بازدید 8817

حضور سفیر انگلیس در تجمع تهران می تواند عمدی باشد/ هوشیار باشیم

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در موضوع حضور سفیر انگلیس در تجمع تعدادی از مردم برای همدردی با خانواده های مسافران هواپیمای اوکراینی با هوشیاری برخورد کرد، گفت:این اقدام می تواند عمدی و ابزاری برای بهانه گیری علیه ایران و و آغاز دور جدید تغییر روابط ایران با کشورهای اروپایی دید.
کد خبر: ۹۵۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 15 January 2020

نماینده‌ای که ۵۰ تومان رای می‌خرد، رای خود را به یک سفر می‌فروشد/ عده‌ای رای خود را ارزان می‌فروشندیک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در موضوع حضور سفیر انگلیس در تجمع تعدادی از مردم برای همدردی با خانواده های مسافران هواپیمای اوکراینی با هوشیاری برخورد کرد، گفت:این اقدام می تواند عمدی و ابزاری برای بهانه گیری علیه ایران و و آغاز دور جدید تغییر روابط ایران با کشورهای اروپایی دید.

به گزارش «تابناک»؛ علی نجفی خوشرودی در گفت‌وگو با تابناک با اشاره به واکنش و درخواست تعدادی از نمایندگان برای اخراج سفیر انگلستان بعد از حضور در تجمعی در مقابل دانشگاه امیرکبیر گفت: حضور سفیر انگلیس در تجمعی آن هم موبایل به دست و مشغول عکاسی و فیلمبرداری شگفت انگیز، تعجب آور و غیر قابل باور است چون کنوانسیون های بین المللی ضوابط و شرایطی برای فعالیت های دیپلماتیک تعریف کرده و مقررات بین المللی و منشور سازمان ملل و اصل عدم مداخله در امور کشورها به صورت واضح به این موضوعات اشاره داشته، این ها اصول مسلم حقوق بین الملل است که دیپلمات ها و نمایندگان مقیم در آن کشور ملزم به دقت و رعایت آن هستند.

وی ادامه داد: وقتی این خبر را شنیدم سعی بر تحلیل عمیق تر آن داشتم، درست است در داخل کشور و بین نمایندگان مجلس خیلی ها درخواست برخورد و اخراج سفیر انگلستان به عنوان عنصر نامطلوب را داشتند اما باید عمیق تر و پیچیده تر تحلیل کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس توضیح داد: به عنوان یک سناریو می توان این اقدام را عمدی و ابزاری برای بهانه گیری علیه ایران و آغاز دور جدید تغییر روابط ایران با کشورهای اروپایی تعبیر کرد بدان معنا که ایران را وارد فضای احساسی و هیجانی کرده و در نهایت سفیر انگلیس اخراج شود، بعد آن ها اقدامات متقابل انجام داده و دور جدیدی از چالش و تنش در روابط ایران و اروپا به وجود آید.

نجفی در توضیح منظورش از عمدی بودن این اقدام گفت: نمی توانم بپذیرم انگلستان و سفیر این کشور یک مرتبه در تجمعی شرکت کردند؛ می توان حدس و گمان هوایی برای پشت پرده لابی انگلستان و هم پیمانانش مثل آمریکا داشت لذا باید با هوشیاری برخورد شود و وزارت خارجه با در نظر گرفتن ابعاد پیچیده این مسأله تصمیم گیری نماید. ما هم هفته آینده در کمیسیون امنیت ملی با حضور وزیر خارجه به بررسی این موضع می پردازیم.

وی مجددا با تاکید بر اینکه نمیتوان اقدام سفیر انگلستان را سهوی تحلیل کرد، افزود: احساسات و هیجانات موجود برای برخورد و اخراج سفیر محترم است اما باید سناریو های بعدی این وضعیت بر روابط و سیاست خارجی ایران را نیز درنظر گرفت، این به معنای به گروگان گرفتن عزت و اقتدار کشورمان نیست بلکه به معنای در نظرگرفتن ملاحظات و نیازهای کشور در تنظیم روابط خارجی است.بنابراین باید همه ابعاد را دید و تصمیم معقولانه مبتنی بر منافع ملی کشور گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار