بازدید 9942

بارسلونا، صدرنشین پا در هوا

بارسلونا با وجود قهرمانی نیم فصل آمار ضعیفی در خط دفاع به ثبت رساند.
کد خبر: ۹۴۹۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ 06 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از آس، بارسلونای ارنستو والورده برای سومین سال پیاپی قهرمان نیم فصل شد. این عنوان افتخاری در حالی به دست آمد که آبی اناری‌ها مانند رئال مادرید ۴۰ امتیازی بودند و تنها به دلیل تفاضل گل بهتر بالاتر از رقیب قدیمی‌شان قرار گرفتند. این اتفاق به خاطر خط دفاعی تیم کاتالانی رخ نداد و آبی اناری‌ها در این زمینه ضعیف ظاهر شدند.

بارسلونا در ۱۹ هفته تنها در پنج بازی توانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. این تیم ختافه را با دو گل شکست داد، سویا را ۴ بر صفر مغلوب کرد، برابر ایبار ۳ بر صفر پیروز شد، اتلتیکومادرید را با یک گل شکست داد و مقابل رئال مادرید بدون گل مساوی کرد. در دیگر بازی‌ها ۱۴ بار دروازه‌اش باز شد، یعنی حداقل یک گل در هر بازی دریافت کرد، به جز دیدار برابر لوانته که ۳ بر یک شکست خورد. آخرین شکست بارسلونا در این فصل مقابل تیم دوم شهر والنسیا رقم خورد (در همه رقابت‌ها) و اکنون یازده بازی پیاپی است که شکست نخورده است. در این میان پیروزی‌های قابل توجهی مقابل رئال بتیس، والنسیا و مایورکا (هر سه بازی ۵ بر ۲) به دست آورد، اما بیش از همه از دست دادن بازگشت‌ها قابل توجه بود. این تیم برابر اوساسونا (۲ بر ۲)، رئال سوسیداد (۲ بر ۲) و اسپانیول (۲ بر ۲) ابتدا کامبک زد، اما در نهایت بازی را مساوی کرد.

بارسلونا در نیم فصل نخست ۲۳ گل دریافت کرد، یازده گل بیشتر از رئال مادرید که هم امتیاز با این تیم است. تیم‌های دیگری همچون اتلتیکو مادرید ۱۲ گل، اتلتیک بیلبائو ۱۳ گل، سویا ۱۸ و ختافه ۲۰ گل دریافت کردند و جزو بهترین تیم‌ها از لحاظ دفاعی بودند.

آبی اناری‌ها از لحاظ تهاجمی خوب ظاهر شدند و ۴۹ بار دروازه حریفانشان را باز کردند و میانگین ۲.۵ گل در هر بازی را به ثبت رساندند. رئال مادرید نزدیک‌ترین تیم به بارساست و ۳۶ گل به ثمر رساند (۱۳ گل کمتر به ثمر رساندند). این اختلاف موجب شد شاگردان والورده صدرنشین باقی بمانند.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی