بازدید 9456
۳
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد؛

پایان هفته سراسر قرمز بورس/ شاخص کل در کانال ۳۵۳ هزار واحد بسته شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه هجدهم دی ماه ۹۸)، با کاهش ۵۰۳۵ واحدی معادل ۱.۴۰ درصد به رقم ۳۵۳ هزار و ۸۰۷ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت ۷۱ واحدی به رقم ۴ هزار و ۵۵۹ واحد رسید.
کد خبر: ۹۵۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 08 January 2020

پایان هفته سراسر قرمز بورس/ شاخص کل در کانال ۳۵۳ هزار واحد بسته شد

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه هجدهم دی ماه 98)، با کاهش 5035 واحدی معادل 1.40 درصد به رقم 353 هزار و 807 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با افت 71 واحدی به رقم 4 هزار و 559 واحد رسید.

به گزارش بورس تابناک، امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در چهارمین و آخرین روز کاری هفته، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش 1347 واحدی معادل 1.40 درصد به رقم 94 هزار و 664 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت 1427 واحدی معادل 1.30 درصد، عدد 108 هزار و 173 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 953 واحدی معادل 1.30 درصد به رقم 72 هزار و 241 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 5844 واحد کاهش معادل 1.40 درصد را رقم زد و به سطح 412 هزار و 889 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 3676 واحد کاهش معادل 1.43 درصد به رقم 253 هزار و 702 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 10164 واحد کاهش معادل 1.36 درصد همراه بود و عدد 735 هزار و 18 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 276 واحد، نماد فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 266 واحد، نماد پارس متعلق به پتروشيمي پارس با 163 واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسيان با 155 واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامي عام) با 154 واحد و نماد کگل متعلق به معدني و صنعتي گل گهر با 146 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی شتران متعلق به پالايش نفت تهران با 16 واحد، نماد وبهمن متعلق به سرمايه‌گذاري‌بهمن‌ با 7 واحد و نماد خپويش متعلق به سازه‌ پويش‌ با 1 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 5 میلیارد و 163 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 224 هزار و 454 نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 15 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 

ترین ها

به نقل از گزارش نبص بورس؛ نمادهای ملی صنایع مس ایران( فملی)،هلدینگ صنایع پتروشیمی فارس(فارس)، پتروشیمی پارس(پارس)، گسترش نفت و گاز پارسیان(پارسان)، گروه مپنا(رمپنا)، گل گهر (کگل) و چادر ملو(کچاد)  بیشترین تاثیر منفی را بر بازار داشتند. پالایش نفت تهران(شتران)، سرمایه گذاری بهمن(وبهمن)، سازه پویش(خپویش) و نساجی بروجرد(نبروج) نمادهای مثبت بورس تهران بودند.

رفت و آمدها

در داد و ستدهای امروز، نماد معاملاتي شركت كارخانجات توليدي شهيد قندي(بكام) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب،بازگشایی شد.

در مقابل، نماد معاملاتي شركت ايران‌ ترانسفو (بترانس1) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف، دارويي‌ لقمان‌ (دلقما1) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه الف و ب، كارخانجات توليدي شهيد قندي (بكام1) با توجه به افشاي اطلاعات با اهميت گروه ب،حق تقدم استفاده نشده شركت صنايع خاك چيني ايران(كخاكح)باتوجه به پايان مهلت پذيره نويسي ، قند هكمتان(قهكمت)جهت برگزاري مجامع عمومي عادي ساليانه بمنظور تصويب صورت هاي مالي،عمومي فوق العاده بمنظور تصميم گيري در خصوص افزايش سرمايه، سرمايه گذاري گروه صنعتي رنا(ورنا)جهت برگزاري مجمع عمومي عادي ساليانه بمنظور تصويب صورت هاي مالي متوقف شدند.

نماد معاملاتي حق تقدم استفاده نشده شركت هاي سيمان هرمزگان(سهرمزح)،سرمايه گذاري توسعه آذربايجان(وآذرح)با توجه به عدم كشف قيمت در روز معاملاتي قبل بدون محدوديت نوسان قيمت حراج شدند و نماد معاملاتي شركت نساجي بروجرد (نبروج)مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتي شد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
وهفته های قرمز دیگر درراهند !!!
بورس جهانی سبز پوش شد -روز شنبه بورس ایران هم به شددت صعودی خواهد شد ورکوردی دیگر خواهد زد
بورس از شنبه سبز میشود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل