بازدید 10716
نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی؛

مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن پیگیری شود/ کسی آنقدر پولدار نیست که مسکن گران بخرد

طرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس است. امیدواریم هرچه سریع‌تر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد. یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن سوداگری‌های این بخش است. مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن باید پیگیری شود.
کد خبر: ۹۵۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳ 12 January 2020

مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن پیگیری شود/ کسی آنقدر پولدار نیست که مسکن گران بخرد

تابناک اقتصادیطرح مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس است. امیدواریم هرچه سریع‌تر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد. یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن سوداگری‌های این بخش است. مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن باید پیگیری شود.

سهیلا جلودار زاده، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی درباره لزوم افزایش درآمدهای مالیاتی گفت: وصول مالیات یکی از راه­های تامین درآمد دولت­ها است اما امیدواریم در شرایط سخت اقتصادی کنونی که بخش­های تولیدی و حتی تجاری برای صادرات با مشکلات زیادی روبرو هستند، اخذ مالیات عاقلانه و عادلانه صورت بگیرد تا اساس کار این افراد بهم نریزد.

وی در مورد برخی معافیت­های مالیاتی تصریح کرد: در شرایطی که مردم کوچه و بازار با پرداخت سه هزار تومان بابت یک لیتر بنزین، سوپرمالیات می­پردازند، بنیادها و موسسات ثروتمندی وجود دارند که از مالیات معاف هستند.

نماینده مردم تهران در مورد وضعیت طرح مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس اظهار داشت: طرح مذکور در کمیسیون اقتصادی مجلس است. امیدواریم هرچه سریع‌تر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن سوداگری‌های این بخش است. مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن باید فعال شوند.

جلودار زاده در خصوص اینکه چرا برخی مالکین آپارتمان را عرضه نمی­کنند گفت: در حال حاضر با این قیمت مسکن، خریداری وجود ندارد و کسی آنقدر پولدار نیست که مسکن گران بخرد.

عرضه کم است چون تقاضا هم کم است و همان میزان عرضه هم مشتری ندارد. علت اینکه مالکین، قیمت را هم کاهش نمی­دهند افزایش سود در بلند مدت است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
مطمئن باشید اگر مالیات از خانه های خالی گرفته شود قیمت خانه بشدت افزایش پیدا میکند چرا که دلالان چند برابر مالیات را بر قیمت خانه ها می افزایند ودر نهایت خریدار متضرر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
اینها چکار به گرون شدن مسکن دارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
کی میخواد بخره؟ با کدوم پول؟ الگی واسه خودتون گرون کنید. وقتی رو دستتون باد کرد و پول لازم شدید، مجبور می شید به قیمت تقاضا بفروشید.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
بیسواد نیستی بلکه خودت مالکی ولی دوره مفت خوری تموم شد دیگه کسی پول اضافی نداره بده به شما ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
معلومه بد جور پول لازمی
وضعیت گرانی مسکن واقعا افتضاح است!
بازار مسکن بی در و پیکر و بلا صاحب است!
به داد مردم برسید ...
بعله بجای مسکن وطلا وارز بروید سهام بورس نورچشمی رابخریدتاهی حبابش بزرگتروبزرگتربشود وکسی هم صداش درنیاد شتردیدی ندیدی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
تا کور شود هر آنکس که نتوان دید.
ممنون.نظر كاملا كارشناسانه اي ارائه كرديد.
دیگه مسگن واقعا خستمون کرد
حتی یک سوم این قیمتها هم مضتری ندارد. مالکین به مفت خوری عادت کرده اند ولی دیگر آن دوران گذشت. غیر از دلال جماعت و معاملات صوری مشتری دیگری نیست.
خانم جلودارزاده میشه بفرمایید اینهمه آپارتمان فوق لوکس در تهران و سایر شهرستانها رو برای چه کسانی می سازند اگر خریداری وجود نداره. خریداران از طبقه ممتاز یا همان ژن های خوب هستند. یک جوری حرف می زنید گر کسی ندونه فکر می کنه ما داریم در جامعه بی طبقه زندگی می کنیم.
آنقدر در کلیه زمینه ها فرار مالیاتی بزرگ هست که اجازه نمیدهند قانونی به ثبت برسد
این یک توهمه.قیمت ارز رو بالا بردید همه چیز بالا رفت.تمام این گرونی ها زیر سر دولت هست.شفاف بگید چه کسانی ارز و سکه و غیره خریدن؟...
این خانهها اکثرا به بانکها تعلق دارند یا درگرو بانکها هستند یا نهادهای دولتی .................ایا میگذارنند که قیمتهای حبابی پایان پذیرد.البته زیاد هم مهم نیست ان قدر انهارا خالی نگه دارنند تا خراب شوند..چون مردم نه دارند بخرند .نه می خرند .نه میارزد که بخرند ..
تا حدودي دست در كار ساختمان دارم باور كنيد سود بانكي از سرمايه گذاري در مسكن بشرط عدم دخالت دولت و اعلام ورشكستگي بهتر و نقد تر است براي مثال در سال 90 يك خانه در اصفهان خريدم به 130 ميليون الان 600 ميخرند اگر در بانك بود هم تاكنون 600 شده بود احتمالا" تا 4 سال آينده هم افزايشي ندارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر