بازدید 21273

پشت پرده فروش کارت هوشمند سوخت

در طی روزهای گذشته شایعاتی در خصوص پخش و فروش کارت سوخت و سهمیه مازاد خودرو‌های عمومی به گوش می رسد. مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این خصوص توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر: ۹۵۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱ 10 January 2020

 

به گزارش تابناک به نقل برنا؛ شهرام رضایی گفت:کارت هوشمند سوخت غیر قابل واگذاری است. این کارت مانند کارت بانکی باید تنها توسط مالک آن استفاده شود و اگر کارت به شخص دیگری سپرده شود غیرقانونی است.

او ادامه داد: سهمیه ذخیره شده در کارت‌های هوشمند سوخت خودروهای شخصی و عمومی، بعد از اصلاح نرخ قیمت حامل‌های انرژی، فقط به شخص مالک خودرو اختصاص پیدا کرده است.

با توجه به گفته های مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی، مکانیزم‌هایی برای شناسایی نحوه استفاده از کارت سوخت ها همچون اندازه گیری تعداد سوخت‌گیری‌هایی که از یک کارت انجام می شود، وجود دارد. با کمک این مکانیزم ها اگر شخصی اقدام به واگذاری کارت سوخت خود کند شناسایی شده و جریمه می شود.

رضایی در این خصوص افزود: هرچند ممکن است واگذاری کارت سوخت به اشخاص نزدیک و وابستگان مالک خودرو مشکلی ایجاد نکند اما فروش سهمیه در جایگاه ها به مالکان خودرو‌های دیگر عملاً مصداق فروش یارانه‌ دولتی بوده و خلاف قانون است.

براساس قانون اگر شخصی کارت سوخت خود را در اختیار افراد دیگر قرار دهد عملا مرتکب فروش یارانه دولتی شده و جریمه خواهد شد. میزان این جریمه در اختیار مراجع قضایی است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر