بازدید 11736
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد؛

یک گام تا ابرکانال بورسی/ آیا رشد شاخص کل در این روزها حباب است؟

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه بیست و پنجم دی ماه 98)، با افزایش 3532 واحدی معادل 0.89 درصد به رقم 399 هزار و 445 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 16 واحدی به رقم 5 هزار و 110 واحد رسید.
کد خبر: ۹۵۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 15 January 2020

یک گام تا ابرکانال بورسی/ آیا رشد شاخص کل در این روزها حباب است؟

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه بیست و پنجم دی ماه 98)، با افزایش 3532 واحدی معادل 0.89 درصد به رقم 399 هزار و 445 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 16 واحدی به رقم 5 هزار و 110 واحد رسید.

به گزارش بورس تابناک، امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در پنجمین و آخرین روز کاری هفته، بازهم شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 945 واحدی معادل 0.89 درصد به رقم 106 هزار و 871 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 1427 واحدی معادل 1.18 درصد، عدد 122 هزار و 16 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 953 واحدی معادل 1.18 درصد به رقم 81 هزار و 469 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 5642 واحد افزایش معادل 1.22 درصد را رقم زد و به سطح 469 هزار و 977 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 2513 واحد افزایش معادل 0.88 درصد به رقم 286 هزار و 972 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 7426 واحد افزایش معادل 0.91 درصد همراه بود و عدد 827 هزار و 378 واحد را به نمایش گذاشت.

یک گام تا ابرکانال بورسی/ آیا رشد شاخص کل در این روزها حباب است؟

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 6 میلیارد و 262 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 575 هزار و 92 نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 478 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

نمادهایی که بیشترین تاثیر مثبت را نسبت به سایر نمادها در بازار بورس داشتند مخابرات ایران، بانک ملت، ملی صنایع مس ایران، پتروشیمی نوری و ایران خودرو بودند درحالی که دو نماد پالایش نفت بندرعباس و فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تاثیر منفی را نسبت به سایر نمادها بر بورس گذاشتند.

نمادهای پربیننده نیز شامل بانک‌های تجارت و ملت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان و س. صنایع شیمیایی ایران می‌شود.

محمدرضا قاسمی - کارشناس ارشد بازار سرمایه - در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: درحال حاضر بازار سال آینده را پیش‌خور می‌کند؛ بنابراین رشد شاخص کل در این روزها حباب نیست بلکه سال آینده را پیش‌بینی می‌کند و بر این اساس، شاخص کل تا آخر سال می‌تواند تا ۴۲۰ هزار واحد هم افزایش پیدا کند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
شاخص سهام حبابه ؛ قیمت دلار حبابه ؛ قیمت طلا حبابه ؛ ساخت و سازم خرابه ؛
دل ملت کبابه...
شفافیت صورت های مالی و برنامه های پیش رو شرکت ها نقش بسیار مهمی در بازدهی آینده شرکت ها دارد که باید در بازهای زمانی منظم به صورت شفاف بیان شوند
شک نکنین...........
تحریم میشه...بورس بالا میره.....موشک میزنیم...بالا میره....... میزنن ...بالا میره.......تحریم کمتر میشه...بالا میره...... موشک میزنن ...بالا میره......... آشتی میکنیم......بالا میره.......... تهدید میشه........بالا میره.........دلار بالا میره....بالا میره....... دلار پایین میاد....بالا میره.................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به نظرتون چیه پس؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
یک راننده تاکسی اصیل که بدون اطلاع حرف میزنه. هفته پیش 30-40 هزار واحد اومده بود پایین. وقتی نمی دونی حرف نزن.
کی بترکه و همه رو با خاک یکسان کنه؟؟!!
فعلا" تنها جایی هستش که دولت روش کنترل داره..... رو نمودارش البته!!!!!!!!
بایدم بالا بره خوب...... مگه الکیه!!!! اقتصادمون شکوفا شده خوب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بورس بین المللی اینقدر شکوفا نشده تابحال!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
دوست گرامی اغلب شرکتهای بورسی برای فرار مالیاتی قیمت دارائی های ثابت خود را به قیمت عهد قاجار اعلام و محاسبه کرده اند با مصوبه جدید دولت و در صورت ارزیابی مجدد بدون ترس از مالیات قیمت بسیاری از شرکتها بسیار بالاتر از رقم فعلی خواهد بود .
چون تنها جایی هستش که براحتی میشه نمودارش رو به دلخواه تغییر داد!!!!!
فقط یه ماژیک لازمه!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
انگونه که کارشناسان براورد کردند ارزش واقعی بورس الان با این رشدها هنوز به لحاظ ارزش دلاری به 1392 نمی رسد در حالی که دلار و سکه و مسکن بطور خانمان سوز رشد کردند و به غیر از بیچاره کردن بخش اعظمی از مردم متوسط و متوسط به پایین هیچ نقشی در تولید و توسعه کشور نداشتند. بنظر می رسد بحث حباب حداقل در سهامهای خوب و بیادی با توجه تورم اتی نزدیک به 50 درصد بی معناست وحتی در شرکتهای دیگر با وصف تورم خیلی معنایی ندارد چون با تورم تقریبا ارزشش نصف معامله خواهد شد. بهرحال جذب نقدیندگی به بورس حتی در سهامهای حبابی در درازمدت هم برای کشور نوعی خدمت است و هم برای فردا نوعی تکیه گاه است که بعد از چند سال به نان و نوایی میرسد و فکر میکند در کشور سهیم است و نسبت به اتفاقات احساس مسئولیت می کند . دولت و نهادهای ذیربط الان باید احساس مسئولیت مضاعف کنند از استقبال مردم از بورس استقبال کنند و شفافیت را مبنا قرار دهند با فساد و پنهانکاری شرکتها و کلاه گذاشتن شرکتها بر سر مردم در ارائه اطلاعات غلط مبارزه کند امیداورم تابناک این نکته ها را منتشر کند
این حباب بلاخره فرو میریزه و خیلی ها رو بدبخت میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
مردم اگر با مطالعه سراغ سهم های بنیادی و محاسبه دارائی های واقعی انها بروند هیچ اتفاقی برایشان نمیافتد.
بله ! مردمی که ارز کشورشان را خرج دلار کشور متخاصم به قیمت حبابی میکنند قطعا در بازار سرمایه وسهام هم دچار طمع و هیجان شده ضرر خواهند کرد.
ایران بیشترین شباهت رو با ونزوئلا داره
تنها چیزی که تو ونزوئلا رشد میکنه بورسِ
با وجود این تورم بی سابقه بایدم بورس رشد کنه
در صورت تجدید ارزیابی بورس بیشتر از ای ارقام بالا خواهد رفت.
فعلا دارائی ها در بسیاری از شرکتها به واسطه مالیات بر افزایش دارائی ها هنوز ارزایب ی مجدد نگردیده است . دارائی کنونی برخی شرکتهای بورسی به قیمت دلار در عهد تیرکمان میرزا محاسبه شده است .
اگر به مصوبه اخیر دولت عمل شده و مالیات کمتری در تجدید ارزیابی محاسبه شود، شاخص بیشتر از 600 واحد رو خواهد دید. در این بین برخی شرکتهای بورسی نظیر زاگرس، همراه اول ، اخابر و ... که تا کنون از محل تجدید ارزیابی افزایش سرمایه نداده اند تا چند ده برابر رشد خواهد داشت و فقط پول قیمت واقعیشان خواهد بود.
.... منتظر باشید و ببینید.
امریکا ازبرجام خارج شد بورس رکورد زد
امریکا ایران را مورد تحریمهای بیسابقه درتاریخ قرارداد بورس رکورد زد
صادرات نفت به پایین ترین میزان رسید بورس رکورد زد
کشور در یکقدمی جنگ قرارگرفت بورس رکورد زد
ایران باکاهش های پی درپی تعهدات عملا ازبرجام خارج شد بورس رکورد زد
کشورهای باقیمانده برجام مکانیزم ماشه رافعال کردند بورس رکورد زد
رکود اقتصادی فراگیرشد بنگاههای اقتصادی ورشکسته شدند بورس رکورد زد
اف ای تی اف به احتمال بسیارزیاد تصویب نخواهد شد بازهم بورس رکورد میزند !!!!!!!!!
هریک ازاین اتفاقات به تنهایی بورس هر کشور دیگری را کن فیکن میکرد !!!
اما بورس مابی اعتنا به همه پارامترهای اقتصادی وسیاسی همچنان میتازد وقله های جدید رافتح میکند !!!!!
مساله : پیدا گنید پرتقال فروش را !!!
باتوجه به پیش بینی تورم سنگین پیش رو و محدودیتها و خطرات خرید ارز و طلا حجم سنگین سرمایه مورد نیاز در خرید ملک و...در حال حاضر بورس میتواند گزینه خوبی باشد در حال حاضرهدایت سیل نقدینگی به سمت بورس است که درست است چون این نقدینگی وحشتناگ به هر سمتی برود ویرانگر است ولی فراموش نکنیم این فقط مسکن موقتی است و باید افزایش نقدینگی کنترل شود و گرنه اقتصاد فرو میپاشد...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل