بازدید 6352

صادقی:رادیکال‌ کردن شرایط به‌ نفع هیچ‌کسی نیست

کد خبر: ۹۴۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 31 December 2019

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس، با اعلام اینکه اصلاح‌طلبان در مجلس آینده حضور مقتدرتری دارند، گفت: وقتی التهابات فعلی بخوابد، مردم تصمیم درستی درباره انتخابات می‌گیرند و نظرشان بر رد تندروی است. مجموعه نظام هم به این ادراک رسیده است که برای فائق آمدن بر چالش‌ها باید همه جناح‌ها در انتخابات حضور پیدا کنند.

به گزارش تابناک، محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس، در گفتگو با اعتمادآنلاین، در ارزیابی خود از ترکیب مجلس آینده گفت: به نظرم کماکان جامعه خطر افراط و تندروی را در عمق وجودش درک می‌کند. با اینکه عده‌ای گرایش به تحریم و عدم مشارکت در انتخابات دارند و نفی وجود مجلس را مطرح می‌کنند، اصولگرایان هم بر این موج سوار شده‌اند و سعی دارند بدنه اصلاح‌طلبی را به این سمت سوق بدهند.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم اظهار کرد: اخیراً در دانشگاه شریف به دانشجویان توصیه کردم به جای افزایش هیجان به گفته برخی، هوش هیجانی خود را بالا ببرند و بر هیجانات‌شان مسلط شوند تا به نتیجه برسند.

روند گرایش‌های جامعه بر رد و نفی تندروی است

نماینده مردم تهران در خانه ملت پیش‌بینی کرد: به نظرم مجلس آینده ترکیب متعادلی خواهد داشت و برخلاف تصوری که برخی سعی در القای آن دارند، اصلاح‌طلبان موضع مقتدرتری در مجلس یازدهم خواهند داشت. البته غیب‌گویی نباید کرد، ولی روند گرایش‌های جامعه بر رد و نفی تندروی است.

او ادامه داد: به نظرم مجموعه نظام نیز همراهی خواهد کرد، چرا که به لزوم استفاده از همه جناح‌های سیاسی برای فائق آمدن بر چالش‌های کشور واقف است. تصور می‌کنم چنین درکی در نظام تصمیم‌گیری در حال تقویت شدن است.

مجموعه عوامل تصمیم‌گیر نمی‌خواهند تجربه دولت‌های نهم و دهم تکرار شود

صادقی ادامه داد: در این باره واقع‌بین هستم و بر اساس واقعیت‌ها معتقدم مجموعه عوامل تصمیم‌گیر نمی‌خواهند تجربه دولت‌های نهم و دهم تکرار شوند، چراکه یکدست شدن سیستم به هیچ وجه به نفع نظام نیست.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم در پاسخ اینکه برخی تندرو‌ها خط و نشان کشیده‌اند که در صورت ورود به مجلس فتیله دولت را پایین می‌کشند گفت: این حرف‌ها دیگر در جامعه امروزی جواب نمی‌دهد و ضدتبلیغ است؛ یعنی دیگر نسخه پیچیدن‌های یک‌شبه برای کل کشور کارساز نیست و جامعه نیازمند تعامل و استفاده از همه ظرفیت‌های سیاسی است.

رقابت جناح‌ها باید منصفانه باشد

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: همه اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و ظرفیت‌های سیاسی باید در نظام تصمیم‌گیری کشور مشارکت و حضور جدی داشته باشند و رقابت باید منصفانه باشد.

اصلاح‌طلبان هوشیار باشند و بدانند رادیکال کردن شرایط به نفع هیچ کسی نیست

نماینده مردم تهران در مجلس دهم با گفتن اینکه وقتی التهابات و ناآرامی‌های فعلی بخوابد، مردم تصمیم منطقی و درستی درباره انتخابات می‌گیرند توضیح داد: مردم بعد از التهابات اخیر حتماً دوباره متوجه شرایط می‌شوند. البته اصلاح‌طلبان هم باید هوشیارتر عمل کنند و بدانند رادیکال کردن شرایط به نفع هیچ کسی نیست.

صادقی عنوان کرد: مردم آسیب‌هایی دیده‌اند و احساسات‌شان جریحه‌دار شده که باید آن را ترمیم کنیم، هرچند در خیلی حوزه‌ها غیرقابل جبران است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران توضیح داد: در مجمع نمایندگان تهران تلاش کردیم برای دلجویی از مردم با حضور در صحنه‌های آسیب‌دیده و شهرستان‌های اطراف تهران اقداماتی صورت دهیم و با خانواده‌های داغدار دیدار کردیم. سعی داریم مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده و با آن‌ها صحبت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس در پایان گفت: شرمنده مردم هستیم و باید این روند را تسریع کنیم؛ بنابراین قول می‌دهیم به عهدمان با مردم وفادار بمانیم و امیدوارم مجلس آینده مجلس خوبی باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان