بازدید 2260

آمریکا درصدد تحریم روسیه بخاطر حمایت از ونزوئلا

یکی از مقام‌های ارشد آمریکا هشدار داد، ایالات متحده در واکنش به حمایت گسترده روسیه از دولت ونزوئلا به دنبال اعمال تحریم علیه مسکو است.
کد خبر: ۹۴۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴ 07 January 2020

یکی از مقام‌های ارشد آمریکا هشدار داد، ایالات متحده در واکنش به حمایت گسترده روسیه از دولت ونزوئلا به دنبال اعمال تحریم علیه مسکو است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، واشنگتن دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را تحریم کرده و پس از آنکه وی  بار دیگر در ۲۰۱۸ به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا انتخاب شد، مادورو را "دیکتاتور" خواند.

الیوت آبرامز، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ونزوئلا گفت: ما به دنبال تحریم‌های بیشتر شامل اقتصادی و فردی هستیم چون فکر می‌کنیم فشار بیشتری بر دولت ونزوئلا وارد می‌آورد.

وی همچنین گفت:‌ ایالات متحده از نزدیک بر نقش روسیه در ونزوئلا نظارت دارد و اجازه نمی‌دهد که این سطح از حمایت بدون اقدام متقابل بماند. روسیه بیشتر به نفت ونزوئلا تمایل دارد و مادورو در یک سال گذشته بیش از پیش به مسکو متکی شده است.

این مقام ارشد آمریکایی همچنین ادامه داد:‌ کمپانی‌های روسی حالا بیش از دو سوم یا بیش از ۷۰ درصد از نفت ونزوئلا را مدیریت می‌کنند. به همین دلیل، نقش روسیه به شدت مهم است.

وی درباره این ادعا که روسیه در به دست گرفتن کنترل مجمع ملی ونزوئلا توسط دولت مادورو دخیل بوده یا خیر اظهارنطری نکرد و گفت آمریکا حمایت‌هایی را که مادورو از روسیه و کوبا می‌گیرد، کم اهمیت می‌شمارد.

 این مسئول آمریکایی ادامه داد:کوبا و روسیه هزاران عامل اطلاعاتی به ونزوئلا اعزام کرده‌اند. کمک‌های روسیه و کوبا اثبات شده و این دو کشور دو ستون مهم حمایت از دولت مادورو هستند و بدون این دو، مادورو اینجا نخواهد بود. تنها روسیه، چین و کوبا و تعداد معدودی از "دیکتاتورهای" دیگر در سراسر جهان همراه مادورو هستند.

در همین حال، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز به اوضاع در ونزوئلا و انتخاب رئیس مجمع ملی این کشور واکنش نشان داد و از تمامی عوامل در ونزوئلا خواست تا اقداماتی سریع برای کاهش تنش و همکاری در راستای یک راه حل صلح آمیز و با ثبات درباره این بحران سیاسی انجام دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر