بازدید 3411

بازگشت پروازهای عبوری به آسمان کشور

کد خبر: ۹۵۰۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷ 10 January 2020

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی با اشاره به از سرگیری پروازهای ایرلاین های خارجی برای عبور از ایران گفت: با توجه به مصرف سوخت کمتر عبور از آسمان ایران توجیه اقتصادی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مرتضی دهقان در خصوص ترافیک هوایی و انجام پروازهای داخلی و بین المللی از مرزهای هوایی ایران، اعلام کرد: با توجه به زیرساخت‌های خوبی که از سالیان گذشته در کنترل فضای کشور ایجاد شده و توسعه پیدا کرده است، همچنین ایجاد مسیرهای موازی و یک طرفه ای که فرآیند پرواز را در فضای کشور تسهیل می‌کند، وضعیت جاری هوایی ایران یک وضعیت نرمال است.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی بین‌المللی از انجام پرواز در فضای جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنند، چراکه این مسیر یک مسیری است که کوتاه‌ترین مسیر برای آن کشورها به شمار می‌رود. در عین حال، از نظر اقتصادی نیز با توجه به اینکه سوخت کمتری مصرف و زمان کمتری را صرف سفر می‌کنند به نفع شأن است که از این مسیر عبور کنند.

دهقان تصریح کرد: در فضای هوایی ایران سالیان طولانی است که اقدامات فراوان و هماهنگی‌های مناسبی انجام گرفته است. در حال حاضر، فضای امنی در مسیر هوایی کشورمان حاکم است که بهترین مسیر برای پروازهای عبوری برای منطقه است.

دهقان در پاسخ به این پرسش که بعد از حادثه بوئینگ ۷۳۷ در فضای کشور، آیا کشور و یا شرکتی پرواز خود را از این مسیر کنسل کرده است یا خیر؟، گفت: در دنیا نیز مرسوم است که شرکت‌های هواپیمایی بعد از سانحه و حوادثی که رخ می‌دهد ارزیابی می‌کنند و شاید پروازهایی را در ساعات اولیه کنسل کنند. اما با بازگشت به شرایط عادی، پروازها از سر گرفته می‌شود.

وی افزود: برخی از شرکت‌های هواپیمایی که بنا به ملاحظاتی بعضی از پروازهای خود را به صورت موقت کنسل کرده بودند پروازهای خود را از آسمان ایران مجدداً برقرار کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار