بازدید 3473
اقتصاد در گذر زمان

از "کناره گیری وزیر راه" تا "تورم 80 هزار درصدی سال 2018"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دوازدهمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۴۸۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸ 02 January 2020

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی دوازدهمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

12 دی 1324، سرلشگر محمدحسین فیروز وزیر راه از سمت خود کناره‌گیری کرد.

12 دی 1339، کارخانه پارچه ‌بافی ممتاز با ظرفیت روزانه صدهزار متر پارچه ‌های نخی در جاده شهرری آغاز به کار کرد. این کارخانه توسط حاج میرزا عبدالله مقدم با سرمایه‌ سی میلیون تومان راه ‌اندازی شد.

12 دی 1344، چاه نفت شماره ۲ بیجار در استان کرمانشاه فوران کرد.

12 دی 1390، در اولین موضع‌ گیری یک مقام رسمی در قبال امضای مصوبه تحریم بانک مرکزی ایران از سوی رییس ‌جمهور آمریکا، مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: این یک اقدام روانی است برای تحریک اروپایی‌ها و دیگر کشورهایی که قصد انجام چنین کاری را دارند.

12 دی 1391، طرح ممنوعیت ادغام وزارتخانه ها از سوی شورای نگهبان تایید شد تا هم موجودیت وزارت ارتباطات دست نخورده باقی بماند و هم سرپرستی علی نیکزاد بر این وزارتخانه غیرقانونی شود.

12 دی 1395، همزمان با ابلاغ دستورالعمل ساماندهی بازار ارز از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس ‌جمهور؛ ثبت ‌سفارش واردات خودرو متوقف شد.

12 دی 1396، سیدکامل تقوی نژاد رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه برای سوخت، نوشیدنی ‌ها و سیگار، مالیات بر ارزش افزوده‌ ای بالاتر از متوسط در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است، گفت: این نرخ را برای طلا ۳ درصد لحاظ کرده‌ایم اما در اختیار مجلس است که نرخ‌ها را تغییر دهد.

12 دی 1397، براساس آخرین گزارش‌ها، نرخ تورم سالانه ونزوئلا در انتهای ۲۰۱۸ به ۸۰ هزار درصد رسید. 

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر