بازدید 4840

دستگیری به جرم تبلیغ علیه محصولات یک شرکت

کد خبر: ۹۵۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ 21 January 2020

مرد جوان که به قصد ضرر و زیان به یک شرکت بازرگانی در فضای مجازی مطالب کذب درباره آن منتشر می‌کرد توسط پلیس فتای پایتخت دستگیر شد.

به‌ گزارش ایران، 28 آبان امسال مدیرعامل یک شرکت بازرگانی به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای ناحیه 31 تهران رفت و گفت: فرد ناشناسی در یکی از سایت‌ها اقدام به انتشار مطالب و گزارش‌های کذبی درباره محصولات شرکت ما کرده که همین امر باعث ضرر و زیان مادی و معنوی زیادی به شرکت شده است.

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتای پایتخت درباره جزئیات این پرونده گفت: پس از اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا بررسی و شناسایی متهم را در دستور کارشان قرار دادند و متهم را که مردی 31 ساله و ساکن خیابان شهید مفتح بود شناسایی کردند.

این شخص با دستور مرجع قضایی در کمتر از 3 هفته دستگیر شد و در بازجویی‌ها گفت: من از محصولات این شرکت راضی نبودم و با هدف انتقاد از محصولات شرکت دست به انتشار این مطالب زدم و الان هم حاضر به جبران خسارت شاکی و حذف مطالب هستم. متهم پس از تکمیل تحقیقات لازم در اختیار دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای قرار گرفت.

این مقام پلیسی تأکید کرد: برابر قانون جرایم رایانه‌ای، توهین، تهمت، تهدید، تمسخر، به‌کار بردن الفاظ رکیک و ناپسند، ایجاد شایعات و دروغ‌پردازی برای تشویش افکار عمومی یا تحریک دیگران علیه شخص یا اشخاص در فضای مجازی جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر