بازدید 15052

محتوای عجیب پیامک ارسال شده به اعضای مجمع

کد خبر: ۹۴۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸ 01 January 2020

 

در هفته‌های اخیر دو لایحه CFT و پالرمو در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته و اعضای این مجمع در حال بررسی این لوایح هستند.

به گزارش تابناک، سید محمد صدر در گفتگو با جماران در خصوص ارسال گسترده پیامک به گوشی‌های همراه اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی مخالفان لوایح FATF گفت: از دیشب تعداد زیادی پیامک برای اعضاء مجمع آمده با این محتوا که تصویب لوایح مربوط به FATF خیانت به ملت، خیانت به امام و خون شهدا است. برخی از این پیام‌ها نیز به نارضایتی امام زمان (عج) از تصویب این لوایح اشاره می‌کنند و تعدادی هم نوشته اند حتما حضرت زینب (س) از تصویب این لوایح ناراضی‌اند.

وی افزود: ارسال کنندگان این پیامک‌ها همگی یک خواسته دارند و آن اینکه لوایح FATF تصویب نشود. در واقع آن‌ها معتقدند این لوایحی ذلت بار بوده که منجر به تسلیم در برابر غرب می‌شود. در حالی که اصلا چنین نیست.

 

با عدم تصویب FATF به دست خود کشور را دچار محاصره شدید اقتصادی می‌کنیم

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قصد نیت خوانی از مخالفان FATF ندارد، گفت: خوشبینانه‌ترین نظر درباره دلیل مخالفت برخی‌ها با لوایح FATF این است که آن‌ها دقیق نمی‌دانند محتوای این لوایح چیست. دو لایحه پالرمو و CFT خواسته‌های روشنی دارند. پالرمو همان لایحه مبارزه با قاچاق سازمان یافته فراملی و پولشویی بوده و CFT نیز لایحه مبارزه با تروریسم است. مخالفین FATF نمی‌دانند که اگر ما این لوایح را تصویب نکنیم، بدین معناست که رسما به دنیا اعلام می‌کنیم می‌خواهیم پولشویی، قاچاق کالا، مواد مخدر و اسلحه انجام دهیم. ضمن اینکه این پیغام را هم می‌دهیم که قصد داریم تروریست‌ها را تامین مالی کنیم.

وی ادامه داد: وقتی ما رسما اعلام کنیم که عضو این دو کنوانسیون نمی‌شویم معنایش این است که می‌خواهیم در جهت عکس عمل کنیم؛ بنابراین عدم تصویب این لوایح علاوه بر اینکه چهره جمهوری اسلامی را در دنیا خراب می‌کند باعث قطع رابطه مالی و بانکی ما با دنیا می‌شود. یعنی دیگر هیچ بانکی در دنیا با بانک‌های داخل ایران و شعب خارجی آن‌ها همکاری نخواهد کرد. در نتیجه به دست خود یک محاصره شدید اقتصادی برای کشور ایجاد می‌کنیم. ضمن اینکه بار‌ها به این مسأله هم اشاره کردم که اگر این لوایح تصویب نشود، هدیه‌ای بزرگ به ترامپ خواهد بود.

 

تصویب این لوایح هیچ مشکلی برای کمک به گروه‌های مقاومت ایجاد نمی‌کند

سیدمحمد صدر بیان کرد: عدم تصویب این لوایح کمک می‌کند تا ترامپ بتواند محاصره اقتصادی علیه ایران را تقویت کند. همچنین باعث می‌شود کار غیرقانونی ترامپ از نظر بین المللی که خلاف حقوق بشر و مسائل انسانی است، مشروع جلوه داده شود. در صورت تصویب نشدن این لوایح حتی محاصره اقتصادی ما می‌تواند جنبه‌ای بین‌المللی و قانونی پیدا کند.

نکته مهم این است که برخی مخالفین این لوایح در مجمع می‌گویند که در این رابطه تصمیم گیری منفی نکنید، چون ممکن است این تصمیم در اقتصاد کشور، مسأله ارز و... اثر بگذارد.

وی در واکنش به این ادعا که اگر ما به لوایح مربوط به FATF بپیوندیم دیگر نمی‌توانیم به گروه‌های مقاومت منطقه کمک کنیم، گفت: متاسفانه کسانی این حرف‌ها را می‌زنند که هیچ گونه ارتباطی با این مسأله ندارند. ولی کسانی که با گروه‌های مقاومت منطقه در ارتباطند چنین باوری ندارند. ما نه تنها گروه‌هایی نظیر حزب‌الله لبنان، حماس و جهاداسلامی را گروه تروریستی نمی‌دانیم بلکه معتقدیم که آن‌ها گروه‌های مقاومتی هستند که برای رفع اشغال از کشور خود تلاش می‌کنند؛ بنابراین ایران در هر حالتی کمک خود را به آن‌ها ادامه می‌دهد و تصویب این لوایح هیچ مشکلی در این خصوص ایجاد نمی‌کند.

 

اگر این لوایح تصویب نشود معدود بانک‌هایی که با ما کار می‌کردند همکاری نخواهند کرد

عضو تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: متاسفانه کسانی که این گونه مباحث را مطرح می‌کنند از آنجا که هیچ نقشی در کمک به گروه‌های مقاومت ندارند، خیال می‌کنند که تصویب FATF به روند کمک رسانی ایران به گروه‌های مقاومت آسیب می‌رساند در حالی که قطعا چنین نیست.

صدر در واکنش به ادعای دیگر مخالفین FATF که تصویب این لوایح را مخل دور زدن تحریم‌ها از سوی ایران می‌دانند، گفت: این ادعا نیز مشابه ادعای قبلی از سوی کسانی مطرح می‌شود که هیچ سمت اجرایی در این زمینه ندارند. یعنی آن‌ها نه مسئول دورزدن تحریم‌ها هستند نه نقشی در این زمینه دارند. اگر چنین حرفی را بانک مرکزی، وزارت نفت یا وزارت اقتصاد و دارایی مطرح می‌کردند یا نهاد‌هایی که اقتصاد کشور را اداره می‌کنند، قابل قبول بود. اما این نهاد‌ها نه تنها چنین حرفی نمی‌زنند بلکه تاکید می‌کنند که اگر این لوایح تصویب نشود همان معدود بانک‌های دنیا که با ما همکاری می‌کنند هم بعد از این همکاری نخواهند کرد.

آیا وقایع اخیر آبان‌ماه و اعتراضاتی که شد تنها به دولت ضربه زد؟

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: حتی دولت‌هایی که به جمهوری اسلامی نزدیک هستند مانند روسیه و چین، گفته اند برای اینکه ما بتوانیم همکاری‌های اقتصادی را با شما ادامه دهیم بهتر است ایران به این دو کنوانسیون بپیوندد.

وی گفت: بعضی اشخاص این نظر را دارند که دلیل مخالفت عده‌ای با لوایح FATF با هدف ایجاد مشکل برای دولت است. ولی من همانطور که گفتم قصد نیت خوانی مخالفین را ندارم. اما دوستان باید بدانند که مخالفت با تصویب این لوایح به ضرر دولت نیست، بلکه به ضرر ملت است و حتی به ضرر نظام جمهوری اسلامی است و برای آن ایجاد مشکل می‌کند. باید دید آیا وقایع اخیر آبان‌ماه و اعتراضاتی که شد تنها به دولت ضربه زد؟ اگرچه دولت اشتباهات زیادی در زمینه نحوه افزایش نرخ بنزین داشت، اما تبلیغات و ضرر‌ها متوجه کل نظام شد. این مسأله نیز همین طور است و به کل کشور ضربه می‌زند.

برخی مخالفین FATF در مجمع می‌گویند در این رابطه تصمیم گیری منفی نکنید

صدر با اشاره به روندی که لوایح FATF از ابتدا تاکنون طی کرده گفت: با اینکه در این خصوص نمی‌توانم به طور دقیق اظهارنظر کنم، اما آنچه مسلم است باید به این لوایح سریعتر رسیدگی می‌شد. زیرا در این زمینه دو الی سه هفته دیگر بیشتر وقت باقی نمانده است؛ بنابراین لوایح FATF باید زودتر مورد بررسی و تصویب قرار می‌گرفت. هنوز هم از اینکه آیا این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب می‌شود یا نه اطلاعی ندارم. اما نکته مهم این است که برخی مخالفین این لوایح در مجمع می‌گویند که در این رابطه تصمیم گیری منفی نکنید، چون ممکن است این تصمیم در اقتصاد کشور، مسأله ارز و... اثر بگذارد.

وی در پایان گفت: مخالفین FATF در مجمع تلاش می‌کنند تا تصمیم گیری در خصوص این لوایح به تاخیر بیفتد یا اعلام نشود. در حالی که به نظر من آن‌ها وقتی می‌بینند مخالفت با تصویب این لوایح روی اقتصاد و معیشت مردم تاثیر می‌گذارد چرا باید چنین تصمیمی بگیرند؟ فعلا جو غالب مجمع چندان جو مثبتی برای تصویب این لوایح نیست. اما امیدوارم نظر دوستان با مطالعه بیشتر دستخوش تغییر شود. چون شنیدم برخی نمایندگان مجلس نیز نامه‌هایی خدمت رهبر معظم انقلاب فرستادند و ایشان نیز این موضوع را به مجمع منتقل کرده‌اند. البته هنوز اعضای مجمع آن نامه‌ها را ندیده‌اند. در نهایت بازهم امیدوارم اعضای مخالف FATF در مجمع با مشاهده آن نامه‌ها نظرشان تغییر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل