بازدید 4557

طلا در مسیر ثبت بیشترین رشد سالانه از سال 2010

درحالی که فردا سال جدید میلادی رسما آغاز می‌شود، قیمت طلا به 1521.85 دلار در هر اونس رسیده که بالاترین رقم در بیش از سه ماه گذشته است و در مسیر ثبت، بهترین عملکرد سالانه در 9 سال گذشته قرار دارد.
کد خبر: ۹۴۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸ 31 December 2019

به گزارش فارس به نقل از رویترز، از آنجاییکه کاهش ارزش دلار، سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا به خرید طلا بپردازند، قیمت این فلز گران‌بها به بالاترین رقم در بیش از سه ماه گذشته رسید.

طلا در مسیر ثبت، بهترین عملکرد سالانه در 9 سال گذشته قرار دارد. در عین حال، کم‌یابی پالدیوم، سبب شده تا در مسیر ثبت چهارمین سال متوالی افزایشی با رشد 50 درصدی قرار بگیرد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 6.69 دلار افزایش 1521.85 دلار فروخته شد که بالاترین رقم از 25 سپتامبر به شمار می‌رود.

افشین نوابی، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «هنوز بلاتکلیفی‌های بی شماری  وجود دارد که در حال ورود به سال 2020 هستند، ما نمی‌دانیم که جنگ تجاری امریکا و چین به کجا می‌کشد، تنش‌ها در اطراف موضوع ایران نیز کمک‌کننده نیست.»

وی افزود: «من فکر می‌کنم که طلا در سال 2020 تقویت شود تازماینکه تمامی سوال‌ها در مورد بلاتکلیفی‌ها جوابی بیابند.»

وی افزود سرمایه‌گذاران به طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری نگاه می‌کنند تا به دلار.

ارزش طلا در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی کاهش یافت و در نزدیکی کمترین رقم 6 ماه گذشته که هفته پیش رقم خورد، در نوسان است زیرا کاهش ارزش دلار، طلا برای مالکان ارزهای دیگر ارزان‌تر می‌سازد.

سرمایه‌گذاران امسال به علت بلاتکلیفی‌های ژئوپلتیکی از جمله جنگ تجاری آمریکا و چین، تنش‌های خاورمیانه و اعتراضات در هنگ‌کنگ، به طلا بیشتر علاقه داشتند.

طلا همچنین به علت کاهش نرخ بهره بانک‌های مرکزی بزرگ در جهان از جمله فدرال رزرو تقویت شد. این بانک 3 بار در سال 2019 نرخ بهره بانکی آمریکا را کاهش داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان