بازدید 16915
۵

اولین واکنش «منصور هادی» بعد از ضربه سخت

رئیس‌جمهور دولت مستعفی یمن در واکنش به عملیات ارتش یمن علیه نیروهای ائتلاف، با چشم‌پوشی از حملات اخیر ائتلاف سعودی به برخی مناطق صنعا، اتهاماتی علیه انصارالله مطرح کرد.
کد خبر: ۹۵۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵ 19 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل فارس، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شنبه شب (دیشب) در واکنش به حملات اخیر ائتلاف سعودی و متحدانش، یک پایگاه نیروهای دولت مستعفی یمن در مأرب (در شمال شرق یمن) را با موشک هدف گرفتند.

وبگاه «الخبر الیمنی» امروز (یکشنبه) اعلام کرد: بیمارستان‌های استان مأرب جسد ۹۰ کشته را تحویل گرفته‌اند و ۱۱۰ مجروح را پذیرش کرده‌اند.

«عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن که مقیم عربستان سعودی است، در واکنش به این عملیات، بدون هیچ اشاره‌ای به حملات شدید چند روز اخیر ائتلاف به «نَهِم» و دیگر مناطق استان صنعاء، در اتهاماتی مدعی شد، انصارالله تمایلی به صلح ندارد و «ابزاری برای دستورکارهای ایران در منطقه» است.

بر اساس گزارش «یمن الان»، وی دو تماس تلفنی با «سلطان العراده» استاندار مأرب و «عادل القمیری» بازرس کل ارتش دولت مستعفی برقرار کرد تا در جریان امور پس از هدف گرفته شدن پایگاه تیپ چهارم گارد ریاست جمهوری در مأرب، قرار بگیرد.

هادی در این تماس‌ها بر ضرورت اهمیت «بیداری نظامی، آمادگی جنگی، اجرای مأموریت‌های نظامی و شکست تمام برنامه‌های تخریبی» تأکید کرد.

دیروز یک روزنامه لبنانی با تشریح تحرکات میدانی اخیر ریاض در چند جبهه یمن، نوشت، سعودی‌ها با پوشش «توافق ریاض» در حال سازماندهی مجدد نیروهای ائتلاف علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن هستند.

در سه ماهه اخیر بعد از حمله تلافی‌جویانه ارتش یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی (آرامکو) در شهریور گذشته، صنعاء در اقدامی برای ابراز حسن‌نیت خود جهت دستیابی به توقف جنگ، اقدامات جنگی را به شکل یک طرفه متوقف کرده بود اما حملات مکرر عربستان سرانجام صنعاء را به ازسرگرفتن پاسخ‌های نظامی وادار کرد و حمله اخیر در مأرب از سخت‌ترین پاسخ‌های صنعاء به حملات ائتلاف سعودی و دولت مستعفی (هادی) است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
چنان به با لذت تعداد کشته ها را منتشر می کنید، بدون اینکه توجه کنید همه اینها یمنی، مسلمان و انسان هستند. کارتان شده جنازه شماری. این برادرکشی یمن و یمنی ها را به خاک سیاه نشانده.
خود منصور هادی که مزدور علنی سعودیه از این حرفها نباید بزنه.
من فقط برایم یک سوال هست که این دولت مستعفی، برگه استعفایش را به ایران تحویل داده است؟ چون تنها در خبرگزاریهای ایران از آن به عنوان مستعفی یاد می شود.
درود به شرف انصارالله،زنده باد و ناز شستتون
بلاخره ما متوجه نشدیم کی کی رو زده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار