نفر را هم با چه طرفند هایی !؟
از میدان خارج کرده اند !!!؟؟؟
جوانگرایی یعنی این !؟
بفرما !؟
نماینده مجلس باید نماینده مجلس باشد. نماینده مجلسی که نماینده مجلس نباشد، نماینده مجلس نیست.
بسیار خسته هستم ولی احساس خاصی ندارم.
سیب زرد از سیب سرخ لذیذ تر است.
شکایت ایران از انگلیس بابت پرداخت سود بانکی بابت تحویل ندادن تانک های چیفتن از انگلیس در حال بررسی هست . از انطرف دادگاه نهایی امریکا در حال رایزنی با زندانیان دو تابعیتی هست که در ایران زندانی بودند و یا در حال حاضر زندانی هستند . یعنی اگر وکلای ایران نتوانند قضات بریتانیا را متقاعد کند باید ایران بابت دستگیری و زندانی کردن دو تابعیتی ها غرامت بپردازد . این سخنان چقدر صحت دارد .
خانواده سردار حاج قاسم سلیمانی! شما باید بدانید پدرتان نماد جریان مقاومت است و صرفا متعلق به شما نیست . ضمن اینکه اینکار شما جر جری تر کردن این حضرات فایده دیگری ندارد. با افرادی مواجهیم که علنا شمشیر را علیه السشلام و انقلاب و رهبری بسته اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
شما دایه مهربانتر از مادر نشو.خود شهید جوانان مخالف را فرزند خود البته نه فرزند خاص خود می دانستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
علت اصلی تشییع تاریخی آن شهید گرامی
در تمایز ، مهربانی ، ایمان ، انسان سازی و داشتن روحیه تساهل و تسامح او بوده است و
احسنت به برادر سردار بزرگمان.خوب میدانید مردم ما چرا ان بزرگمرد فقید را اینهمه دوست داشتند.او سربازی بود که جانش را برای سرزمین و مردمش داد.اینکه جوان کم اطلاعی تحت تاثیر پروپاگاندا به ساحت او اهانت کرده نه تنها حب سردارمان را در دلها کاهش نمیدهد که او را بیشتر هم عزیز میسازد.خداوند ان مرد عزیز را که در اوج قدرت و اقتدار خاکی و فروتن بود قرین رحمت گرداند و به مخالفانش این فهم را برساند که او هم اگر مانند بقیه دنیا پرستان بود در پشت دهها محافظش مخفی میشد و به روزی خوری از موقعیتش میپرداخت.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
بهت منفی دادم . چون هنوز جوابم را ندادی که چرا در اعتراضات دو هفته قبل دیگر بانکی و موسسه ای آتیش نگرفت ؟
مجریان صدا و سیمای میلی در اخبار همیشه به مجلس میگن خانه ملت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
کدام ملت !؟
ملت اقلیت خودی ها ؟
یا ملت اکثریت نخودی ها ؟
دانشمندان!! سیاستمداران!! سیاست ورزان!!! دانایان !!!اقایان!!!! اینها که میگویند از ان پی تی خارج شوید و بمب اتم بسازید دوستان شما نیستند فقط میخواهند کار زودتر یکسره شود و امریکا هم مثل قضیه عراق دروغگو در نیاید!!!.انشالله که بلاخره این موضوع را بفهمید!!!!!
آیت الاه ممدوحی . مفهوم شورای نگهبان بین المللی هست . تمام کشورهای برای تایید صلاحیت افراد و مقامات شورای نگهبان دارند .
ایت ا... ممدوحی اسم 10 کشور لز 170 کشور را بگه که شورای نگهبان داره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
روسیه چین ترکیه و کل کشورهای اتحادیه اروپا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
فرانسه چنین چیز مشابهی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
شاید کمتر از ده کشور خاص!؟ چنین چیزی داشته باشند
و باید هر کسی که از ارگان های ۴ گانه مطروحه در قانون استعلام کنند
و مشکل نداشته باشد میتواند نامزد گردد
و مردم باید او را قضاوت و انتخاب کنند
و او نماینده واقعی است
در غیر اینصورت ، آنها انتخاب بین بد و بد تر
و یا بین بد تر و بد ترین خواهند بود
و نتیجه اش ، همین است
جنتی :شورای نگهبان از تائید یا رد صلاحیت هیچ فردی متنفع یا متضرر نمی‌شود و برایش این جناح یا آن جناح فرقی ندارد و فقط به مر قانون عمل می‌کند) قانونی که فقط خودتان می دانید چیست که اتفاقا فقط حاوی تایید تفکرات یک جناح خاص است
در برجام می‌مانیم چون چاره دیگری نداریم.
آیت الله یزدی را از هم‌اکنون در مجلس خبرگان تصور کنیم! شانس ۱۰۰ درصدی انتخاب شدن!
آیت الله ممدوحی که می‌گویند در کشورهای دیگر هم شورای نگهبان هست! آیا فقط به همین دلیل که در کشورهای دیگر چیزی وجود دارد، توجیه‌ای برای درست بودن آن چیز است.مثلاً در کشورهای غربی مصرف مشروبات الکلی آزاد است، آیا باید در ایران هم آزاد باشد؟ شاید همه جهان دارند راه اشتباه را می‌روند، چرا ما سعی نکنیم راه درست را به آنها نشان دهیم و به آنها بگوییم انتخابات باید سالم و آزاد باشد.
سخنان آقای مطهری بسیار درست و صحیح است ولی حیف که بسیار دیرهنگام و پس از اینکه خودشان ردصلاحیت شده‌اند، گفته شده است.ای کاش ایشان قبل از رد صلاحیت اعلام می‌کردند در انتخابات مجلس کاندیدا نمی‌شوند و از به حاشیه رفتن مجلس انتقاد می‌کردند.
سخنان آقای روحانی قابل اعتنا نیست و به نوعی فریب مجدد افکار عمومی است.
سخنان آقای فلاحت‌پیشه صحیح است و ما نباید تصمیم انتحاری بگیریم ولی گفتن چنین سخنی به مسئولانی که اول کاری انجام می‌دهند و بعداً به درست یا غلط بودن آن شاید فکر کنند، بیهوده هست.
روحانی گفت . خواست یک گروه یا یک جناح مارا به جایی نمیرساند . اگر در دیگر کشورها مردم ممکن هست با حداقل آرا مثلا ۲۰ یا ۳۰ درصد پای صندوق رای حصور پیدا کنند اما در نظام اسلامی ما میخواهیم حصور مردم در پای صندوق رای پرشور باشد ......سوال ؟ آقای روحانی من خودم و خانواده ام از دوستانم خواستم که پای صندوق رای بیایند که اناخابات پرشور برگذار شود . آللن ن‌من‌چه جوابی به انها بدهم . آیا هنوز میخواهید پرشور بودن برای شما ملاک هست ؟ چرا در کشورهای که گفتید با ۲۰ درصد سرنوشت کشور را معلوم‌میکنند ولی در ایران با ۸۰ درصد پرشور هست ولی حق تعیین سرنوشت مردم در ابهام بسر میبرد . ؟ جز این هست که لوازم دمکراسی در ایران ناکارامد هستند ؟ به هرحال ارزش رای مردم مصرف سیاسی داشته باشد ولی کارایی نداشته باشد جه ارزشی دارد . اول ثابت کنید مردم در کجای سیاست گذاری قرار دارند . بی زحمت ثابت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
اصلا در اروپا لازم نیست مردم رای بدهند زیرا قوانین آنقدر محکم و کارآمدند که هر فردی به مجلسشان برود یا رییس جمهور شود فقط موظف به اجرای قانون است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
ناشناس۲۳:۲۹
تحقیق کن بعد حرف بزن بیسواد
تو استرالیا و اروپا اگه رای ندی جریمه مالی یا زندانی میشی و رای دادن اجباریه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
رای دادن خو برزیل اجباریه و جریمه داره
چو سامان امروز غارتگریست

بر این زندگانی بباید گریست
من سوالی داشتم:
خود غربی ها میگن برجام یک قرارداد امنیتی هست.
بنابراین سوالی پیش میاد:
برای چی اروپا و چین و روسیه در بستن برجام سهیم شدن؟
اگر این یک قرارداد امنیتی-اقتصادی نبود پس چرا باید سیاهی لشکری وارد میشد که هیچ قدرتی از خودش نداره؟
اقتصاد اروپا کاملا وابسته به آمریکاست و اگر حرف گوش نکنن آمریکا میتونه تو یک دقیقه اقتصادشون رو نابود کنه.
چین بزرگترین صادرکننده کالا به آمریکاست و الان مجبور شده با آمریکا سر مخصوصا ایران تفاهم کنه.
روسیه اقتصادش ضعیفه و تحریمه و سر موضوع کریمه پاش گیره،از چین هم قدرت چانه زنی کمتری داره.
این دوستاتی که برجام رو بستن چرا مستقیما با آمریکا یک معاهده نبستن؟یعنی این دوستان که دهها سال در غرب زندگی کردن از میزان قدرت اروپا در مقابل آمریکا آگاه نبودن؟اروپا مگه دیوانست که به خاطر ایران اقتصادش رو بفرسته هوا؟
الان از شرایط قبل برجام بیشتر تحریم هستیم،خطر جنگ بیش از هر زمان دیگه ای هست،بزرگترین و محبوب ترین فرماندمون رو بیخ گوشمون ترور کردن ...
بی کفایتی یک مجموعه چطور باید اثبات بشه دیگه؟
سانسور نکن.
مطهری در جواب کدخدایی ......منظورش این هست که بعد از اینکه نماینده ای در مجلس شروع بکار کرد شورای نگهبان بتواند دوباره نماینده مجلس را برکنار یا تایید صلاحیت نکند . یعنی مجلسی باشد که نماینده اش شجاعت بیان مسایل حتی ایرادات شورای نگهبان را نداشته باشد مجلسی باشد محتاط و ترسو و محافظه کار . اگر نمایندهای در حین ایفای مقام نمایندگی خطایی و اشتباهی حقوقی داشت باید مثل دیگر شهروندان به پرونده اش بررسی قرار گیرد .بنابراین با این تفسیر میشود نتیجه گرفت که آیا خود شورای نگهبان اگر خطایی داشت ایا ارگانی هست که از شورای نگهبان بازخواست و مطالبه کند ؟
مجلس یک قانونی تصویب کرده که بر اساس آن سال آینده همه حقوق ها 15 درصد افزایش داشته باشند.


افزایش حقوق 15 درصدی برای فردی که زیر 3 ملیون تومن درآمد داره که اونهم تعدادشون در ایران فکر نکم بیشتر از 10 ملیون نفر باشند که عموتن کارمندان دولت و نظامیان هستند چیزی زیادی به حساب نمیاد اما برای اونی که حقوقش بالای 50 ملیون تومن هست خیلی میشه و این عین بی عدالتی هست.

تازه 90 درصد جامعه ایران فاقد شغل دولتی هستند و نیمی از جمعییت ایران هیچ درآمدی ندارن و در فقر مطلق قرار دارند.

مجلس به جای اینکارها باید این بوجه افزایش حقوق ها را صرف ایجاد شغل برای افراد نیازمند و برنامه های آموزشی در جهت پیشگیری از زاد و ولد میکرد و گرنه این افزایش حقوق ها در نهایت منجر به افزایش تورم و مشکلات اقتصادی مردم میشه
با سلام میخواستم یه تشکر از اداره امور مالیاتی بکنم که جریمه 2 درصدی رو فقط برای نصب نکردن کارتخوان توسط ما پزشکان تعیین کرد و اونو بیشتر نکرد. از سازمان مالیات کمال تشکر را داریم موفق و پیروز باشند.
افزایش مالیات خروج از کشور با وجود بی اهمیت بودن برای 95 درصد مردم (که هرگز از کشور خارج نمیشوند به علت عدم تنمکن مالی) این روزها خیلی پر سر و صدا شده چون چهارتا سلبریتی که مالیات نمیدن و نوبخت هم امسال تو بودجه معافشون کرده از پرداخت مالیات دارن بزرگش میکنن که نکنه یوقت دوزار پول بیشتر برای خروج هاشون از کشور بدن.
جناب ممدوحی ، طبق قانون تمام یا اکثریت کشورهای دنیا از جمله قوانین خودمان ، چنانچه نامزد انتخاباتی از نظر امنیتی و انتظامی و جرائم کیفی و اخلاقی حاد مشکل نداشته باشد
میتوانند خود را نامزد انتخابات و در عرصه قضاوت مردم قرار دهند .
متاسفانه ، عملکرد شورای نگهبان که صرفا از یک جناح خاص اصولگرایان است ، با بهانه ها و بدون ارائه مستندات قانونی اکثریت نامزدهای انتخاباتی رقیب جناحی خود را قلع و قمع میکند
این قضیه در هر نوبت انتخاباتی حاد تر شده و برای اکثریت مردم کاملا شفاف و قابل وضوح است
قطعا چنانچه در این رفتار یکجانبه گرایی تغییرات اساسی ندهند ، نباید انتظار داشته باشند تا در بهترین شرایط بیش از ۲۵ درصد واجدین شرایط در انتخابات شرکت کنند .
چرا با سلبریتی هایی که در آنطرف مرزها کشف حجاب میکنند و فیلم هایشان هم بیرون می آید
یا بر خلاف مصالح ملی و وطنی حرف میزنند یا توییت میکنند هیچ گونه برخوردی نمیشود؟ حداقل میتوان در صدا و سیما و سینماهای دولتی از پخش فیلم ها و تصاویرشان خودداری کرد تا به حاشیه بروند و حساب دستشان بیاید. با مسامحه هر روز پر رو تر میشوند. مالیات از این قشر ثروتمند فراموش نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
چرا اینقدر سختگیری میکنید ؟
هر کسی نظرش باید محترم و در ابراز آن آزاد باشد
آیا نظارت به ابزاری برای بازی بزرگ تبدیل شد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
صد در صد
نقوی حسینی گفت ما لازم هست به دلایلی در برجام بمانیم با انکه نواقصی هم دارد . ....اما من به نتیجه ان خوشبین نیستم . برای اینکه ترامپ در چند روز و چند ماه دیگر دوباره با یک اقدام تهاجمی یا تحرکی ایران را مجبور خواهد کرد که ایران مقابله به مثل کند یا درگیری دیگری اتفاق بیفتد . یا از طرف تحرکات نیابتی امریکا دوباره حمله نطامی کند و .... بنابراین در آینده نزدیک وضعیت کشور در قضیه برجام و اختلافات کشور ایران و امریکا نه جنگ و نه صلح و نه مذاکره دیگر جواب نمیدهد . شواهد نشان میدهد که ایران بسمت غنی سازی با خلوص بالاتر هست و طرف امریکای هم با تحریم های بیشتر در صدد این هست که دول غربی را هم با خود همراهی کند . بنابراین نتیجه این هست که کشور در اینده تحریم گسترده بین امللی خواهد شد . چون فقط بودن و ماندن در برجام ملاک نیست . بلکه ملاک ها بستگی به اجرای کامل مفاد برجام‌و خطوط قرمز آژانس اتمی هست . امریکا از برجام خارج شده و دعواها و اختلافات سیاسی با ایران را با تشدید تحریم ها ..... به نظرم بودن ادامه ایران در برجام فقط فقط حفظ و حفاظت و مدیریت شرایط فعلی هست و تنها دستاورد ان این هست که با ادامه عنی سازی از دول اروپایی و غربی امتباز بگیریم . در صورتی این امتیاز نیست بلکه خودش باعث باطل شدن برجام هست . تنها یک راه وجود دارد ایران‌هم از برجام‌مثل امریکا خارج شود
کشاورزان گاها در سال 100 میلیارد تومان سو میکنند. لطفا سازمان های مالیاتی از خواب ناز بیدار شوند. فقط کارمندان نیستند که مستحق مالیات باشند همه مخصوصا ثروتمندان باید بیشتر مالیات بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
گوجه کاران شهرما که فصل زمستان تو جنوب کشور کشاورزی میکنن گاهی تا دومیلیارد در فصل برداشت سودمیکنن ولی مالیات نمیدن
آبدارچی جهنم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
عزیزم تو یا صد نمیدونی چیه یا میلیارد نمیدونی چیه یا که خیلی خوشگلی؟اصلا صدمیلیارد رو تومیدونی چندصفر داره برای اینکه یک کشاورز صد میلیارد درآمد خالص داشته باشه باید سیصد میلیارد فروش محصول داشته باشه که دو سوم اون یعنی دویست میلیارد بابت مخارج کشت وداشت وبرداشت هزینه میشه وصدمیلیارد درآمد خاصله برای برداشت سیصدمیلیارد یعنی یک کشاورز با جو1600 تومانی باید187500000کیلو جو برداشت کرده باشه و متوسط برداشت در هکتار از 4000کیلو در ایران کمتره یعنی اون کشاورز باید46875 هکتار زمین کشت کرده باشه وبرای هر چاه کشاورزی متوسط 70 هکتار کشت بیشتر نمشه کرد یعنی اون کشاورز بیش از670حلقه چاه کشاورزی
داشته باشه وکشاورزی که 670 حلقه چاه داشته باشه که دیگه کشاورز نیست جز ده ثروتمند جهان خواهدبود لطفا کمی انصاف داشته باشیمه
آبدارچی جهنم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
دومیلیارد سود گوجه فرنگی واقعا شما چی میزنین سایتون کیه من موندم
گوجه کیلو پانصد تا نهایت هزار تومان که از کشاورز می‌خرن باید اون کشاورز چند کیلو گوجه داشته باشه اگر قیمت هزار تومان برای گوجه در نظر بگیریم باید طرف شش میلیون گوجه برداشت کنه چون در بهترین حالت دو سوم خرج کشت وداشت برداشت میشه ویک سوم سود کشاورزه تومیدونی شش میلیون کیلو چندتا صفر داره؟!؟ جلل الخالق
75 درصد پزشکان با انواع و اقسام سهمیه ها وارد پزشکی شده اند که یکیش هم همین اعضای هیات علمی هاست. 25 درصد مابقی هم چند صد میلیون خرج کلاس های کنکور و معلم خصوصی کرده اند. در واقع این رشته انحصاری که تعداد بسیار کمی پذیرش دارد به نوعی طبقاتی است و افراد عادی بسیار سخت میتوانند به آن ورود کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
کاملن درسته
ساندیس
اسحاق جهانگیری
آخوند
باسلام ایت الله جنتی فرمودند صلاحییت ها بر اساس مر قانون سنجیده میشود که بسیار جالب و شیرین است اما سال من این است منظور از قانون کدام قانون است اگر چهار مرجع باشد حرفی نیست ولی ان قانونی که ایشان می فرمایند نا نوشته است و قطعا مر ندارد . اما سوال این که منظور از کلام خدا " ولا تجسس فی احوالهیم" در کجا صدق میکند ؟ مگر میشود بدون کسب اجازه و مغایر با قانون نوشته شده و تصویب شده مجلس و تایید شده شورای نگهبان عمل کرد. یاد می اورم بندی از فرمان 8 ماده ای حضرت امام رضوان الله که فرموده بودند اگر قاضی محترمی حکم به ورود خانه ای دا داد برای جمع کردن بساط مشروبات الکلی و اگر در ان منزل بساط قمار پهن بود و کشف شد ضابط قضایی حق گزارش ان را ندارد. اگر ذهن من حقیر خراب است و کلمات و جملات را بطور دقیق ننوشتم عذر خواهی میکنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
شریعت . ؟ آن‌مواردی که در دیدگاه خودت برشمردی میشود در شرایطی در مقعیتی بستگی به متصیات زمان با تفسیر تغییر داد . آیا آب و برق مجانی شد ؟ در صورتی میشود با همین ارزش افزوده تلفن همراه و تلفن ثابت و با همین فروش بسته های اینترنتی .ارزش افزوده تلفت همراه و ثابت ....خیلی از مشکلات کشور را حل کرد . درآمد مخارات خیلی زیاد هست . در ایران هیچ کس بدون تلفن نیست .اگر در قدیم‌مردم برای دید و بازدید همدیگر باید با پای پیاده میرفتند . الان یا با خودرو میروند که بنزین میسوزاند یا تلفن میزنند هر دوی این ها هم ارزش افزوده و هم‌مالیات دارند . چرا برای تصویب قوانینی که در ان تقض دمکراسی .جلوگیری از آزادی بیان و عقیده و حقوق شهروندی و عدالت رد نمیکند ؟ پ
بزودی باعدم تصویب اف ای تی اف وخروج رسمی ایران ازبرجام نافرجام پس از ارجاع پرونده نقض برجام به شورای امنیت بورس وسهامدارانش به خاک سیاه خواهندنشست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
اونجا هم محل ازما بهترانه که باعث گرانی همه چیز از جمله خودرو هستند
جنتی گفتند که رییس جمهور نباید سخنی بگوید که مورد سواستفاده وزیر خارجه امریکا قرار بگیرد . این سخنان باعث یاس مردم و سو استفاده دشمنان‌میشود ....... چقدر در طی چهل سال از این سخنان زیاد شنیدم . اگر چه نقد زیادی به عملکرد روحانی وارد هست ولی هر وقت بالاترین مقام سیاسی مثل رییس جمهور در شرف این بود که از حق قانونی مردم در مطالبات سیاسی دفاع کند سریعا گفتند صلاح نیست گفته شود . یعنی ما در عملکرد خود در شورای نگهبان درست عمل میکنیم و هر چه اشتباه و ایراد هست یا از مردم هست یا مجلس یا دولت ها هستند . ....این بزرگترین آفت سیاسی در کشورهای هست که نهادهای قدرت برای خودشان خطوط قرمز قرار دادند . در صورتی تمام‌منتخبین مردم اول توسط همین شورا تایید صلاحیت میشوند . آلان سوال افکار عمومی این هست که من برای رای دادن بین قالیباف و مطهری چگونه قضاوت کنم . چقدر پای صندوق رای فکر کنم که چگونه رای دهم . واقعا به شعور سیاسی مردم چه کسی جواب میدهد . ایا چشم بسته رای دهم ؟
وقتی 70 درصد اختیارات و تصمیم گیری های مهم و اساسی مملکت در دست افراد و یا نهادهای غیر انتخابی است ، اصلاحات از طریق انتخابات یا غیر ممکن و یا حرکت آن لاک پشتی است.
نه به انتخابات نمایشی و فرمایشی
الویت و وظیفه حکومت ها رفاه . آسایش و امنیت برای ملت و کشور است . این هم جذابیت و ضرورت دارد و میتواند الگوی جهانی هم بشود . زیرا منابع و ثروت مالی و هم انسانی را داریم. لطفا به نیاز و خواست مردم احترام بگذارییم..
البته شورای نگهبان فقط پر رد صلاحیت مسئول نیست
چطور این همه را که قبلا تایید کرده الان رد می کند ؟
باید پاسخگو باشد
ضمن تقدیر از حرکت انسانی برادر و خانواده ی سردار سلیمانی ، این مساله برام عجیب هست که افرادی که خودشون رو طرفدار و سینه چاک این شهید بزرگوار می دانند ، نوشته هایی گذاشتند و بر لزوم انتقام و تنبیه و خشونت تاکید می کنند. یک سوال ساده دارم و انتظار پاسخ دادن به خودم رو ندارم فقط پیش خودتان و وجدان و عقل خودتان ، کلاهتان را قاضی کنید ، اگر سردار همچنان در کنار ما بود نسبت به این جمله ها چه حسی بهش دست میداد که یک سری افراد به ظاهر طرفدارش مثل امثال طالب زاده و زینب ابوطالبی و حسن عباسی صحبت کنند و دگراندیشان رو تحقیر و تکفیر کنند یا اگه خود سردار بود یک درصد احتمال می دادیم که راضی به زندانی شدن این نوجوان باشه یا برخوردش از نوعی دیگر بود؟ فکر کنم اکثرمون پاسخ این سوال ها رو می دانیم...
خانواده محترم سردار سرفراز و جاویدنام ایران شهید سلیمانی با این کار دشمنان قهرمان ملی ما را شرمنده کردند. برخی از این سلیبریتهای بی خاصیت که فقط موجسواری را می دانند باعث فریب چنین جوانانی می شوند. وظیفه ملت ایران است که با بی توجهی به این خودفروختگان باعث ذلالت آنها شوند. اینها بجای مزخرفگویی چرا مالیات نمی دهند و چرا مثل عزیزان ما در سپاه به سیل زدگان کمک نمی کنند؟ ننگ بر خائنین.
واعظی یک ستون پنجمی اصولگرایان در دولت بود , معلومه که نظرشون به هم نزدیکه , , آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است
درودبرروح سردارسلیمانی وخانواده محترمش برای این تصمیم بزرگ قطعا سردارقهرمان ملی درتاریخ ماست واین اقدام شایسته تر
وظیفه هر ایرانی با غیرت است که در این شرایط محکم از شورای نگهبان دفاع کند. دست دزدها باید از بیت المال کوتاه شود. پاینده ایران
.
مگر نه اینست که انتخاب مردم بعد از انتخاب شما صورت می گیرد .
خانواده سردار حاج قاسم سلیمانی بسیار کار شایسته و در خوری انجام دادند. قطعا مرام و روح پاک حاج قاسم عزیز هم غیر از این را نمی طلبد. سلام و درود بر روح آسمانی اش.
به نظر من باید صلاحیت فردی رد شود که محکومیتش تایید شده است در غیر این صورت نباید هیچ فردی رد صلاحیت شود
هر روز در امریکا و فرانسه و کشورهای متمدن سران این کشورها توسط مردم با آدمک های تمسخر آمیز و پوسترهای تحقیر آمیز به استهزا گرفته می شوند ولی به علت ماهیت دموکراتیک کسی تحت تعقیب قرار نمی گیرد.
آقاجان همه اینها بازیه بازیه
آيت الله يزدي خودشون -خودشون تاييد كردن !!!!
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل