بازدید 40949
۷

پاسخ ظریف به توییت تهدیدآمیز ترامپ

وزیر خارجه ایران در واکنش به تهدید توییتری رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران گفت که تهدید به هدف قراردادن مکان‌های فرهنگی، یک جنایت جنگی است و پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است.
کد خبر: ۹۴۹۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 05 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران لحظاتی پیش در یک پیام توییتری به پیام توییتری تهدید‌آمیز بامداد امروز (یکشنبه) «دونالد ترامپ» علیه ایران پاسخ داد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «دونالد ترامپ که با ترورهای بزدلانه روز جمعه، مرتکب نقض شدید قوانین بین‌المللی شده است، بار دیگر تهدید به ارتکاب نقض جدید «هنجار بنیادین» کرده است».

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در واکنش به رجزخوانی ترامپ علیه ایران که تهدید کرده بود سایت‌های فرهنگی ایران را هدف قرار می‌دهد گفت:« هدف گرفتن اماکن فرهنگی یک جنایت جنگی است. خواه با لگد یا فریاد، پایان حضور شرورانه آمریکا در غرب آسیا آغاز شده است».

دونالد ترامپ بامداد امروز با رجزخوانی علیه ایران در صفحه توییتر خود، مدعی شد: «در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، آمریکا 52 سایت در داخل ایران (به نمایندگی از 52 آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد که برخی از آنها بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف قرار خواهند گرفت. آمریکا تهدید بیشتری نمی‌خواهد.»

محمد جواد ظریف در ادامه پیام توییتری خود نوشت: «آنهایی که خود را به شکل دیپلمات درآورده‌اند و آنهایی که به صورت بی‌شرمانه نشسته‌اند تا اهداف فرهنگی و غیرنظامی ایران را شناسایی کنند، حتی زحمت بازکردن فرهنگ لغات حقوقی را به خود نداده‌اند».

وزیر خارجه ایران تصریح کرد: ««هنجار بنیادین» به هنجارهای مقرر در حقوق بین‌الملل اشاره دارد یعنی خطوط قرمز بین‌المللی که یک «نه،نه» بزرگ است».

فرمانده کل سپاه روز گذشته (شنبه) و در واکنش به اقدام تروریستی واشنگتن در ترور سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب به آمریکا هشدار داد: «ترور سردار شهید قاسم سلیمانی یک انتقام گیری راهبردی را در پی دارد که مطمئناً به حضور آمریکا در منطقه پایان خواهد داد.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۷
ترامپ نمونه بارز وحشیگری فرهنگ آمریکایی است و موید فرهنگ طالبانی . زیرا طالبان و داعش را آمریکا ایجاد کرده که اولین حضورشان حمله به مراکز فرهنگی مناطق اشغال شده است و این توییت ترامپ دقیقا حاکی از خوی وحشیگری آمریکایی دارد.
آثار فرهنگی هر کشوری متعلق به همه بشریت است ملا محمد عمر هم مجسمه بودا در افغانستان را منفجر کرد اگر ترامپ چنین تهدید می کند و آن را عملی کند چه فرقی بین او و ملا محمد عمر و ابوبکر بغدادی است؟
امیدوارم دولتمردان از تمام ظرفیتهای حقوق بین الملل و نظامی برون مرزی کشور و همسایگان برای مقابله با تهدیدات توخالی ترامپ استفاده کنند تا دهان گشاد این مردک را ببندند.
یکی نیست باد ترامپ را خالی کنه
من يه هنرمندم ايرانيم و پيام ترامپ را شرم آور ميدانم
آقاي ظريف اينكه ترامپ اينطور صحبت ميكنه تعجب نكنيد ايشان زاييده فرهنگ امريكا است و اين نتيجه بي بند باري به ارزشهاي والاي انساني است كه در غرب خيلي كم وجود دارد.
ترامپ ، آماده باش که سیلی سرحالی خواهی خورد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان