بازدید 18026
پیمانه اقتصادی؛

ریزش سنگین بورس‌های جهان؛ از آسیا تا آمریکا/ تاکید همتی بر تقویت اقتصاد مقاومتی/ سرمایه‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری‌های امن/ قیمت نفت تا ۸۰ دلار بالا خواهد رفت؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون چرا بورس تهران همانند روز شنبه سقوط نکرد؟، سهام شرکت هپکو در مرحله عرضه قرار دارد، نظر وزیر اقتصاد درباره رشد اقتصادی و تورم، ورود نفت به کانال ۷۰ دلاری، قیمت دلار و یورو امروز در صرافی‌های بانکی و نمره مثبت یک نماینده به بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز را در بر دارد.
کد خبر: ۹۴۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ 06 January 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون چرا بورس تهران همانند روز شنبه سقوط نکرد؟، سهام شرکت هپکو در مرحله عرضه قرار دارد، نظر وزیر اقتصاد درباره رشد اقتصادی و تورم، ورود نفت به کانال ۷۰ دلاری، قیمت دلار و یورو امروز در صرافی‌های بانکی و نمره مثبت یک نماینده به بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز را در بر دارد.

 

ریزش سنگین بورس‌های جهان؛ از آسیا تا آمریکا

در وال استریت، همه شاخص‌ها ریزشی بودند تا جایی که هر سه شاخص مهم بورسی در سطح پایین‌تری از روز قبل خود بسته  شدند. شاخص "داوجونز ایدانستریال اوریج" با ۰.۸۱ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۸ هزار و ۶۳۴.۸۸  واحد بسته شد. شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۷۱ درصد کاهش تا سطح ۳۲۳۴.۸۵ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی " نزدک کامپوزیت" با ریزش ۰.۷۹ درصدی در سطح ۹۰۲۰.۷۷ واحدی بسته شد.

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص‌ها عملکرد بدی داشتند تا جایی که شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۹۹ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۵۴۶.۰۳ واحد بسته شد. شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با ریزش ۱.۲۴ درصدی در سطح ۵۹۶۹.۳۱ واحد بسته شد و شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۱.۳۸ درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۹۸۴.۶۳  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۳۱ درصد پایین رفت و به ۹۵۲۰.۲۰ واحد رسید.

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد کاملا مشابهی داشتند تا جایی که شاخص  "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۱.۹۱ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۲۰۴.۸۶ واحدی پایین رفت و شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با ریزش ۰.۷۹ درصدی به ۲۸ هزار و ۲۲۶.۱۶ واحد رسید. در چین شاخص " شانگ‌های  کامپوزیت " با ریزش ۰.۳۸ درصدی در سطح ۴۱۲۹.۳۰  واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۰۳ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۶۷۳۵.۷۱  واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن نزولی بود.

شاخص سهام تداول عربستان حدود ۲ درصد سقوط کرد و به پایین‌تر از ۸۲۳۰ واحد رسید. سهام غول انرژی عربستان به پایین‌ترین قیمت از زمان عرضه اولیه سهام خود رسید و در ۳۴.۵۵ ریال معامله شد. بازارهای سهام دوبی بیش از ۳ درصد سقوط کردند، در حالی که شاخص بورس قطر ۲.۱ درصد از ارزش خود را از دست داد. شاخص سهام برتر کویت ۴ درصد سقوط کرد. شاخص کل سهام مصر هم حدود ۲.۵ درصد از ارزش خود را از دست داد.

چرا بورس تهران همانند روز شنبه، سقوط نکرد؟

یک کارشناس بازار سرمایه به ابلاغ قانون تجدید بر ارزیابی دارایی‌ها که زمینه تغییر کلیت بازار را فراهم می‌کند، اشاره و بیان کرد: روند معاملات گروه خودرو که با افزایش سرمایه سنگین همراه هستند با همین خبر تغییر می‌کند و روند رو به صعود را در پیش خواهد گرفت. کمال خانزاده در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر اینکه در بازار روز شنبه فشار فروش در بین اکثر سهم‌های بزرگ از جمله صنایع معدنی، پتروشیمی و سهم‌های بنیادی گرفته شد، اظهار داشت: شروع معاملات در بازار روز گذشته در اکثر سهم‌ها منفی بود اما به دلیل حمایت چشمگیر اکثر صندوق‌ها، بازیگران و سهامداران عمده قیمت اکثر سهم‌های بنیادی تا آستانه سقف قیمتی معامله شد و به مرور باعث کاهش افت شاخص بورس از پنج هزار واحد به یک هزار و ٥٠٠ واحد شد.

وی با بیان اینکه حجم معاملات انجام شده در بازار روز گذشته نشانگر یک توافق جمعی مابین سهامداران، سرمایه‌گذاران و صندوق‌ها است، افزود: با توجه به حمایت صورت گرفته از بازار به نظر می‌رسد که شاخص در روز سه شنبه بدون در نظر گرفتن اتفاقات سیاسی به سمت روند صعودی پیش رود و اکثر سهم‌های بنیادی با صف خرید مواجه خواهند بود. صف فروش سهم‌های کوچک که جزو بازیگران اصلی در بازار تلقی می‌شوند به مرور جمع خواهد شد و از روز چهارشنبه روند بازار به دوران قبل از ترور سردار سلیمانی باز می‌گردد. این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته اکثر سهم‌های بزرگ تا پایان هفته جاری به قیمت اصلی خود باز می‌گردند، گفت: سهم‌های کوچک که به صورت حباب گونه و به دلیل سفته بازی‌های صورت گرفته رشد کردند با تاخیر زمانی به مسیر اصلی خود باز می‌گردند و به سمت رشد پیش‌می روند، به نظر می‌رسد به مدت دو هفته طول کشد که این سهم‌ها به سقف قیمتی قبل بازگردند.

سهام شرکت هپکو در مرحله عرضه قرار دارد

وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: واگذاری سهام شرکت هپکو در دستور کار قرار دارد و سهام این شرکت برای عرضه از طریق بازار فرابورس آگهی شده است.

سرمایه‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری‌های امن

سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد: با فرار سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن به دنبال افزایش تنش‌های خاورمیانه، قیمت جهانی طلا، امروز دوشنبه (۱۶ دی ۹۸)، به بالاترین سطح ۷ سال اخیر رسید، در حالی که قیمت پالادیوم با رسیدن به ۲۰۰۰ دلار، رکوردی تاریخی ثبت کرد. تا ساعت ۱۰:۴۳ امروز به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا (اسپات‌گلد) ۱.۴۸ درصد یا ۲۲.۹۰ دلار جهش کرد و به ۱۵۷۴.۳۰ دلار رسید. همچنین در معاملات امروز قیمت طلا تا رکورد ۱۵۷۹.۵۵ دلار هم بالا رفت که بالاترین قیمت آن از ۱۰ آوریل است. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۱.۵ درصد جهش کرد و به ۱۵۷۵.۸۰ دلار رسید. قیمت هر اونس پالادیوم به بالاترین رکورد تاریخ خود یعنی ۲۰۱۱.۴۸ دلار رسید. به دنبال رأی پارلمان عراق به قانونی که خواستار خروج نیروهای آمریکایی از عراق است، ترامپ عراق را به تحریم تهدید کرد. تنش‌های شدید خاورمیانه باعث افزایش گرایش به خرید سرمایه‌های امنی مانند طلا شده است.

نظر وزیر اقتصاد درباره رشد اقتصادی و تورم

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: نرخ تورم ماهانه به 7.1 درصد رسیده بود که بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران این عدد هم اکنون روی خط 3.2 درصد قرار دارد. بر اساس آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران رشد اقتصادی غیر نفتی کشور در شش ماهه نخست سال جاری مثبت و همینطور نرخ بیکاری تابستان 98 نسبت به 97 کاهشی بوده است. این موارد و مسائل نشان می دهد به رغم تمامی فشارها و محدودیت ها می توان مسیر مدنظر را با قدرت هرچه تمامتر دنبال کرد به شرط اینکه نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید افزایش یابد. هم اکنون 50 درصد ظرفیت صنایع کشور در حال استفاده و بقیه خالی است حال اگر این ظرفیت ارتقاء پیدا کند همگان شاهد رونق تولید و اشتغال افزایی بیشتر در جامعه خواهند بود. میزان صادرات غیر نفتی ایران به رغم تمامی فشارها و محدودیت ها در 9 ماهه سال جاری 32 میلیارد دلار بوده که عدد قابل توجهی است.

تاکید رئیس کل بانک مرکزی بر تقویت اقتصاد مقاومتی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: کاری که ما اقتصادی‌ها می‌توانیم انجام دهیم فارغ از آنچه مسئولان سیاسی تصمیم می‌گیرند، مقابله با فشار اقتصادی آمریکا است تا بتوانیم اقتصاد مقاومتی را تقویت کرده و آثار منفی تحریم را بر اقشار مختلف و اقتصاد کاهش دهیم. در این راستا تمام توان خود را خواهیم گذاشت که در راه سردار سپهبد سلیمانی که همان مقاومت است، قدم برداریم و استقلال اقتصادی کشور را تقویت و فشار اقتصادی دشمن را خنثی کنیم. همانگونه که حضور ایشان برای کشور نعمت بود، شهادت‌شان هم برای کشور نعمت شده است؛ از این لحاظ که حماسه ملی را در سراسر کشور موجب شدند. پیکر این شهید بزرگوار در شهرهای مختلف کشور تشییع شد و حتی شهرهایی هم که تشییع نشد، ملت بزرگ ایران به پا خاستند. ایشان تمام عمرشان را برای جمهوری اسلامی و مقاومت اسلامی صرف کردند و بزرگترین فشار اکنون از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی برای شکستن مقاومت است و فشار حداکثری به کشورمان وارد می‌شود.

همتی گفت: اینکه بعد از شهادت ایشان چه واکنشی نشان داده شود و چه تصمیم اتخاذ شود، مربوط به مسئولان سیاسی کشور و نظام است. اما بالاخره تمام حرکت‌هایی که آمریکا انجام می‌دهد این است که در فشار حداکثری که به کشور وارد می‌کند مقاومت اقتصادی شکسته شود و هدف‌شان نابودی و فروپاشی اقتصاد ایران بود که ظرف یک سال و نیم گذشته مردم مقاومت کردند. دولت و نظام نیز تدبیر داشتند و توانستیم کشور را از عواقب فشار آمریکا دور کنیم. /رادیو اقتصاد

ورود نفت به کانال ۷۰ دلاری

قیمت نفت که بعد از ترور سپهبد قاسم سلیمانی توسط آمریکا روند صعودی پیدا کرده، امروز با رشدی ۲ درصدی به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت که سال جدید میلادی را با قیمت‌هایی در میانه کانال ۶۰ دلاری آغاز کرده بود،‌ از روز جمعه و بعد از ترور سپهبد قاسم سلیمانی توسط آمریکا با رشد قیمت همراه شد و این رشد تا آنجا ادامه داشت که امروز نفت برنت سد ۷۰ دلاری را شکست. رشد قیمت نفت از آن جهت اتفاق افتاده که تنش بین ایران و آمریکا بعد از این ترور بالا گرفته و این امر زمینه را برای نگرانی نسبت به پایداری و اطمینان بازار نفت افزایش داده است. بر این اساس قیمت نفت برنت با رشدی بیش از ۲ درصد در هر بشکه، به ۷۰ دلار و ۸ سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا نیز یک دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه گران شد و ۶۴ دلار و ۲۱ سنت قیمت خورد.

قیمت دلار و یورو امروز در صرافی های بانکی

بازار ارز در حالی سومین روز هفته را پشت سر می گذارد که فعالیت صرافی ها در استان تهران تعطیل می باشد. اما در دیگر استان های کشور، شاهد ثبات نرخ گذاری دلار و یورو توسط بازارساز هستیم. در معاملات امروز بازار ارز، شاهد عدم نوسان نرخ بودیم. به گونه ای که در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 13230 تومان از مردم خریدای شده و به قیمت 13330 تومان به متقاضی دریافت ارز فروخته می شود. همچنین میانگین ماهانه موزون هر اسکناس دلار آمریکا، 12970 تومان (به عرضه به مشتری) تعیین شده است. هر اسکناس یورو نیز در این صرافی ها به نرخ 14730 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 14830 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود. میانگین ماهانه موزون هر اسکناس یورو نیز به رقم 14327 تومان رسیده است.

نمره مثبت یک نماینده به بانک مرکزی در ساماندهی بازار ارز

محمود بهمنی با بیان اینکه دولت کسری بودجه ندارد، گفت: معادل درآمدها هزینه در نظر گرفته شده است، از اینرو انتشار اخباری در حوزه رشد نرخ دلار برای جبران کسری بودجه دولت صحت ندارد. نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در بودجه تعادل میان درآمدها و هزینه ها رعایت شده، افزود: اینکه بودجه ای غیر واقعی باشد در مجلس مصوب نخواهد شد، از اینرو به طور حتم کسری بودجه دولت موج سواری برخی سودجویان است. وی با تاکید بر اینکه شاید برخی از درآمدهای در نظر گرفته شده در بودجه محقق نشود، تصریح کرد: اینکه گفته شود دولت از محل افزایش نرخ دلار به جبران کسری منابع خود می پردازد درست نیست، زیرا این نوع رفتارها تنش هایی را به بازار تحمیل خواهد کرد.

بهمنی با بیان اینکه تنظیم نرخ ارز اکنون دربازار به صورت دستوری رخ نمی دهد، افزود: بانک مرکزی با ابزارها و سیاست گذاری های صحیح نرخ ها را به سمت کاهش هدایت می کند. وی با تاکید بر اینکه ارزیابی نرخ ارز را نمی توان بدون در نظر گرفتن شرایط کلی بازار و قیمت های دیگر در نظر گرفت، گفت: باید بدانیم نرخ ارز نیز تابعی از سایر نرخ ها است، اما تلاش ها در حوزه ساماندهی ارزی متوقف نباید شود. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد بانک مرکزی در ساماندهی وضعیت بازار، افزود: نمره بانک مرکزی در کنترل قیمت ها در شرایط فعلی خوب است. /ایبِنا 

قیمت نفت تا ۸۰ دلار بالا خواهد رفت؟

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی آمریکا در گزارشی به افزایش تنش‌ها در منطقه و تاثیر آن بر بهای نفت پرداخت و نوشت: افزایش تنش میان امریکا و ایران در خاورمیانه روی بازارهای مختلف تاثیر گذاشته است و تحلیلگران می‌گویند قیمت هر بشکه نفت در پی این تنش‌ها می تواند به ۸۰ دلار در هر بشکه برسد. قیمت نفت برنت، بنچمارک جهانی صبح روز جمعه، ۶۸.۶۵ دلار معامله شد که ۳.۶ درصد رشد داشت و خیلی زود به ۶۹.۱۶ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت تگزاس هم با رشد ۳.۵ درصدی، قیمت ۶۳.۳۸ دلار را برای خود ثبت کرد. سی‌ان‌بی‌سی ادامه داد: حمله هوایی که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران شده است، به گفته پنتاگون به دستور دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا بوده و تنش‌های حال حاضر میان ایران و آمریکا را تشدید کرده است. حالا یکی از نگرانی‌ها اقدامات تلافی جویانه است. این تحلیلگران ادامه دادند: قیمت نفت احتمالا حدود ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد بود، اما اگر درگیری در مزارع نفتی جنوب عراق و یا در حمل و نقل تجاری شدت یابد، می تواند به ۸۰ دلار در هر بشکه برسد. این در حالی است که اوپک و متحدانش که اوپک پلاس نامیده می شوند، موافقت کرده اند، تولید نفت را از اول ژانویه ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند. این ۵۰۰ هزار بشکه در ادامه کاهش ۱.۲ میلیون بشکه‌ای توافق قبلی است.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
بازار بورس ایران...خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
همتی: همین قیمت ۱۲۸۰۰ تومن هم دلار خریدار ندارد! لعنت به من دیگه اکه یه ۱۰ هزارتومنی هم داشتخ باشم باهاش ارز میخرم حتی پول تو کیفمم پول بی اعتبار ایرانی نخواهدبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
امروز سه شنبه ۱۷دی ساعت ۹:۱۵ شاخص کل بورس ۱۱۰۰۰ واحد منفی بود اما ۵ دقیقه بعد ناگهان !!! ۲۲۰۰ واحدمثبت شد !!!!(مثبتش کردند) خخخخخخ
قيمت نفت بالاتر برود عربستان و ديگر كشورها سود ميكنند ما كه نمي توانيم نفت بفروشيم
پاسخ ها
Amin
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
شرایط مناقشاتی ست
بورس و مسکن سقوط شدید
طلا و ارز رو به بالا...قاعده جهانی یست
ملک را نمیتوانی در جیب بگذاری...اما طلا و ارز قابل معامله در
هرجای دنیا هستند

انشالله ختم به خیر شود
نمایندگان فعلا به فکر اقتصاد نباشید چرا که فعلا باید لباس رزم بپوشید و همپای سایر رزمندگان در جبهه های مقاومت وارد انتقام سخت شوید. امیدوارم در این عرصه لااقل مفید واقع شوید و لیاقت خود را در راه شهادت به اسلام و ایران ثابت کنید.
مدیران بانک مرکزی عامل ترامپ در ایران هستند. دلار در دنیا کاهش یافته فقط و فقط در ایران افزایش یافته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۶
من تا فرزندان آقایان از آمریکا و کانادا انگلیس نیان ایران و زودتر از همه به جنگ نرن به جنگ نمیرم اگرم به زور ببرنمم کار میکنم که همه پشیمون بشن
بازهم بلوف
حتی صدام هم به تخت جمشید حمله نکرد این ترامپ احمق چی فکر کرده که خودش را هم ردیف اسکندر دیده
روندنزولی بورس شروع شده وبااین القاهای روانی نمیتوان انرامثبت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
امروز سه شنبه ۱۷دی ساعت ۹:۱۵ شاخص کل بورس ۱۱۰۰۰ واحد منفی بود اما ۵ دقیقه بعد ناگهان !!! ۲۲۰۰ واحدمثبت شد !!!!
خوب همه اینها بضرر ایران و بکام همسایگان است که بخون ایرانی‌ها تشنه‌اند .
نفت بالا بره ، ایران صادرات نداره و حالشو عربستان و عراق و روسیه میبرند .
دلار بیاد پایین، قدرت صادرات آمریکا بهتر میشه و عربها ارزون‌تر میخرند.
سهام پایین بیاد، اقتصاد آمریکا بدنبال تعدیل سهام و احیای قدرت خودش بود.
ناامنی بشه، آمریکا بیشتر اسلحه میفروشه و بیشتر به ایران میتازند.
خداییش همه جوره بضرر ما شده.
چطور کنترل کرده که دلار ۱۳۳۰۰شده؟
خیر بازار راه واقعیت را میگیرد و با حرف نمیشه.
۱. راه صادرات را باز کنید.
۲. ریسک سرمایه گذاری را کم کنید.
۳. میزان مجوزهای شروع کار را که به هیچ دردی نمی خورند را کم کنید.
۴. بهره بانکی را برای سرمایه گذاران واقعی و تولید کننده ها کم کنید و حتی بردارید.
۵. از اقتصاد کشاورزی حمایت‌کنید، حمایت واقعی .
بعد اصلا تو خونه بشین و هیچ حرفی هم نزن اگر دلار ارزان نشد هرچی دلت میخواد بگو.
ای کاش به جای ماهواره و هسته ای کمی هم به اقتصاد و اشتغال و آبادانی ایران فکر می کردیم ... چقدر نمایش تبلیغاتی ؟ این نمایش های تبلیغاتی چه خیری برای مردم داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
تا کی شماهارا حالی کنیم خسته شدیم ا
زمانی که پای حیثیت ملی ،و دفاع از کیان کشور در میان است همانگونه که اکثریت ملت مخصوصا جوانان ،و نیروهای مسلح کشور از جان خود مایه میگذارند ،سرمایه دار ها هم باید از سرمایهٔ خود مایه بگذارند ، زیرا این سرمایه اینان از نثار جان جوانان وطن بدست آورده اند ، در غیر ،
،از اینصورت جزیی از خیانتکاران به میهن محسوب میشوند ؟ که آنگاه دولت ،و مردم وطن پرست حق مصادرهٔ سرمایهٔ اینها را برای دفاع از کشور دارند ،؟،،،
امروز سه شنبه ۱۷دی ساعت ۹:۱۵ شاخص کل بورس ۱۱۰۰۰ واحد منفی بود اما ۵ دقیقه بعد ناگهان !!! ۲۲۰۰ واحدمثبت شد !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
دستکاری هم دوام نداشت ظرف ۵ دقیقه دوباره منفی شد
تحلیل های سفارشی برای نجات بورس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل