بازدید 4663

شرایط اعزام به «ماموریت مطالعاتی» اساتید

کد خبر: ۹۵۳۱۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 20 January 2020

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد شرایط و زمان اعزام به ماموریت مطالعاتی را برای هیات علمی رسمی قطعی، رسمی آزمایشی، هیات علمی بورس در مقطع دکتری تخصصی و غیر بورس اعلام کرد.

به گزارش مهر، بابک نگاهداری در تشریح جزئیات «مأموریت مطالعاتی» برای اعضای هیأت علمی این دانشگاه، گفت: از این پس در دانشگاه آزاد چیزی تحت عنوان فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی نخواهیم داشت و این عنوان به مأموریت مطالعاتی تغییر یافته که با هدف توسعه و گسترش تجارب پژوهشی و آشنایی بیشتر دانشگاهیان با دستاوردهای علمی و دانش فنی جدید، استفاده مؤثر از امکانات علمی و پژوهشی دانشگاه و مراکز علمی برتر داخل و خارج از کشور، انتقال دانش و فناوری مراکز علمی و پژوهشی بین‌المللی به داخل کشور صورت می‌گیرد.

مأموریت مطالعاتی ۶ ماهه برای «هیأت علمی رسمی»

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به این سوال که چه کسانی مشمول استفاده از مأموریت مطالعاتی در دانشگاه آزاد هستند، گفت: اعضای هیأت علمی «رسمی قطعی» و «رسمی آزمایشی» و با مرتبه استادیاری و یا بالاتر می‌توانند به مدت ۶ ماه از مأموریت مطالعاتی استفاده کنند که البته در صورت نیاز این دوره حداکثر تا ۳ ماه قابل تمدید است.

سنوات خدمتی افراد نباید بالاتر از ۲۵ سال باشد

نگاهداری ضمن تاکید بر اینکه حداکثر سنوات خدمتی فرد متقاضی نباید بالاتر از ۲۵ سال باشد، خاطرنشان کرد: در صورت اخذ اعتبار تحقیقاتی خارج از کشور (Fund)، اعضای هیأت علمی رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی می‌توانند به مدت یکسال با دریافت حقوق و مزایا بدون دریافت حق مرتبه علمی از مأموریت مطالعاتی نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دوره مأموریت مطالعاتی جزو سنوات خدمتی هیأت علمی محسوب می‌شود، افزود: حق بیمه این افراد باید توسط واحد دانشگاهی پرداخت شود و این یک الزام است. بنابراین در صورت پرداخت حق بیمه و ارائه حداقل یک مقاله JCR به نام واحد دانشگاهی محل خدمت، دوره مأموریت مطالعاتی جز سنوات خدمت عضو هیأت علمی محاسبه می‌شود.

شرایط اعزام هیأت علمی پیمانی به مأموریت مطالعاتی

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی درباره شرایط این مأموریت برای اعضای هیأت علمی پیمانی نیز گفت: هیأت علمی پیمانی به شرط داشتن حداقل ۳ سال سابقه همکاری و اعتبارات تحقیقاتی خارج از کشور (Fund) می‌توانند با پرداخت حق بیمه خود به واحد دانشگاهی از مأموریت مطالعاتی به مدت یکسال بدون دریافت حقوق و مزایا استفاده کنند.

مأموریت ۶ ماهه برای هیأت علمی بورسیه دکتری تخصصی

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی درباره شرایط مأموریت مطالعاتی برای هیأت علمی که در مقطع دکتری تخصصی هستند، افزود: اعضای هیأت علمی بورسیه دکتری تخصصی که امتحان جامع را گذرانده و حداقل یکسال از تصویب موضوع رساله دکتری آن‌ها گذشته باشد، می‌توانند از مأموریت مطالعاتی خارج از کشور به مدت ۶ ماه با دریافت حقوق و مزایا استفاده کنند.

تمدید سه ماهه به شرط ارائه مقاله JCR

وی با اشاره به اینکه در صورت نیاز این مدت حداکثر تا سه ماه دیگر با هزینه شخصی دانشجو مشروط به ارائه یک مقاله JCR دیگر قابل تمدید است، تاکید کرد که این مدت جزو سنوات تحصیلی این افراد محاسبه نخواهد شد.

نگاهداری همچنین درباره شرایط مأموریت مطالعاتی برای هیأت علمی غیر بورس در مقطع دکتری، گفت: اعضای هیأت علمی غیر بورسیه مقطع دکتری تخصصی که امتحان جامع را گذرانده و حداقل یکسال از تصویب موضوع رساله دکتری آن‌ها گذشته باشد، تنها با هزینه شخصی می‌توانند از مأموریت مطالعاتی خارج از کشور به مدت ۶ ماه استفاده کنند.

وام ۵۰ میلیون تومانی برای هیأت علمی غیربورس

نگاهداری اضافه کرد: اعضای هیأت علمی غیربورسیه دکتری تخصصی، برای استفاده از مأموریت مطالعاتی خارج از کشور از تسهیلات وام صندوق رفاهی دانشجویی تا سقف ۵۰ میلیون تومان (مازاد بر تسهیلات عادی) با رعایت مقررات و ضوابط مربوطه بهره‌مند می‌شوند.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه تاکید کرد که استفاده از مأموریت مطالعاتی برای دانشجویان مقطع دکتری تخصصی، مشروط به موافقت و تأیید استاد راهنما، گروه آموزشی مربوطه، شورای پژوهش واحد دانشگاهی و تأیید شورای پژوهش و فناوری استان است.

معافیت از پرداخت شهریه برای هیأت علمی بورس

وی با بیان این مطلب که موضوع مأموریت مطالعاتی باید با عنوان و موضوع رساله دکتری دانشجو مرتبط باشد، اعلام کرد که اعضای هیأت علمی بورسیه دانشجوی دکتری تخصصی در دوره مأموریت مطالعاتی از پرداخت شهریه معاف هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی