بازدید 28762
۳

شلوغ ترین فرودگاه های جهان را بشناسید

کد خبر: ۹۵۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 21 January 2020

جهان ما پر از گذرگاه هایی است که آدم های بسیاری را از این طرف دنیا به آن طرف دنیا هدایت می کند و برای شان راه را هموار می کنند. همیشه اماکنی که بیش ترین رفت و آمد را دارند، برای بسیاری از ما انسان ها، بیش ترین خاطره را ساخته اند. چه خداحافظی ها و چه دیدارها که در نقطه های تلاقی جهان انجام شده و سال ها بعد باز در همان نقاط، دیدار ها تازه شده است. قصد داریم تا گشت و گذاری در شلوغ ترین لانه های پرندگان آهنین که ما به آن ها می گوییم فرودگاه، داشته باشیم.

برای تهیه بلیط هواپیما از بهترین ایرلاین ها و تجربه یک پرواز امن اینجا را کلیک کنید.

 

فرودگاه های شلوغ دنیا 

راهرو ها و زمینی که مدام زیر پای مسافران لگد مال می شوند و حتی یک لحظه جایی برای تنفس ندارند. مدام صدایی از بلندگو اعلام می کند که پرواز فلان مقصد نشست و بهمان پرواز مبدا به پرواز درآمد. به همان میزان که فرودگاه ها حتی یک لحظه هم جایی برای تنفس ندارند، مسافرانی هم هستند که انگار حتی یک لحظه هم نمی خواهند به خود استراحت دهند و مدام در مسیرهای هوایی از این گوشه دنیا به گوشه دیگری سفر می کنند. در خاطرات یکی از جهانگردان معروف نوشته شده بود که او چند سالی را به بانکوک سفر می کرده و از فرودگاه بانکوک به دیگر نقاط جهان سفرهای پی در پی داشته است. در سال 2000، این جهانگرد کسی را می بیند که اصالت بزریلی داشت. تنها یک برخورد کوچک باعث دوستی آن ها می شود. خوب، هر کسی می تواند چنین رابطه دوستانه را تجربه کند اما موضوع این جا است که این جهانگرد و دوست برزیلی اش، به خاطر مشغله های کاری، دیدارهای شان در همان فرودگاه بانکوک تازه می شد و حتی یک بار هم جای دیگری، موفق به دیدن همدیگر نشده بودند و هر دفعه، تنها در این فرودگاه موفق به نوشیدن فنجانی قهوه و صحبتی کوتاه در مورد مقصد بعدی شان شدند. در حال حاضر این دوستی به 20 سالگی خودش رسیده است. خیلی از انسان ها در حالی که ساختمانی بزرگ را می بینند و آدم های بسیاری را می بینند که در حال رفت و آمد به آن ساختمان مورد نظر هستند، زبان به نفرین باز می کنند که ببینید! یک ساختمان درست کردند و با این کارشان آدم های این شهر را هم بیش تر کردند!  اما موضوع این جا است که در بیش تر مواقع، تقاضا باعث عرضه می شود. به عنوان مثال، فرودگاه های بین المللی چین، همیشه در حال بازسازی و نوسازی و گسترده کردن هر چه بیش تر فضای خود هستند؛ چرا که میزان مسافران چینی، هر سال بیش تر از سال قبل می شود.

 

شلوغ ترین فرودگاه ها در چین

بیجینگ و هنگ کنگ در فهرست شلوغ ترین فرودگاه های جهان قرار گرفته اند. بروز شدن امکانات در این دو فرودگاه در سال های اخیر، به صورت ماهیانه انجام می شده است و گسترش فعالیت آن به طرز سرسام آوری از برنامه های ماهیانه و هفتگی به برنامه های روزانه بدل شده است؛ طوری که اگر کارمند این فرودگاه ها باشید، صبح، هنگام مراجعه به محل کارتان متوجه بعضی تغییرات می شوید و بلافاصله در جریان برنامه های جدید قرار می گیرید. البته که نظم و آماده سازی برنامه ها در چنین فرودگاه هایی که جا به جایی مسافرانش روزانه به بیش از 5 میلیون نفر می رسد، اما گسترش فیزیکی به طور صرف و اضافه کردن هواپیماهای جدید، کافی نیست؛ یکی از کارمندان فرودگاهی هنگ کنگ در حالی که گزارشی روزانه از رفت و آمد و فضای فرودگاه را به چند خبرنگار می داد، به طور ناگهانی مورد ضرب و شتم یک مسافر عصبانی قرار گرفت و به طرز عجیبی، هیچ پاسخ مشابه ای به آن مسافر نداد و مسافر مذکور، فقط به دلیل آسیب هایی که به او وارد کرده بود، بازداشت شد. بعد از این که کارمند از جایش بلند شد و مورد معاینات پزشکی قرار گرفت، با حالت عادی که انگار هیچ اتفاقی نیافتاده به ادامه مصاحبه با آن چند خبرنگار پرداخت! کارمند فرودگاه هنگ کنگ در پاسخ به این اتفاق اعلام کرد که ما به عنوان کارمندان یکی از بزرگ ترین فرودگاه های دنیا، نه حق داریم جواب بدخویی های یک مسافر را بدهیم و نه حق داریم حتی با او برخورد فیزیکی داشته باشیم؛ این قانون است که تصمیم می گیرد و ما نباید وجه فرودگاه را خراب کنیم. برای اداره چنین فرودگاه و یا بهتر بگوییم ساختار عظیمی، باید نه تنها فضای کافی مالی بلکه فضای روانی قوی را در کارکنان آن ایجاد کرد.

شلوغ ترین فرودگاه های جهان را بشناسید

فرودگاه بین المللی دبی، یکی از شلوغ ترین فرودگاه های دنیا

فرودگاهی که بعضی از قسمت هایش با طلا ساخته شده است و غرب و شرق زمین را به آسیای غربی وصل می کند. فرودگاه بین المللی دبی در هر شبانه روز، نزدیک به یک میلیون مسافر را از تمام کشورها می پذیرد و یا آن ها را بدرقه کشور خودشان و مقاصد دیگر می کند. از سینما گرفته تا مراکز بزرگ تجاری و خرید همگی در این فرودگاه بین المللی جمع شده اند، رستوران های سنتی، فروشگاه ها، سالن های غذاخوری محلی شیک و بسیاری از چیزهایی که یک مسافر در دبی انتظار دارد، از همان بدو ورود، در اختیارش قرار می گیرد. این فرودگاه با قرار دادن تمام ذائقه ها و حتی اماکنی برای انجام فرایض مذهبی متفاوت، این پیام را به 30 میلیون مسافر خود در سال می رساند که آماده پذیرایی از هر نوع نژاد و مذهبی با بالاترین کیفیت خدمات هست. شاید این سوال مطرح شود که ممکن است در میان این یک میلیون نفر مسافر، هزاران مادر و کودک خردسال حضور داشته باشند، برای آن چه فکری شده است؟ در پاسخ باید به این نکته اشاره کرد که می توانید با مراجعه به بخش تجاری مجموعه، از امکانات مادر و کودک، آن هم در سه طبقه خدماتی، از فرزند خود به خوبی مراقبت کنید.

فرودگاه فرانکفورت، میزبانی شاد در اوج شلوغی

فرودگاه فرانکفورت در میان شلوغ ترین فرودگاه های جهان به جایگاهی رسیده که نه تنها قادر به مدیریت تعداد میلیونی مسافران خود است بلکه برای کم کردن استرس کارکنان و مسافران حاضر در فرودگاه، بازی های سرگرم کننده ای را فراهم کرده است. برای کسانی که منتظر مسافرشان هستند و این پا و آن پا می کنند تا کسانی که کودک به همراه دارند و ورجه وورجه کردن کودک کلافه شان کرده، فرودگاه فرانکفورت یک گزینه ایده آل است. در پایان بازی ها و جا به جایی مسافران، جوایزی هم داده می شود که گاهی این جوایز به سفرهای رایگان و حمل اضافه بار رایگان نیز بدل می شود!

برای خرید بلیط هواپیما و انتخاب پروازی راحت و با کیفیت اینجا را کلیک کنید.

شلوغ ترین فرودگاه های جهان را بشناسید

 

منبع: eligasht.com

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: 0218540

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
مترجم عزیز، بیجینگ همان پکن است.
فرودگاه دبی ، تازه داره به فرودگاه امام در تهران نزدیک می شود !
بنظرمیرسد خلوت ترین فرودگاه های برای پروازهای خارجی هم بعداز کابل فرودگاه امام (ره) باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار