بازدید 3711

حیله متخلفان برای فرار مالیاتی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: زیرساخت های لازم برای شناسایی مودیان مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی در کشور وجود دارد و دستگاه های مربوطه با استفاده از ابزارهای موجود می توانند این حوزه را ساماندهی کنند.
کد خبر: ۹۵۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶ 21 January 2020

محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فرار مالیاتی ثروتمندان و لزوم شناسایی این افراد برای وصول مالیات، گفت: در شرایط کنونی بسیاری از افراد ثروتمند و پردرآمد جامعه برای فرار از پرداخت مالیات از ترفندهای بسیاری استفاده می کنند که تاکنون نیز این اقدامات برای آن ها نتیجه بخش بوده است.

حساب های اجاره ای راه کار متخلفان برای فرار مالیاتی

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از راه کارهای موجود برای فرار مالیاتی ثروتمندان، استفاده آن ها از حساب های اجاره ای است، این مسئله یک اقدام غیرقانونی بوده که افراد با استفاده از حساب های بانکی افراد دیگر که عموما افراد مستضعف هستند، اقدام به مبادلات و تراکنش های بانکی می کنند.

استفاده از حساب های اجاره ای یک تخلف چند وجهی است

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی با استفاده از حساب های اجاره ای، حیله متخلفان در عرصه فعالیت های اقتصادی است، افزود: استفاده از حساب های اجاره ای یک تخلف چند وجهی است، زیرا افراد نه تنها مالیات قانونی خود را پرداخت نمی کنند، بلکه با بهره گیری از افراد دیگر این مسئله را دامن می زنند.

مفتح بر ضرورت برخورد و مقابله با فرارهای مالیاتی تأکید کرد و ادامه داد: سازمان امور مالیاتی، بانک ها و دولت باید تلاش جدی را برای برخورد با فرارهای مالیاتی و مسدود کردن روش ها و راه های فرار صورت دهند. به نظر من زیرساخت های لازم برای شناسایی مودیان مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی در کشور وجود دارد و دستگاه های مربوطه با استفاده از ابزارهای موجود می توانند این حوزه را ساماندهی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان