بازدید 13466
۳

ایرنا: سفیر انگلیس با اطلاع قبلی از کشور خارج شده

سفیر انگلیس در تهران طبق ضوابط و با اطلاع قبلی از ایران خارج شده است. بر اساس پروتکل‌های دیپلماتیک، هر سفیر و نماینده دیپلماتیکی می‌تواند با ارائه یادداشت برای مرخصی یا هر کار دیگری به کشورش برود.
کد خبر: ۹۵۱۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 15 January 2020

به گزارش تابناک، خبرنگار ایرنا کسب اطلاع کرد که «راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران با اطلاع قبلی و طبق ضوابط از ایران خارج شده است.

بر اساس پروتکل‌های دیپلماتیک، هر سفیر و نماینده دیپلماتیکی می‌تواند با ارائه یادداشت برای مرخصی یا هر کار دیگری به کشورش برود.

سفیر انگلیس در تهران که در تجمع شنبه شب گذشته در مقابل دانشگاه امیرکبیر حاضر شده بود، برای دقایقی بازداشت شد.

این دیپلمات انگلیسی بعد از ظهر یکشنبه به دلیل رفتار نامتعارف و حضور در تجمعات غیرقانونی توسط دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اروپا به وزارت امور خارجه فراخوانده شد و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به سفیر و دولت انگلیس ابلاغ شد.

در این دیدار به مک‌ایر یادآوری شد که حضور سفرای خارجی در تجمعات غیرقانونی هیچ تناسبی با مسؤولیت‌های ایشان به عنوان نماینده سیاسی کشور متبوع خود ندارد و مخالف مفاد کنوانسیون ۱۹۶۱ روابط دیپلماتیک وین است و دولت انگلیس باید در این خصوص توضیح دهد.

کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی تصریح کرده است: تمامی اشخاصی که از مزایا و مصونیت‌ ها بهره‌مندند، بدون آن که به مزایا و مصونیت‌ های آنان لطمه‌ای وارد آید مکلفند قوانین و مقررات دولت‌پذیرنده را محترم شمرده و از مداخله در امور داخلی آن دولت خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
بعللللله عجب
بفرمایید جاسوس انگلیس
سفیر نیست این مردک ، کارش جاسوسیه.
تو تمام شبکه های اجتماعی تو تمام خبرهای انگلیس اگه بگردید علت این بازداشت گفته نمی شود ! خیلی جالب است حداقل ده تا سایت را نگاه کردم ! همش میگن و می نویسن که بازداشت یک دیپلیمات مطابق کنوانسیون فلان و فلان ممنوع است اصلا نیم نویسیند که این بابا تو یک تظاهرات بوده !خدوشم که تو فیلمی که ازش می پرسند میگه رفته بودم سرمو سلمونی کوتاه کنم ! بعد تو تویتر نوشته که چون ازش دعوت شده بود در مراسم عزاداری کشته شدگان شرکت کنه رفته بوده ! ولی هیچکدوم از اینها در رسانه های خارجی نیست اونجا مثل ایران با این موضوع برخورد نشده . مثلا اینگار همینطوری و بیخودی برای مدت طولانی دستگیر شده ! منی نمی دونم این وزیر امور خارجه یا عراقچی چرا توئیت انگلیسی در این خصوص نزدند . خیلی موثر است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار