بازدید 5270

انتقاد نماینده کلیمیان در مجلس از اقدام آمریکا با استناد به اصول حقوق بین الملل

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی اقدام تروریستی شهادت قاسم سلیمانی را «آخرین تلاش‌های استکبار و صهیونیسم» نامید و گفت: آیا حمله به یک مقام رسمی خارجی در یک کشور خارجی دیگر نقض اولین حقوق بین الملل نیست؟
کد خبر: ۹۴۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 05 January 2020

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی اقدام تروریستی شهادت قاسم سلیمانی را «آخرین تلاش‌های استکبار و صهیونیسم» نامید و گفت: آیا حمله به یک مقام رسمی خارجی در یک کشور خارجی دیگر نقض اولین حقوق بین الملل نیست؟

به گزارش ایسنا، سیامک مره صدق در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: ما ایام تلخی را طی می‌کنیم؛ روزهایی که عزادار اول آن پدر معنوی موحدان جهان، مقام معظم رهبری است و ما در سوگ سرداری نشسته‌ایم که نماد مقاومت در برابر ظلم و ایستادگی در برابر صهیونیستم و استکبار است.

نماینده اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نه تنها ملت ایران بلکه همه آزادی خواهان جهان نیز فاجعه شهادت قاسم سلیمانی را محکوم می‌کند. این اولین بار نیست که استکبار با بی‌اعتنایی به قواعد بین المللی دست به جنایت می‌زند. در دایره المعارف قمارخانه‌داری که اکنون در راس دستگاه میلیتاریستی (نظامی گری) آمریکا نشسته است کشتار کودکان و زنان فلسطینی و یمنی و قتل عام مردم سوریه و حتی مسیحیان سوریه و عراق توسط داعش دفاع مشروع تلقی می‌شود، اما دفاع مظلوم از حق خود محکوم است.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی افزود: باید از دیوانگان سیاست‌باز عصر جاهلیت مدرن پرسید که آیا حمله به یک مقام رسمی خارجی در یک کشور خارجی دیگر از سوی آمریکا نقض اصول اولیه حقوق بین الملل نیست؟ اگر نیست چه نام دارد؟

وی افزود: ملت ایران با پیروی از مقام معظم رهبری سال‌هاست که آموخته که فقط با زبان مقاومت می‌تواند حق مظلومان را بگیرد. ملت ما هیچ وقت این جنایت مهیب و ضد انسانی را از یاد نبرده و بی پاسخ نخواهد گذاشت. آنها قهقهه مستانه و دیوانه‌وار عامرین استکبار را با مقاومت در هم خواهند شکست.

مره صدق در پایان نطق خود اقدام آمریکا در ترور شهید حاج قاسم سلیمانی را «آخرین تلاش‌های استکبار و صهیونیست نامید» و گفت: فرزندان ملت ایران در این مبارزه گوش به فرمان رهبری هستند اطمینان داریم که همه مردم جنایتکاران را بی مجازات نخواهند گذاشت. مادران دلاور ایرانی، ‌توان پرورش ده‌ها سردار سلیمانی را دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی