بازدید 13704

یک‌ایرانی‌رئیس‌مدرسه‌پزشکی‌دانشگاه‌امپریال‌کالج‌شد

دکتر امیرحسین سام به ریاست مدرسه پزشکی دانشگاه امپریال کالج لندن منصوب شد.
کد خبر: ۹۵۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۲ 19 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دانشگاه امپریال کالج در رده‌بندی‌های علمی همواره در میان ۱۰ دانشگاه برتر جهان بوده است. امیرحسین سام متولّد سال ۱۳۵۷ در تهران است. او در بیمارستان‌های دانشگاه‌های یو سی ال، هاروارد و آکسفورد تحصیل و کار کرده است و علاوه بر تخصّص داخلی و فوق تخصّص غدد، دکترای نیورواندوکرینولوژی از امپریال کالج دارد. امیرحسین سام در بیمارستان‌های همرسمیث و چرینگ کراس لندن طبابت می‌کند و در کارنامه‌اش سابقه مدیریت مطالعات بالینی در بیمارستان چرینگ‌کراس و ریاست امتحانات دانشگاه امپریال کالج لندن را دارد.

وی از سال ۱۳۸۵ در دوره‌های آموزشی علمی و بالینی متعدّدی در دانشگاه امپریال کالج لندن تدریس کرده و در سال ۱۳۹۴ مدال پرزیدنت امپریال کالج را در زمینه‌ی آموزش دریافت کرد. امیرحسین سام چندین پروژه‌ی مربوط به امتحانات پزشکی را در شورای دانشگاه‌های پزشکی (Medical Schools Council) و شورای عمومی پزشکی (General Medical Council) در بریتانیا مدیریت کرده و در زمینه‌ی تحقیقات آموزش پزشکی چهره‌ای بین‌المللی است.

از امیرحسین سام تاکنون مقاله‌های تحقیقی متعدّد و چندین جلد کتاب پزشکی مرجع منتشر شده است. او همچنین نوازنده‌ی برجسته‌ی سه‌تار و آهنگساز موسیقی ایرانی است. مجموعه شعر «حیرانی شبانه» و آلبوم‌های «زرد، سرخ، ارغوانی»، «آواز سکوت» و «می‌دانم که می‌آیی» از آثار او در شعر و موسیقی ایرانی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی