بازدید 11451

ادامه تحصیل در خارج از کشور ؛ هر آنچه که باید بدانید

کد خبر: ۹۴۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 05 January 2020

امروزه تحصیل در خارج از کشور و مهاجرت به کشورهای دیگر در فکر بسیاری از جوانان وجود دارد و تأثیر آن در ادامه‌ی زندگی افراد، آن‌ها را بر این می‌دارد که در صدد اجرای تصمیم خود برآیند. این که در کدام کشور تحصیل کنید، مدرک آن کشور در سطح بین الملل چه اعتباری دارد، پس از کسب مدرک در چه زمینه‌هایی می‌توانید کار کنید، شرایط زندگی در آن کشور چگونه است یا می‌توانید پس از ادامه تحصیل در همان کشور کاری پیدا کنید و مشغول شوید؛ همه باید بررسی شوند تا شما بتوانید تصمیم صحیحی در این باره بگیرید. در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و شرایط تحصیل در کشورهای کانادا، استرالیا و چین آشنا کنیم، با ما همراه باشید.

تحصیل در کانادا

ادامه تحصیل در خارج از کشور ؛ هر آنچه که باید بدانید

درخواست تحصیل در کانادا گزینه‌ی جذابی برای آن دسته از افرادی‌ است که دنبال تحصیل در یک دانشگاه برتر در یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورها هستند. دانشگاه های کشور کانادا از جمله دانشگاه هایی هستند که به دلیل اعتبار جهانی و رفاه اجتماعی بیشترین متقاضی را در بین دانشجویان از سراسر دنیا دارند. در کانادا اهمیت زیادی به یادگیری داده می‌شود و سیستم آموزش و پرورش کانادا از استانداردهای بالایی برخوردار است. کانادا در رتبه بندی جهانی به عنوان دومین کشور دارای بهترین نظام آموزشی شناخته شده است، و در بین ۳۰ کشور جهان در بین باثبات ترین ها قرار دارد.

این کشور در مقایسه با میانگین کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، بودجه بیشتری را برای آموزش اختصاص می‌دهد و در بین کشورهای G-8 (انجمن متشکل از هشت کشور ثروتمند جهان) در مقام دوم قرار دارد. چشم‌انداز آینده شغلی دانشجویانی که اقدام به پذیرش تحصیلی کانادا می‌کنند، فوق‌العاده است. بیش از ۹۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا در کمتر از شش ماه مشغول به کار می‌شوند. ، اما هزینه زندگی و تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی به طور کلی کمتر از کشورهای دیگر مانند آمریکا است.

با وجود آنکه کیفیت آموزش و استانداردهای زندگی در کانادا در میان بهترین های دنیا است اما هزینه تحصیل در کانادا معمولا از سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند آمریکا ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. از طرفی دانشجویان می توانند حین تحصیل در کانادا، بدون نیاز به اخذ مجوز اشتغال، به‌صورت پاره‌وقت تا ۲۰ ساعت در طول‌ترم های دانشگاه و در ایامی مانند تعطیلات زمستانی یا تابستان، به صورت تمام‌وقت در پردیس دانشگاه و یا بیرون از آن مشغول به کار شوند. شانس اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا نسبت به تمامی کشورهای توسعه یافته دنیا بالاتر است و دانشجویان بین‌المللی که موفق به کسب مدرک از دانشگاه های کانادا شده‌اند و تجربه کاری در کانادا دارند، بدون اینکه لازم باشد خاک کانادا را ترک کنند می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

تحصیل در استرالیا

ادامه تحصیل در خارج از کشور ؛ هر آنچه که باید بدانید

استرالیا یکی از نقاط آموزشی برجسته جهانی است که از لحاظ امکانات و اساتید از شهرت بین‌المللی برخوردار است. دانشجویان خارجی به دلیل کیفیت مطالعاتی و شیوه ‌زندگی فوق العاده تمایل زیادی برای پیوستن به دانشگاه‌های استرالیا دارند. کشور استرالیا به دلیل داشتن سومین جایگاه از لحاظ تعداد دانشجویان خارجی و هشتمین جایگاه در میان رده‌بندی سیستم دانشگاه جهانی، مقصد معقولی برای مطالعات خارج از کشور می‌باشد. سیستم دانشگاهی متناسب با دانشجویان خارجی طراحی شده است و دانشجویان می‌توانند از کیفیت آموزشی بی‌نظیری برخوردار شوند. فارغ التحصیلان دانشگاه های استرالیا می توانند در کشورهای معتبر دنیا برای کار و تحصیلات اقدام کنند.

اجازه کار دانشجویی برای تمام دانشجویان مشغول به تحصیل در استرالیا وجود دارد. دانشجویانی می‌توانند 20 ساعت در طول هفته کار کنند. درصورتی که دانشجو پس از فارغ التحصیلی تمایلی برای بازگشت به کشور خود را نداشته باشد، می‌تواند برای دریافت «ویزای موقت ویژه فارغ‌التحصیلان» اقدام کند. این ویزا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا برای بیش از ۱۲ماه پس از فارغ‌التحصیلی برای کار در استرالیا اقامت کنند. این در حالی است که در دیگر کشورها همچون آمریکا، دریافت مجوز کار پس از اتمام تحصیل بسیار دشوار است.

یکی از موضوعاتی که برای بسیاری از دانشجویان اهمیت دارد هزینه تحصیل در استرالیا است که بسته به مقطع و شهر محل تحصیل، متفاوت است اما دانشجویان می توانند با اخذ بورسیه تحصیلی بصورت رایگان مشغول به تحصیل شوند. بورسیه‌های تحصیل در استرالیا ممکن است تمام هزینه‌های تحصیل را پوشش دهند یا تنها بخشی از آن مانند هزینه اقامت را در بر گیرند.

همچنین کشور استرالیا برای دانشجویان پزشکی که تمایل به تحصیل در خارج از کشور را دارند و پزشکان جوانی که می خواهند دوران تحصیل خود را در محیطی بدون فشار و پر درآمد بگذرانند و همچنین مشاوران و پزشکان عمومی که به دنبال حقوق و سبک زندگی عالی‌ هستند، مقصد مطلوبی است. یکی از پرطرفدارترین رشته‌هایی که دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند، رشته پزشکی است. از تمام دانشگاه‌های استرالیا، ۳۹ دانشگاه با مقررات سخت و جدی اداره می‌شوند؛ وجود چنین مقرراتی نشانگر این است که مدارک صادر شده از این دانشگاه‌ها از اعتبار بالایی برخورداراند و در میان دانشگاه‌ها و دولت های سرتاسر جهان شناخته شده و معتبر می‌باشند.

تحصیل در چین

ادامه تحصیل در خارج از کشور ؛ هر آنچه که باید بدانید

براساس رتبه‌بندی دانشگاه‌‌‌‌‌های آسیا در سال تحصیلی 2020 در نشریۀ تحصیلات عالی تایمز دانشگاه‌‌‌‌‌های چین در حال تبدیل‌شدن به بازیکنی بزرگ در عرصۀ آموزش عالی هستند. دانشگاه‌های چین در بین بسیاری از دانشجویان بین‌المللی محبوب هستند چرا که در عین بالا بودن سطح علمی آن‌ها، هزینه‌ی زیادی ندارند. چین یکی از قطب‌های اقتصادی دنیاست و به همین دلیل دانشجویان می توانند از موقعیت شغلی خوبی پس از فارغ‌‌التحصیلی بهره‌مند شوند. یکی از دغدغه های اساسی دانشجویان بین المللی اعتبار مدرک ارائه شده از سوی دانشگاه های کشورهای مقصد است. لازم به ذکر است بدانید که مدرک احراز شده از دانشگاه های چین مورد تایید وزارت علوم و بهداشت در ایران و سایر کشورها است.

کشور چین به سرعت در حال تبدیل به مقصدی مطلوب برای تحصیل رشته پزشکی و جراحی (MBBS) در آسیا می باشد. هرساله بیش از ۱۰.۰۰۰ دانشجوی خارجی برای تحصیل در چین در رشته پزشکی به این کشور سفر می کنند. تحصیل کارشناسی رشته پزشکی و جراحی  به زبان انگلیسی در چین از سال ۲۰۰۴ معروف شده است. تعداد دوره های کارشناسی رشته پزشکی و جراحی به زبان انگلیسی در چین رو به افزایش است.

تحصیل در چین در مقطع کارشناسی در حدود ۴ سال به طول می انجامد که دروس این مقطع در دانشگاه های برتر این کشور به زبان انگلیسی تدریس می شوند و دانشگاه ها دوبار در سال برای پذیرش در این مقطع مهلت تعیین کرده اند. در دوره ی کارشناسی ارشد دانشجو به مدت ۲ سال مشغول به تحصیل می شود. در این دوره اغلب دروس را به زبان انگلیسی فرا می گیرد.

زبان آموزش در دوره ی دکتری در چین؛ همان زبان انگلیسی است، که البته در کنار آن دانشگاه هایی هستند که دوره های آموزشی را هم به زبان چینی و هم انگلیسی در رشته های مختلف تحصیلی ارائه می دهند. طول دوره ی دکتری ۳ سال بوده که دانشجو در نیمی از آن واحد های درسی خود را می گذراند و بخش دیگر را به ارائه دادن پایان نامه دکتری و دفاع از آن اختصاص می دهد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در کانادا، استرالیا و چین می توانید نظرات خود را در زیر همین مقاله وارد نمایید تا پاسخ سوالات شما داده شود و یا با موسسه سفیر ساعی در ارتباط باشید.

شماره تماس: ۸۸۱۹۱۵۴۵-۰۲۱

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار