بازدید 8906

گروه‌های‌فلسطینی: انتقام سلیمانی را خواهیم گرفت

گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت فلسطینی امروز شنبه با بیان اینکه شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس مسئول مستقیم حمایت از جنبش‌های مقاومت بود، بر گرفتن انتقام خون این سردار والامقام تاکید کردند.
کد خبر: ۹۴۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹ 04 January 2020
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، گروه‌ها و جنبش‌های مقاومت فلسطینی امروز شنبه تاکید کردند شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس مسئول مستقیم حمایت از جنبش‌های مقاومت بود. گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین امروز مجلس ترحیم و سوگواری برای شهید حاج قاسم سلیمانی را در میدان سرباز گمنام در مرکز شهر غزه برگزار کردند که شمار زیادی از فرماندهان گروه‌ها و قشر‌های مختلف مردم فلسطین شرکت کردند.

شرکت کنندگان در این مراسم به پایگاه خبری فلسطین الیوم گفتند که در کنار جمهوری اسلامی ایران هستند، آن‌ها به ملت ایران و امت عربی و اسلامی تسلیت گفتند و بر گرفتن انتقام خون شهید سلیمانی تاکید کردند.

جنبش جهاد اسلامی

احمد المدلل از رهبران جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد سپهبد قاسم سلیمانی مسئول مستقیم حمایت نامحدود از مقاومت فلسطین و ناظر بر کمک‌های نظامی و لجستیکی به گروه‌های فلسطینی بود.

المدلل خاطر نشان کرد قدرت مقاومت نظامی که تمام شهر‌های اسرائیلی را در هم می‌کوبد، نتیجه حمایت مستمر فرمانده سلیمانی از فلسطین به مدت بیش از بیست سال هماهنگی و ارتباط با فرماندهان فلسطینی بود.

وی تصریح کرد ترور سلیمانی، سبب افزایش اصرار و چنگ زدن ما به جنبش‌های مقاومت بر ضد قدرت‌های استکباری است و جنبش‌های مقاومت به خون شهدای خود وفادار خواهند ماند.

المدلل در ارتباط با روند عادی سازی روابط از سوی رژیم‌های عربی با اشغالگران اظهار داشت ایالات متحده آمریکا برای سرقت ثروت‌ها و امکانات امت عربی و اسلامی آمده است و شرم آور است که برخی پایتخت‌های عربی، دستان خود را به روی محور شرارت غربی دراز کنند و نظامیانشان را برای کشتار ملت‌هایمان مستقر کنند.

جنبش حماس

اسماعیل رضوان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، هم تصریح کرد جنایت ترور سلیمانی بر وحدت ملت‌های مخالف ایالات متحده آمریکا تاکید می‌کند، کشوری که وطن‌های عربی و اسلامی را غصب کرده است.

رضوان با محکوم کردن جنایت ترور شهید قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد شهادت سلیمانی، ضایعه بزرگی برای فلسطین و مقاومت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه، واشنگتن در محاسبات خود در ترور سلیمانی مرتکب اشتباه شد، تصریح کرد جنبش‌های مقاومت همچنان به حرکت در مسیر فرماندهان شهید تا آزادسازی فلسطین ادامه خواهند داد.

گردان‌های صلاح الدین ناصر ابومجاهد سخنگوی گردان‌های الناصر صلاح الدین هم تاکید کرد ملت فلسطین، عملیات بزدلانه ترور فرمانده سلیمانی را محکوم می‌کنند. وی بر نقش این فرمانده بزرگ در حمایت از جنبش‌های مقاومت در تمام جبهه‌ها تاکید کرد.

ابومجاهد پیامی هم برای جهانیان ارسال کرد مبنی بر اینکه مشارکت مردم و گروه‌های غزه در این مراسم بیانگر وفاداری به خون شهیدان است و اینکه خون شهید سلیمانی هرگز هدر نخواهد رفت.

جبهه مردمی

ماهر مزهر عضو کمیته مرکزی جبهه مردمی فلسطین تصریح کرد ترور فرمانده سلیمانی، بیانگر شکست بزرگ محور شرارت به سرکردگی آمریکا در نابودی روح مقاومت است.

وی افزود شهادت سلیمانی تنها سبب افزایش اراده، عزم و مبارزه برای ادامه راه رویارویی با اشغالگران اسرائیلی خواهد شد.

مزهر خاطر نشان کرد محور مقاومت بر واکنش سخت و کوبنده به جنایت ترور شهید سلیمانی بر ضد منافع آمریکا در منطقه مصمم است.

جبهه دموکراتیک

طلال ابوظریفه عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک هم با محکوم کردن عملیات بزدلانه آمریکا در ترور شهید سلیمانی تصریح کرد ایالات متحده آمریاک با ترور شهید سلیمانی، حاکمیت عراق را نقض کرد که قوانین بین المللی آن را ممنوع اعلام کرده است.

ابوظریفه خواستار اتحاد و یکپارچگی گروه‌های مقاومت در منطقه عربی در رویارویی با خطرات طرح آمریکایی و استفاده از تمام ابزار‌ها در این راه شد که می‌تواند راه را به روی آزادسازی فلسطین بگشاید.

جنبش المجاهدین

«مومن عزیز» عضو دفتر سیاسی جنبش المجاهدین فلسطین هم با تسلیت به ملت و رهبری معظم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت شهادت این فرمانده بزرگ تصریح کرد هدف ترور کاروانی که شامل فرماندهان ایرانی و عراقی بود، هدف قرار دادن ریشه‌های مقاومت و نه اشخاص بود. وی خاطر نشان کرد گزینه مقاومت و جهاد تا آزادسازی فلسطین ادامه خواهد یافت.

جبهه خلق، فرماندهی کل

لؤی القریوتی از مسئولان جبهه خلق، فرماندهی کل هم اظهار داشت هدف از عملیات ترور شهید سلیمانی متوقف کردن قطار کمک به محور مقاومت است.

القریوتی تصریح کرد مقاومت فلسطین به خون شهدایمان و گرفتن انتقام آن‌ها وفادار خواهد بود و شهید سلیمانی هم نقش برجسته‌ای در حمایت از جنبش‌های مقاومت بر ضد اشغالگران اسرائیلی ایفا کرد.

مقاومت مردمی

خالد الازبط سخنگوی مقاومت مردمی فلسطین هم بر وفاداری به جمهوری اسلامی ایران و ایمان به توانمندی‌های مقاومت تاکید کرد و گفت: ترور شهید سلیمانی، هرگز توانمندی‌های مقاومت را تضعیف نخواهد کرد و ما به تماس و هماهنگی با ایران در مقابله با محور شرارت ادامه خواهیم داد.

شرکت‌کنندگان در خیمه عزا

ابوالنورس کراز از شرکت کنندگان در خیمه عزا و مراسم بزرگداشت شهید سلیمانی گفت: این خیمه عزا در همبستگی با خون فرمانده، سلیمانی و شهدای فلسطین برپا شده است، فرمانده، سلیمانی از ملت مظلوم و ستمدیده فلسطین در طول دوران مبارزه‌اش بر ضد استعمار حمایت کرد.

وی خاطر نشان کرد شهید سلیمانی، نقش پدر مهربان را برای ملت‌های مظلوم و ستمدیده که در معرض سرکوبگری استکبار غربی قرار دارند، ایفا کرد.

ابوابراهیم ابو شرار از شهروندان فلسطینی بر وفاداری به خون شهیدان و ادامه مقاومت بر ضد اشغالگری و ظلم و ستم تاکید کرد.

این شهروند فلسطینی گفت: شهید قاسم سلیمانی در کنار مسئله فلسطین بود و در سایه خیانت‌ها و توطئه‌های آمریکایی و صهیونیستی و برخی رژیم‌های رسمی عربی از فلسطین حمایت کرد.

امداد جمعه سیزدهم دی سپهبد «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس»، جانشین فرمانده نیرو‌های حشد شعبی و برخی از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دورانی که بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه هدف تاخت و تاز تروریست‌های تحت حمایت آمریکا و متحدانش قرار گرفته بود، توانست با سامان دادن به جنبش‌های مردمی در این دو کشور نقش مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی به‌ویژه داعش و آزادسازی شهر‌های عراق و سوریه ایفا کند.

این شهید والامقام از پیشتازان حمایت از ملت فلسطین و مقاومت مشروع آن‌ها بر ضد اشغالگری بود و در پی شهادت ایشان، مردم غزه و گروه‌های مقاومت را اندوه وغم ناشی از فقدان این حامی واقعی ملت فلسطین و مقاومت فراگرفت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر