بازدید 22592
۲

چند حرکت ورزشی برای کاهش چربی دور شکم

کد خبر: ۹۵۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 17 January 2020

یکی از دغدغه‌های مشترک بین اکثر افراد جامعه، چاقی در ناحیه شکم است. این عارضه محدود به جنسیت و یا سن خاصی نیست. دغدغه‌ای که هم به لحاظ روانی و هم به لحاظ جسمی آسیب زا و بعضا خطرناک است.

به گزارش تابناک ورزشی، در بُعد روانی شاید بتوان به تخریب اعتماد به نفس شخص مبتلا اشاره کرد که در روابط اجتماعی و حتی خانوادگی تاثیر می‌گذارد. مشورت با پزشک برای تعیین علل ابتلا اولین گام و از دیگر قدم‌های موثر در مبارزه با این ناهنجاری اصلاح سبک زندگی در ابعادی به خصوص فعالیت جسمی و عادات تغذیه‌ای ست. اما از نقش ورزش صحیح، اصولی و منظم در داشتن اندامی ایده آل و بدنی سالم نمی‌توان غافل شد. در این مطلب به تشریح چند ورزش ساده برای از بین بردن چاقی در ناحیه شکمی می‌پردازیم.

قبل از شروع به خاطر داشته باشید که طبق تحقیقات جدید، میزان تمرکز شما بسیار موثر است، پس فقط تمرینات را انجام ندهید، آن‌ها را با تمرکز کامل انجام دهید تا نتایج قابل توجه باشد.

حرکات توصیه شده را به طور متوالی انجام دهید. در میان هر ست، می‌توانید حدود یک دقیقه استراحت داشته باشید. ورزش‌ها سه الی چهار روز در هفته انجام شود و حالت ایده آل این است که این تمرینات را بعد از تمرین‌های هوازی روزانه بگنجانید.

پرس استاتیک ۹۰ درجه
روی زمین دراز کشیده، طوری که زانو‌ها بهم چسبیده باشند با زاویه ۹۰ درجه زانو‌ها خم و پا‌ها را بلند کنید و در حالی که نفستان را بیرون می‌دهید، عضلات شکم را سفت کنید. کمر را به زمین فشرده و به یاد داشته باشید که پا‌ها نباید حرکت کنند. یک ثانیه این وضعیت را حفظ کنید و سپس بدن را ریلکس کنید. این حرکت را در سه تایم ۱۰ تایی انجام دهید.

کشش تک پا
بنشینید و آرنج دستتان را در کنار بدن قرار دهید، کمی به سمت عقب متمایل شوید، همینطور که به دستانتان تکیه دارید، پا‌ها در کنار هم کمی بلند کنید. یک پا را کشیده و دیگری را کمی از زانو خم کنید. برای هر ۲ پا در سه تایم ۱۰ تایی انجام دهید. دست‌ها را خم و روی ران پا قرار دهید. سر را بلند کنید و پای خود را نگاه کنید. دست‌ها باید در مقابل حرکت مقاومت کنند.

Image result for ‫کشش تک پا‬‎

حرکت قایق
شبیه به وضعیت حرکت قبل (کشش تک پا) بنشینید و زانو‌ها را خم کنید. زانو‌ها بهم چسبیده باشند. سعی کنید آرنج‌ها روی زمین و کنار بدن باشد. ابتدا پا‌ها را در حالت خم و سمت راست بالا آورده و به وضعیت قبل برگردانید، این بار در سمت چپ پا‌ها را بلند کنید. فرض کنید می‌خواهید با پا‌ها یک U. انگلیسی ترسیم کنید. این حرکت را به شکل متناوب ۲۰ بار انجام دهید.

Related image

فراموش نکنید در کنار ورزش صحیح و منظم، خواب کافی و به موقع موثر است. درست نشستن به سفت کردن عضلات شکم شما کمک خواهد کرد. در کنار تمام توصیه‌ها تغذیه سالم و پرهیز از مصرف فست فود، شیرینی و غذا‌های چرب و یا شیرین به زیبایی اندام شما و تاثیر هرچه بیشتر تمرینات یاری شایان توجهی می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هر صدایی شنیده می شود به جز صدای کارگران
عكس ها با توضيح حركات مطابقت ندارد. خصوصا حركت قايقي يو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر