بازدید 4150

جهان باید به جنگ اقتصادی غیرقانونی آمریکا خاتمه دهد

کد خبر: ۹۵۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰ 16 January 2020

آمریکا بیش از پیش به اعمال تحریم‌های غیرقانونی خود معتاد شده است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری " اوراسین ریویو" در گزارشی نوشت که اخیرا آمریکا در پاسخ به اقدام متقابل ایران در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، تحریم های دیگری علیه مقامات و شرکت های ایرانی وضع کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اندکی بعد گفت که کشورش آماده مذاکره بدون پیش شرط با ایران است. آمریکا باید بداند تا زمانی که تحریم های اقتصادی خود را بر ندارد، احتمالا مقامات ایرانی روی خوشی به مذاکرات نشان نخواهند داد.

این پایگاه خبری در ادامه می نویسد: البته ایران تنها کشوری نیست که آمریکایی‌ها آن را تحریم کرده اند. به گفته ساموئل مونکادا، سفیر ونزوئلا در سازمان ملل آمریکایی ها تاکنون ۳۹ کشور را به دلایل مختلف تحریم کرده اند. به نظر می‌رسد که تحریم ها با این هدف طراحی و اعمال می‌شوند که از طریق قطع دسترسی به نظام مالی دلاری، در کشور هدف منجر به ایجاد موج تورمی، کمبود، بحران اقتصادی و در نهایت نارضایتی مردمی از دولت شوند.

به گفته اوراسین ریویو، تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران باعث شده است تا بسیاری از بیماران از جمله مبتلایان به ایدز، پارکینسون، آلزایمر  و آسم با مشکلاتی در تهیه داروی مورد نیاز خود مواجه شوند. اگر چه آمریکا مدعی است که مواد غذایی و دارویی از نظام تحریمی معاف هستند اما بسیاری از شرکت ها به دلیل ترس از تحریم‌های ثانویه آمریکا و مشکلات بانکی ایجاد شده، قادر به همکاری با ایران یا دیگر کشورها نیستند. اکنون در ونزوئلا حدود ۸۲۳ هزار بیمار در این کشور با مشکلات دارویی مواجه شده‌اند و طبق اعلام مرکز مطالعات اقتصادی و سیاسی، حدود ۴۰ هزار ونزوئلایی در سه سال اخیر به دلیل مشکلات دارویی جان خود را از دست داده اند.

کره شمالی و کوبا نیز دیگر کشورهایی هستن که سابقه مواجهه طولانی با تحریم های آمریکا را دارند. در روسیه، به دنبال انقلاب اوکراین در سال ۲۰۱۴ واشنگتن به بهانه دخالت مسکو در امور داخلی اوکراین تحریم های گسترده ای ضد روسیه وضع کرد. دسامبر سال گذشته نیز آمریکایی ها خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان را تحریم کردند؛ اقدامی که با واکنش تند و سریع روسیه و کشورهای اروپایی نظیر آلمان و اتریش مواجه شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر