بازدید 3933

آلمان از توافق روسیه و اوکراین استقبال کرد

صدراعظم آلمان با صدور یک بیانیه، از توافق گازی نمایندگان روسیه و اوکراین در وین درباره تداوم انتقال گاز به اروپا استقبال کرد.
کد خبر: ۹۴۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸ 31 December 2019

به گزارش فارس، در حالی که فشارهای آمریکا به کشورها و شرکت‌های مشارکت‌کننده در پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد استریم ۲» ادامه دارد، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان از توافق گازی دوشنه شب دو کشور روسیه و اوکراین استقبال کرده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، توافق روسیه و اوکراین به منظور تداوم انتقال گاز طبیعی روسیه به کشورهای اروپایی با استقبال دولت آلمان مواجه شده است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز سه شنبه با صدور یک بیانیه، نهایی شدن توافق بین کی‌یف و مسکو در نشست وین را «یک سیگنال خوب و مهم برای تضمین امنیت تامین نیازهای گازی اروپا» توصیف کرده است.

آلمان حدود یک سوم از نیازهای گاز طبیعی خود را از روسیه و به وسیله خط لوله «نورد استریم» تامین می‌کند. استقبال برلین از توافق  روسیه و اوکراین در شرایطی انجام شده که فشارهای واشنگتن به مشارکت‌کنندگان در خط لوله «نورد استریم ۲» همچنان ادامه دارد و در قانون بودجه دفاعی آمریکا، از دولت خواسته شده که شرکت‌هایی مشارکت‌کننده در این پروژه شناسایی و مورد تحریم قرار گیرند.

خط لوله نورد استریم ۲، پروژه مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و ۵ شرکت اروپایی ENGIE فرانسه، OMV اتریش، رویال داچ شل انگلیس و هلند، Uniper و Wintershall آلمان است.

این خط لوله ۷۴۵ مایلی دو قلو، سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب از گاز طبیعی روسیه را به آلمان منتقل خواهد کرد. این خط لوله از آب‌های منطقه‌ای دانمارک،‌ فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد عبور می‌کند.

در صورت اجرایی شدن پروژه نورد استریم ۲، میزان ظرفیت انتقال گاز طبیعی روسیه به آلمان به دو برابر ظرفیت کنونی افزایش پیدا خواهد کرد. 

صدر اعظم آلمان پیش از این در سخنرانی اواخر آذرماه خود در پارلمان این کشور مخالفت خود را با تحریم‌های فراسرزمینی آمریکا علیه ایران و پروژه گازی  روسیه با آلمان  بیان کرده بود.

مرکل گفته بود که برلین مخالف هرگونه تحریم‌های فراسرزمینی است، چه این تحریم‌ها ایران یا پروژه گازی نورد استریم ۲ را هدف گرفته باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها