بازدید 6053

چین و ایران به جنگ یکجانبه گرایی می روند

روزنامه هنگ کنگی ساوت چاینا با اشاره به سفر وزیر امور خارجه ایران به چین نوشت : تهران و پکن با یکدیگر برای مقابله با زورگویی، قلدرمابی و یکجانبه گرایی به توافق رسیدند.
کد خبر: ۹۴۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲ 01 January 2020

روزنامه هنگ کنگی ساوت چاینا با اشاره به سفر وزیر امور خارجه ایران به چین نوشت : تهران و پکن با یکدیگر برای مقابله با زورگویی، قلدرمابی و یکجانبه گرایی به توافق رسیدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این نشریه روز چهارشنبه در مطلبی خاطر نشان کرد این موضوع، بخشی از توافق «وانگ یی» وزیر خارجه چین با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران است که روز سه شنبه به پکن سفر کرد.

این روزنامه تصریح کرد وزیر خارجه چین در ملاقات با همتای ایرانی خود گفت ریشه تنش های امروز در خصوص توافق هسته ای ، خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تحریم ها علیه ایران است.

گزارش حاکی است بر اساس دیدگاه چین، رمز حراست از این توافق این است که طرف های دیگر به آن پایبند باشند و اجازه ندهند توافق از بین ببرد.

ساوت چاینا می نویسد وزیر خارجه چین بار دیگر تاکید کرده است این کشور هر آنچه در توان دارد برای حراست از توافق هسته ای بکار می گیرد.

او به طرف ایرانی گفت چین مایل است با ایران با یکجانبه گرایی و باج خواهی مقابله کند.

گزارش ادامه می دهد وزیر خارجه ایران هم در این ملاقات روابط با چین را بسیار مهم توصیف کرده و گفته است در چهارمین سفرش به چین با این کشور درباره توافق هسته ای و دیگر مسایل مورد علاقه رایزنی کرده است.

ساوت چاینا نوشت که سفر به دنبال رزمایش سه کشور چین، روسیه و ایران انجام می شود که پهنه آبی اقیانوس هند شمالی و خلیج عمان را دربرگرفت و بسیاری آن را مقابله با فشارهای منطقه ای آمریکا می دانند.

همزمان با این تحولات، وزارت خارجه چین نیز اعلام کرده است که این کشور با نظرداشت تحولات سال ۲۰۲۰ میلادی قصد دارد مناسبات راهبردی با روسیه را نیز تقویت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار