بازدید 5706

برگزاری دوره تربیت مدرس زبان کُردی در دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور سقز از برگزاری اولین دوره تربیت مدرس زبان کُردی در این دانشگاه و برای اولین بار در ایران خبر داد و گفت: شرکت در این دوره برای عموم آزاد است.
کد خبر: ۹۴۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ 06 January 2020

رئیس دانشگاه پیام نور سقز از برگزاری اولین دوره تربیت مدرس زبان کُردی در این دانشگاه و برای اولین بار در ایران خبر داد و گفت: شرکت در این دوره برای عموم آزاد است.

به گزارش تابناک به نقل از مهر، علیرضا شریفی اظهار داشت: برای اولین بار در ایران، با برگزاری دوره آموزش عالی آزاد تربیت مدرس زبان کُردی در دانشگاه پیام نور سقز موافقت شد و علاقمندان به زبان و ادبیات کُردی می‌توانند در این دوره شرکت و با شیوه نوشتاری و نگارشی زبان کُردی آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه طرح پیشنهادی و برگزاری این دوره توسط دانشگاه پیام‌نور سقز با هدف صیانت از زبان کُردی، آموزش علمی و تربیت نیروی متخصص در این حوزه به سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور پیشنهاد شد، افزود: طرح مورد موافقت نهاد‌های مرتبط در سطح ملی قرار گرفت.

رئیس دانشگاه پیام نور سقز ادامه داد: شرکت کنندکان در هر قشری با هر نوع تحصیلات می‌توانند در این دوره تربیت مدرس زبان کُردی شرکت کنند و در پایان دوره به آن‌ها گواهی رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اهدا خواهد شد.

شریفی یادآور شد: ثبت نام این دوره از هفته آینده توسط مرکز آموزش‌های عالی آزاد دانشگاه پیام نور سقز انجام خواهد شد و شرکت کنندگان می‌توانند برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر به این دانشگاه مراجعه کنند.

وی بیان کرد: ظرفیت اولین دوره تربیت مدرس زبان کُردی در این دانشگاه حدود ۴۰ نفر و محدود است بنابراین در صورت استقبال علاقمندان ظرفیت را افزایش خواهیم داد و در آینده هم دوره‌های دیگر را برگزار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور سقز گفت: دوره تربیت مدرس زبان کُردی در دانشگاه پیام نور سقز گامی ارزشمند در راستای تقویت فرهنگ و ادبیات غنی کُردی است و به اصالت و فرهنگ کُردی کمک زیادی خواهد کرد.

شریفی با اشاره به اینکه برای اولین بار این دوره در سقز برگزار می‌شود، اظهار داشت: با برنامه ریزی و رایزنی‌های مداوم در تلاش هستیم تا دوره‌های از این قبیل را در واحد‌های دانشگاهی پیام نور برگزار کنیم و در آینده نزدیک این اتفاق در راستای زبان شناسی و ادبیات کُردی در دانشگاه واحد سقز رخ خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر