بازدید 2388

سفر همزمان نخست وزیر لیبی و وزیر خارجه ترکیه به الجزایر

نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و وزیر خارجه ترکیه قرار است امروز (دوشنبه) وارد الجزایر شوند.
کد خبر: ۹۴۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴ 06 January 2020

نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی و وزیر خارجه ترکیه قرار است امروز (دوشنبه) وارد الجزایر شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیاالیوم، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه قرار است در سفری دو روزه امروز به الجزایر برود.

همچنین منابع لیبیایی اعلام کردند، فایز السراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی امروز وارد الجزایر می‌شود این در حالی است که هنوز دو کشور هیچ بیانیه‌ رسمی در خصوص این سفر صادر نکرده‌اند.

روزنامه "البلاد" الجزایر هم در این زمینه نوشت، قرار است السراج طی یک سفر فوری امروز به همراه هیئت دیپلماتیک بزرگی به ریاست محمد طاهر السیاله، وزیر خارجه لیبی و گروهی از فرماندهان نظامی وارد الجزایر شود.

به نوشته این روزنامه، هیئت لیبی پیش از دیدار با عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری الجزایر با وزیر خارجه و نخست وزیر این کشور دیدار خواهد کرد.

همچنین سفارت آمریکا در لیبی در بیانیه‌ای حملات نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به رهبری خلیفه حفتر به دانشکده نظامی در طرابلس را محکوم کرد که در اثر آن ۳۰ دانشجو جان باختند.

در این بیانیه آمده است، آمریکا حملات اخیر به فرودگاه معیتیقه و حملات کورکورانه به زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی طرابلس را هم محکوم می‌کند که در اثر آن تعدادی غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

پیش از این وزارت بهداشت لیبی در بیانیه‌ای از حمله به دانشکده نظامی در طرابلس و کشته شدن ۳۰ تن و زخمی شدن بیش از ۳۳ تن خبر داده بود.

دولت وفاق ملی در بیانیه‌ای که مرکز رسانه‌ای عملیات "آتشفشان خشم" آن را منتشر کرده، آورده است، اطلاعات اولیه پس از بررسی لاشه موشک که مقر دانشکده نظامی را هدف قرار داد، نشان می‌دهد که این مکان با پهپاد چینی هدف قرار گرفته است.

وزارت خارجه لیبی ضمن محکومیت این حمله، از جامعه بین‌الملل خواست برای بازداشتن این حمله و حفظ جان غیرنظامیان طرابلس سریعا وارد عمل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار