بازدید 11606
۳

بازار سیاه کلاه ایمنی در دیوار

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: برخی کلاه‌های ایمنی اهدایی پلیس در سایت دیوار به فروش می‎رسد.
کد خبر: ۹۴۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲ 31 December 2019

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: برخی کلاه‌های ایمنی اهدایی پلیس در سایت دیوار به فروش می‎رسد.

به گزارش «تابناک»، علی اصغر شیرمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از آغاز سال تاکنون ۲۷ نفر در اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اینکه از کل فوتی‌های تصادفات درون شهری ۱۵ نفر عابرین پیاده هستند، تصریح کرد: دو نفر نیز از سرنشینان خودرو و مابقی از سرنشینان موتورسیکلت هستند، که جان خود را در این تصادفات از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری مربوط به موتور سیکلت‌سواران است، گفت: متاسفانه علت اصلی فوت این افراد عدم استفاده از کلاه ایمنی و توجه به نکات ایمنی مربوطه است.

شیرمحمدی با بیان اینکه طی سنوات گذشته بیش از ۱۲ هزار کلاه ایمنی در استان زنجان توزیع شده است، تصریح کرد: متاسفانه با این حال میزان استفاده از کلاه ایمنی در حدود ۳۰ یا ۴۰ درصد است در صورتی که اگر از کلاه ایمنی استفاده می‌شد، تعداد فوتی‌ها به صفر می‌رسید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اظهار تاسف از عدم استفاده راکبین موتورسیکلت از کلاه ایمنی گفت: گاها شاهد این هستیم که حتی کلاه‌های هدیه داده شده در مراسمات مختلف در سایت دیوار به فروش می‌رسد و رسما مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت سواران به ویژه قشر جوان اهمیت چندانی به استفاده کلاه ایمنی نمی‌دهند، گفت: همین امر موجب بروز تصادفات بسیاری می‌شود.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه قیمت کلاه ایمنی ۲۰۰ هزار تومان است، اضافه کرد: با این حال استقبالی از استفاده کلاه ایمنی وجود ندارد و با وجود جرائم تعیین شده برای این موضوع موتورسیکلت‌سواران از کلاه استفاده نمی‌کنند.

شیرمحمدی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد توجه پلیس در همایش‌ها و برنامه‌های مختلف ترویج استفاده از کلاه ایمنی بوده است، تصریح کرد: با این حال درصد استفاده از کلاه ایمنی پایین است که رسیدگی به این امر و بسترسازی‌ها در این حوزه وظیفه رسانه‌ها است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
توی بسیاری از کشورهای دنیا استفاده از موتور اصلا معنا و مفهومی ندارد. بساط موتور را جمع کنید
فقر فرهنگی
سلام، کلاه ایمنی هدیه ندید. در واقع ماهی به کسی ندید ولی ماهیگیری را یادش بدید. سود و عوارض کلاه ایمنی با کیفیت را صفر کنید، مطلقا اجازه ورود کلاه های ایمنی بی کیفیت را ندید و بعد یک فرجه زمانی بذارید که اگر تا این تاریخ همه کلاه ایمنی با کیفیت نداشته باشند، موتورشون را میبریم و تا یکسال هم بهشون نمیدیم.

هزینه بیمه اجباری برای موتور را بیشتر از سالی 50 هزار تومان نکنید اگر واقعا دلتون برای موتور سوار میسوزه تا همه حار بشن موتورشون را بیمه کنند.

شما فقط از نگاه خودتون به موارد نگاه میکنید و این اشتباهیه که 40 دساله دارید تکرار میکنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار