بازدید 9521

گفتگوی ترامپ و دبیرکل ناتو درباره تحولات‌خاورمیانه

رئیس‌جمهور آمریکا و دبیرکل ناتو در تماسی تلفنی درباره تحولات خاورمیانه با یکدیگر گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۵۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴ 08 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گزارش داد که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل این سازمان نظامی و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه درباره تحولات خاورمیانه با یکدیگر بحث و تبادل نظر کرده‌اند.
گفتگوی تلفنی ترامپ و دبیرکل ناتو درباره تحولات خاورمیانه
دونالد ترامپ در این گفتگوی تلفنی خواستار مشارکت بیشتر ناتو در مسائل خاورمیانه شده و دو طرف درباره اینکه حضور ناتو می‌تواند به ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم بین‌المللی کمک کند، اتفاق نظر داشته‌اند.

رئیس‌جمهور آمریکا امروز چهارشنبه در اولین سخنرانی خود پس از هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی این کشور در عراق توسط موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خواستار حضور پررنگ‌تر ناتو در منطقه شد.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز چهارشنبه در یک پیام توئیتری اعلام کرد: ناتو از ایران می‌خواهد که از خشونت بیشتر بپرهیزد. اعضای ناتو همچنان به انجام مأموریت‌های آموزشی خود در عراق متعهد خواهند بود.

وی پیش از این نیز تلاش کرده بود که اقدام تروریستی نیرو‌های آمریکایی در به شهادت رساندن سپهبد شهید سلیمانی در خاک عراق را اقدامی قانونی جلوه دهد.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با محکومیت شدید اظهارات اخیر دبیرکل ناتو در توجیه ترور سردار شهید سلیمانی توسط آمریکا که بدون توجه به اصول و قواعد حقوق بین‌الملل بیان شده، تأکید کرد: عملکرد این نهاد نظامی که عضو مؤثر آن یک دولت تروریستی در مقیاس جهانی یعنی رژیم آمریکا است، طی سال‌های اخیر دستاوردی جز ویرانی، جنگ و ناامنی برای مردم منطقه و جهان در پی نداشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل