بازدید 53465
هزار و هشتصد و هفتاد و ششمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

اظهارات نماینده ولی فقیه در مورد ناآرامی‌های اخیر / تحلیل سعید حجاریان از اعتراض‌های آبان / هماهنگی‌های پشت پرده با صداوسیما برای اتهام‌زنی به لاریجانی / انتخابات ۹۸ هم آش کشک خاله می‌شود؟

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ادعای مصباح یزدی درباره پیشنهاد مخفیانه مذاکره به آمریکا / محمود صادقی پیگیر شائبه ضرب و شتم نرگس محمدی شد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۷۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 30 December 2019
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
توئیت کنایه‌آمیز آشنا خطاب به صداوسیما

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: آرشیو صدا و سیما سرمایه‌ و امانت ملی نزد این سازمان است. اجازه ندهیم با حافظه تاریخی ملت بازی شود. حسام الدین آشنا روز یکشنبه در این توییت افزود: از سازمان صداوسیما و شبکه خبر می‌خواهیم با استناد به بند ۳۰ اساسنامه‌اش، جوابیه تصویری دولت به قسمت ۳۳ مستند مه‌شکن را حداقل به تعداد بازپخش آن یعنی ۱۳ بار پخش کند و فیلم کامل جلسه ۱۷ مجلس شورای اسلامی اول را به‌ طور کامل منتشر کند.آشنا تصریح کرد: همینطور امکان بررسی تحلیلی کودتای نوژه و آن چه را در مجلس گذشت پس از حدود ۴۰ سال در میز گردی با حضور تحلیلگران و دست اندرکاران خنثی سازی آن توطئه فراهم کند.‌ وی خاطرنشان کرد: آرشیو صدا و سیما سرمایه‌ و امانت ملی نزد این سازمان است. اجازه ندهیم با حافظه تاریخی ملت بازی شود.
 
ادعای مصباح یزدی درباره پیشنهاد مخفیانه مذاکره به آمریکا

آیت‌الله مصباح یزدی گفت: امید داشتن به دشمنان و پیشنهاد مذاکره به آنان در خفا اقدامی احمقانه است. آیت الله محمدتقی مصباح یزدی امروز ۹ دی ماه در تجمع مردم قم در مدرسه فیضیه به مناسبت سالروز حماسه ۹ دی ۸۸ گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب تا کنون به دنبال ایجاد ناآرامی در کشور هستند. وی افزود: آشوب آفرینی یکی از حربه‌های دشمنان علیه انقلاب است. در این مسیر باید به خدا تکیه کنیم، زیرا کار ما در ید توانای خداوند متعال است و به همین دلیل، اگر در مقابل آمریکا هم ایستاده ایم نباید به خود غره شویم، زیرا این مساله مطابق با آموزه‌های دینی ما نیست. باید بدانیم در هر شرایط و با وجود مشکلات و دشمنان توکل به خداوند است که ما را در مقابل مشکلات و امتحانات الهی سربلند می‌کند. وی با ذکر این مطلب که نباید هیچ گاه به کمک دشمنان چشم بدوزیم، تصریح کرد: چشم دوختن به دست دشمنان اشتباه است، زیرا آن‌ها با همه قدرتشان به دنبال نابودی ما هستند. امید داشتن به دشمنان و پیشنهاد مذاکره به آنان در خفا اقدامی احمقانه است. مصباح یزدی با ذکر این مطلب که ما هیچ پیام خاضعانه‌ای برای دشمنان نخواهیم داشت، بیان کرد: اگر در جامعه یا در بین مسئولان چنین روحیه‌ای وجود داشت باشد کفران نعمت الهی است.
 
محمود صادقی پیگیر شائبه ضرب و شتم نرگس محمدی شد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر خبر ضرب و شتم نرگس محمدی در زندان صحت داشته باشد، این موضوع را پیگیری خواهیم کرد. محمود صادقی در گفتگو با ایلنا، درباره اخباری مبنی بر انتقال نرگس محمدی به زندان زنجان گفت: در مورد خانم محمدی باید پیگیری کنیم و بدانیم به طور موثق چه اتفاقی افتاده است و ما در حال حاضر مدارک و مستنداتی نداریم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در رسانه‌ها اخباری در این راستا منتشر شده است و اگر مطالبی که عنوان شده مانند ضرب و شتم و سایر اتفاقات رخ داده باشد، باید گفت: با موازین حقوقی به هیچ عنوان سازگاری ندارد. این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید مطالب عنوان شده را مستند مورد بررسی قرار دهیم و وظیفه ماست که این اتفاقات را پیگیری کنیم. وی با اشاره به دیدار خانواده‌های زندانیان زندان اوین با نمایندگان گفت: در روز‌های اخیر خانواده‌های برخی از زندانیان به دلیل اعمال برخی از محدودیت‌های جدید در زندان، نامه‌ای را خطاب به نمایندگان نوشته‌اند. نماینده مردم تهران با بیان این‌که خانواده‌های افراد زندانی از وضعیت زندان‌ها و محدودیت‌هایی که اتفاق افتاده ابزار نگرانی می‌کنند، گفت: بنابراین دیداری با این خانواده‌ها داشتیم، آنان در این دیدار نسبت به تسهیلات، وضعیت ملاقات‌ها و محدودیت تماس ابراز نگرانی کردند، ما هم با مکاتبه و تماس در تلاش هستیم تا این خواسته‌ها را به مسئولان قضایی منتقل کنیم. وی درباره این‌که آیا این دیدار‌ها با خانواده زندانیان حوادث آبان ماه هم صورت گرفته است، گفت: خیر. دیدار ما با خانواده زندانیان اوین بود، آنان از اقداماتی که با تغییر مدیریت جدید اعمال شده نگران بودند و آن را با ما در میان گذاشتند.
 
چشم امید نجفی به دیوان عالی کشور

وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: نسبت به رای شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران که بر خلاف قانون صادر شده بود، از دیوان عالی کشور فرجام خواهی کردیم و اکنون چشم امید ما به قضات دیوانعالی کشور است. حمیدرضا گودرزی در گفتگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: فرجام خواهی ما جهات عدیده‌ای دارد. یکی اینکه رای صادره در تضاد با قوانین موضوعه صادر شده است، زیرا مجازات سنگینی برای آقای نجفی یعنی شش سال و شش ماه حبس تعزیری به اتهام قتل عمد و یک سال و سه ماه حبس به اتهام حمل سلاح در نظر گرفته شده و دادگاه به استناد تبصره ۳ ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی قضیه تعدد جرم دانسته و این رای را صادر کرده است. طبق تبصره ۳ ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، "در تعدد جرم در صورت وجود جهات تخفیف، دادگاه می‌تواند مجازات مرتکب را تا میانگین حداقل و حداکثر و چنانچه مجازات، فاقد حداقل و حداکثر باشد تا نصف آن تقلیل دهد. گودرزی ادامه داد: طبق تبصره دو ماده ۱۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز،  تحویل داوطلبانه بعد از مدت مذکور در جرائم تعزیری درجه یک تا شش، موجب دو درجه تخفیف و در جرایم تعزیری درجه هفت موجب یک درجه تخفیف می‌شود. همچنین طبق تبصره ۴ ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مقررات تعدد جرم در مورد جرائم تعزیری درجه‌های هفت و هشت اجرا نمی‌شود. این مجازات‌ها با هم و نیز با مجازات‌های تعزیری درجه یک تا شش جمع می‌گردد. " لذا قضیه مشمول تعدد جرم نمی‌باشد و تعیین حبس شدید خلاف قانون بوده است.
 
پیش‌بینی وزیر دولت اصلاحات از مشارکت مردم در انتخابات

یک فعال سیاسی گفت: اگر دستگاه‌های نظارتی تسامح و تساهلی که از آن‌ها انتظار است را نشان دهند، شاهد مشارکت چشمگیر مردم خواهیم بود. علی صوفی در گفتگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر تفاوت انتخابات پیش‌ روی با انتخابات‌های گذشته، اظهار کرد: تفاوت جدی انتخابات پیش‌روی با انتخابات گذشته فضای سردی است که الان نزدیک به دو ماه مانده به انتخابات شاهد آن هستیم. نه تنها این فضای سرد در بین مردم وجود دارد، بلکه در بین نخبگان سیاسی هم دیده می‌شود. وی ادامه داد: بالاتر از آن در دستگاه تبلیغاتی حاکمیت و صداوسیما نیز این موضوع مشاهده می‌شود که مورد اعتراض برخی از اصلاح طلبان هم با صراحت قرار گرفته شده است. چنین بی‌توجهی از سوی دستگاه‌های تبلیغاتی رسمی موضوعی بسیار نادر است. این فعال سیاسی گفت: در گذشته موج انتخاباتی شدت و ضعف داشت و موج اصلی نزدیک انتخابات بلند می‌شد، اما این گونه نبود که تا این حد نگرانی نسبت به شکل گیری یک انتخابات رقابتی پرشور وجود داشته باشد. وی در عین حال یادآور شد که مردم در دوره‌های مختلف علی‌رغم انتقاد‌هایی که به عملکرد دستگاه‌های نظارتی در ایجاد انتخابات رقابتی داشتند و آن را دلسرد کننده می‌دانستند، اما مصمم بودند و صندوق رای را برای اعمال حاکمیت بر سرنوشت خود کاملا مغتنم شمردند و پای صندوق‌های رای حاضر شدند و شگفتی دور از انتظار و تحلیل‌ها آفریدند.
 
اظهارات نماینده، ولی فقیه در مورد ناآرامی‌های اخیر

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه امسال مردم بیشتر از پنج روز به فتنه گران زمان ندادند، تصریح کرد که مردم در سختی بودند، ولی وقتی دیدند دشمن دنبال سوءاستفاده است، به صحنه آمدند و ۹ دی دیگری خلق کردند. حجت الاسلام حاج صادقی ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم روز ۹ دی در میدان امام حسین با بیان اینکه ده سال از ۹ دی می‌گذرد، اما همچنان نورانیت آن همه فتنه‌ها را خنثی کرد، اظهار کرد: ۹ دی چراغ راه آینده، هدایتگر مبازره با دشمن و تجلی غیرت دینی و خشم مقدس در برابر استکبار و فرمانبرداری از ولایت ملت بود. وی ادامه داد: آمریکا، انگلیس فرانسه و منافقین در یک جبهه آمدند تا انقلاب را بشکنند، اما ملت توطئه آن‌ها را شکست داد. انقلاب به دست مردم حفظ شد. ده سال از آن روز می‌گذرد و هر روز قدرت این ملت و انقلاب بیشتر شده است. خدا شما مردم را مؤمنین صادق معرفی می‌کند که شبهه افکنی اثری بر شما ندارد و گرفتار تردید نمی‌شوید. حاجی صادقی خاطرنشان کرد: قرآن یاد داد تولی بدون تبری از استکبار راه غلطی است. ۹ دی به ما یاد داد که باید با بصیرت بیشتر و نفی مذاکره با استکبار این کشور را آماده ظهور کنیم. امسال مردم بیشتر از پنج روز به فتنه گران زمان ندادند. مردم در سختی بودند، ولی وقتی دیدند دشمن دنبال سوءاستفاده است، به صحنه آمدند و ۹ دی دیگری خلق کردند. وی ادامه داد: مردم ثابت کردند که ولایت را تنها نمی‌گذارند و اجازه نمی‌دهند که دشمن، رهبری را تنها پیدا کند. مردم در فتنه‌ها بیدار بوده و مقابل دشمن می‌ایستند. مردم در برابر همه فتنه‌ها پیرو رهبری بوده و خواهند بود. نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران خطاب به مسئولان گفت: این مردم از شما سه خواسته دارند. مردم از شما می‌خواهند که از ولایت فرمانبرداری مطلق داشته باشید. باور داریم حکم الله حکومت می‌کند و حکم الله آن است که رهبری می‌گوید. مردم همچنین از مسئولان روحیه استکبارستیزی و گفتمان مقاومت و نه سازش می‌خواهند. مسئولان به مردم تکیه کرده و نهراسند و مقابل استکبار بایستند. خواسته سوم مردم این است که مسئولان قدردان این امت بوده و ناسپاسی نکنند. تا این مردم با بصیرت در صحنه هستند، استکبار توان حضور در این کشور و منطقه را نخواهد داشت.
 
طعنه ظریف به آمریکا با کلیدواژه «صلح در خلیج فارس»

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در پایان سفرش به مسکو گفت: مذاکراتش با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه «ثمربخش» بوده است. «محمدجواد ظریف» با انتشار تصاویری از دیدار‌های امروزش با مقام‌های روس، در توییتر نوشته است: «گفتگو‌های ثمربخش با وزیر خارجه لاوروف در روسیه.» وی سپس در اشاره‌ای تلویحی به حمله شب گذشته آمریکا به مواضع نیرو‌های مسلح عراق، نوشته است: «بر خلاف کسانی که هزاران مایل دورتر از سواحل خود جنگ‌افروزی "دفاعی" می‌کنند، ایران و روسیه برای صلح در سوریه همکاری کرده‌اند و حالا هم داریم طرح مهمی در مورد صلح در خلیج فارس ارائه می‌کنیم. توقف بعدی: چین.» اشاره ظریف به بیانیه شب گذشته پنتاگون است که حمله به مقر‌های «الحشد الشعبی» در عراق و سوریه را اقدامی «دفاعی» توصیف کرده است.
 
تحلیل سعید حجاریان از اعتراض‌های آبان

سعید حجاریان معتقد است جمله منسوب به داریوش کبیر که «خداوند این سرزمین را از دروغ و خشکسالی دور نگه دارد» همچنان راهگشاست و پشت بندش تأکید می‌کند که بدون نفت و فساد می‌شود کشور را اداره کرد، اما با دروغ نمی‌شود. این تئوریسین جریان اصلاحات معتقد است که اعتماد اجتماعی با بحران مواجه شده و برای بازگشتش دو دهه زمان نیاز است؛ یعنی همان زمانی که صرف از دست رفتن آن شده است و چاره اعتماد‌سازی هم کسانی‌اند که تاکنون به مردم دروغ نگفته‌اند. او اعتراضات اخیر را ناشی از کاهش سرمایه اجتماعی می‌داند و بر این باور است که در اعتراضات اخیر مردم مستاصل در خیابان‌ها یکدیگر را پیدا کردند. حجاریان همچنین درباره تأکید طیفی از اصلاح‌طلبان بر برگزاری انتخاباتی آزاد در آستانه انتخابات مجلس یازدهم برای ترمیم اعتماد عمومی می‌گوید: برای ما مسئله انتخابات مانند قصه آزادی بیان است. آزادی بیان و ابراز عقیده وجود دارد، اما آزادی پس از بیان مهم است؛ مانند بیانیه ۷۷ نفر! به هر تقدیر می‌شود انتخابات آزاد برگزار کرد، اما آیا نمایندگان می‌توانند به هر موضوعی ورود کنند؟
 
بحث درباره FATF کار متخصصان است یا ائمه جمعه؟

روزنامه اطلاعات نوشت: در آستانه آخرین اولتیماتوم قرار داریم و ممکن است آسیب‌های جدی به نظام پولی و تجاری ایران وارد شود، ولی به ناگاه تمامی تریبون‌های مرتبط با یک جناح و اکثریت قریب به اتفاق خطبای محترم جمعه شروع به حمله‌ای شدید و شبیه به تکفیر لایحه کرده‌اند. کاری که باید با نقد متخصصان و ارجاع و استدلال آن‌ها به جریان افتد و به گونه‌ای مدیریت شود که منافع ملی ضمانت و اموال عمومی و سرمایه‌های خصوصی صیانت شوند تا از خسارات احتمالی جلوگیری کنیم، فرصت حمله به گروهی با گرایشاتی خاص داده است و برونداد این حرکت، به جای مدیریت فنی و دقیق متخصصان و نقد صاحب‌نظران، ایجاد دو قطبی کاذب خیانتگری و انقلابیگری است. به عبارت دیگر، انگار مسلمانی و نامسلمانی، پیروی از رهبری یا عدم پیروی، انقلابی بودن و ضدانقلاب شدن، خدمت و خیانت و دیگر دوقطبی‌های رادیکال به این موضوع بند شده و پیوند یافته است. این مسأله، در موضع و مقامی که مواعظ پرهیزکارانه و ترویج تقوی و زهد و پارسایی باید محور سخن باشد، با توجه به بولتن‌های گزیده‌ای که احتمالاً فاقد توجه به ضرورت‌های فوری و فوتی، و نظرات دولت انتخابی است، غالباً همه دلسوزان و آگاهان را نگران می‌کند. باید هرچیزی در جای خود و توسط متخصصان وارد به موضوع مورد بحث و بررسی قرار گیرد. مثلاً دانش هسته‌ای، در کلیت موضوع می‌تواند یک یا دو بار به صورت حمایت از یک حق ملی مورد بحث یک نویسنده یا یک خطیب جمعه باشد، اما جزئیات فنی را باید مدیران مربوطه و متخصصان تحصیلکرده و آگاه به زیر و بم، اصطلاحات و فنون و تکنولوژی هسته‌ای مورد بحث قرار دهند.

ضرغامی: برخی خواص بی‌بصیرت در فتنه ۸۸ ترسیدند از رهبری دفاع کنند

عزت الله ضرغامی در همایش ۹ دی که در مصلی بزرگ امام خمینی تبریز برگزار شد گفت: بخش عمده فتنه ۸۸ را فتنه خواص دانست و گفت: برخی از خواص انگیزه داشتند و محور شدند تا در برابر ولایت و رهبری بایستند، اما تعدادشان زیاد نبود، بخش دیگری از خواص بی‌بصیرت تعدادی بودند که ترسیدند از رهبری دفاع درست کنند و سکوت کردند. همین‌ها هرچه آبرو دارند از نظام و رهبری دارند، به دنبال مصاحبه با آن‌ها بودیم و برای دفاع از جمهوریت و ولایت مصاحبه می‌خواستیم، اما می‌گفتند که چند روزی صبر کنید تا همه چیز معلوم شود. بعد گفتم اگر غبار فتنه بخوابد و همه چیز مشخص شود، دیگر فایده‌ای ندارد. در ابتدای این مراسم باشکوه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی، سه عامل مدیریت رهبری، بصیرت مردم و پیوند امت با امام را خنثی کننده فتنه عنوان کرد و گفت: در تبریز با خروش انقلابی یک روز زودتر از ۹ دی و در ۸ دی با ولایت تجدید پیمان کردند و در اغتشاشات اخیر هم مردم تبریز حماسه به پا کردند.

حسین شریعتمداری: اگر ایستادگی رهبری نبود کار نظام در ۸۸ تمام شده بود

حسین شریعتمداری شامگاه یکشنبه در مراسم حماسه نهم دی درمسجد امام حسن مجتبی (ع) ساوه با اشاره به فتنه سال ۸۸ اظهار داشت: در جریان فتنه سال ۸۸ همه گروه‌ها و جریان‌های ضد انقلاب، چه داخلی و چه خارجی پای کار بودند تا جایی که نتانیاهو مدعیان اصلاح‌طلبی را سرمایه‌های رژیم صهیونیستی دانست، ولی با این وجود تاکنون هیچ کدام از جریانات اصلاح‌طلب اعتراضی به این حرف نکردند و این در حالی است که اگر فردی از طیف اصلاح‌طلب انتقاد کند بدون هیچ‌گونه ملاحظه به طرق مختلف واکنش نشان می‌دهند. وی افزود: باید از دیدگاه‌های ائتلاف آن‌ها مخرج مشترک گرفت تا هدفشان از این پای کار آمدن ضدانقلاب مشخص شود، چراکه ابتدا با تابلوی انتخابات وارد میدان شدند. سپس به اصل نظام اعتراض کردند که قطعا اگر ایستادگی و رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب نبود کار نظام تمام شده بود.
 
لیست ندادن اصلاح‌طلبان در انتخابات یعنی تحریم؟

میرزایی نیکو، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح‌طلبان در صورت مشاهده رد صلاحیت باید تجزیه و تحلیل انجام دهند تا ببینند چه کنند؛ اگر لیستی داشتند مانند مجلس قبل معرفی کنند اگر نداشتند خب لیست ندارند، این کار به معنی تحریم خاموش و آشکار انتخابات نیست. پرستو سرمدی، عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان، درباره انتقاد برخی از احزاب اصلاح‌طلب مبنی بر اینکه اگر افراد می‌توانند در طرح سرا بیست نفر را معرفی کنند، چرا حزب نمی‌زنند، اظهار کرد: امیدوارم انتقادات از سر دلسوزی بیان شوند، نه از سر نگرانی از بین رفتن نقش لابی‌ها و نقش پدر خوانده‌ها در تعیین لیست‌های انتخاباتی. /ایلنا

نمایندگانی که جایگاه مجلس را تضعیف می‌کنند

علیرضا رحیمی در یادداشتی در خبرآنلاین نوشت: متاسفانه مجلس هرچه رو به جلو حرکت کرده به نسبت دوره قبل خود ضعیف‌تر شده است. این موضوع در مجلس دهم مشهود بود به گونه‌ای که این روز‌ها بار‌ها و بار‌ها گفته شده که «مجلس در راس امور» نیست. یکی از این مواردی که در تنزل جایگاه مجلس تاثیر گذار بوده است، به رفتار و عملکرد خود نمایندگان مجلس باز می‌گردد. استفاده از ابزار‌های نظارتی مانند سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص؛ ۸۰ درصد مورد سوءاستفاده قرار گرفته و ابزاری برای بده و بِستان‌های سیاسی در پارلمان شده است.

چگونه برگه‌های آزمون داوطلبان خبرگان در شورای نگهبان تصحیح می‌شود؟

طحان نظیف جوان‌ترین عضو شورای نگهبان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: چهارشنبه چهارم دیماه ۱۳۹۸، جلسه شورای نگهبان بود. پیش از ورود به دستور، آیت‌الله شب زنده‌دار گزارشی از روند تصحیح اوراق امتحانی داوطلبان انتخابات خبرگان ارائه کردند. نکات قابل توجهی را در برداشت مثلا ابتدا اسامی امتحان‌دهندگان از بالای برگه‌های امتحانی جدا می‌شود و بعد در اختیار تصحیح‌کننده قرار می‌گیرد یا اینکه هر برگه را دو نفر به صورت جداگانه صحیح می‌کنند به نحوی که نفر دوم از نمره نفر اول اطلاع ندارد تا احیانا تاثیری در تصحیح و نمره‌دهی او نداشته باشد و موارد دیگر. طبعا این دقت فق‌های شورا در تصحیح برگه‌های امتحان اجتهاد، از برخورد عادلانه و بی‌طرفانه آنان حکایت دارد. /ایرنا

چه کسانی فردا یارانه معیشتی می‌گیرند؟

دومین یارانه معیشتی در حالی به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود که بیش از دو میلیون و هفتصد هزار تقاضا برای دریافت یارانه معیشتی در حال بررسی است. متقاضیان دریافت بسته حمایتی در مرحله دوم رسیدگی باید اعلام کنند که در مناصبی، چون وکالت، پزشکی و هیات علمی دانشگاه‌ها فعالیت ندارند. در عین حال این یارانه به مدیران کل و بالاتر، فرماندهان و مناصب بالاتر و اصناف ممتاز و درجه یک و بازرگانان تعلق نمی‌گیرد. در عین حال خانوار‌هایی که بیش از سه سفر خارجی غیر زیارتی دارند و مالکان خودرو‌های سواری به ارزش ۳ میلیارد ریال و خودرو‌های عمومی به ارزش ۴ میلیارد ریال از این دایره بیرون قرار می‌گیرند. کارفرمایان با بیش از سه بیمه پرداز، خانوار‌هایی که ارزش ملک آن‌ها در تهران و کلان شهر‌ها ۱۲ میلیارد ریال و سایر شهر‌ها ۹ میلیارد ریال باشد و گیرندگان تسهیلات بانکی به ارزش مجموع ۳ میلیارد ریال و خانوار‌هایی با درآمد بالاتر از حد تعیین شده نمی‌توانند از این یارانه بهره گیرند.

هماهنگی‌های پشت پرده با صداوسیما برای اتهام‌زنی به لاریجانی

بهروز نعمتی، نماینده تهران ضمن انتقاد از عملکرد صداوسیما و نحوه نظارت بر برنامه‌های کارشناسی که از رسانه ملی پخش می‌شود و چهره‌های خدوم را مورد اتهام قرار می‌دهد، به خبرآنلاین گفت: سیر تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به هیچ وجه مانند آنچه برنامه «متن، حاشیه» بیان کرد و اعلام شد، نبود که رئیس مجلس جلوی قرائت گزارش را در صحن علنی را گرفته باشد، بلکه حتی گزارش این تحقیق و تفحص از کمیسیون مربوطه به هیأت رئیسه نرسیده است. متأسفانه صداوسیما هرگونه که مطابق میلش باشد، عمل می‌کند و دقتی در ارائه اطلاعات صحیح از سوی کارشناسان خود ندارد. مدیریت صدا و سیما شبکه‌ها را به جریان‌های خاص واگذار کرده و به نظر می‌رسد، این اقدامات علیه رئیس مجلس از پیش هماهنگ شده باشد.

عجیب نیست اگر رئیس‌جمهور بعدی پوپولیست باشد

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا گفت: اگر قرار باشد مجلس آتی در دست تندرو‌ها باشد، قطعا نهاد‌های دیگر این حق را برای خود قائل خواهند بود که مجلس را دور بزنند. در دورانی که مشکلات اقتصادی گسترش پیدا می‌کند، زمینه برای پذیرش و تحقق شعار‌های پوپولیستی فراهم‌تر خواهد بود؛ بنابراین، اصلا جای تعجب نخواهد بود که رئیس‌جمهور بعدی با شعار پوپولیستی بر سر کار بیاید. از اصلاح‌طلبانی که تحت هر شرایطی فکر می‌کنند باید به دولت فحش بدهند، عصبانی می‌شوم. باید تا پایان راه پای دولت روحانی بایستند. /شرق

انتخابات ۹۸ هم آش کشک خاله می‌شود؟

محمدعلی ابطحی در روزنامه شرق نوشت: اواخر دور اول ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد اصولگرایان اصیل فهمیده بودند این انتخاب به معنای تقویت اصولگرایی نیست؛ اما لاپوشانی کردند و نمی‌شد آش کشک خاله را کاری کرد. اصلاح‌طلبان و اصولگرایان درباره روحانی و احمدی‌نژاد به یک سرنوشت مبتلا شدند. هر دو آش کشک خاله‌ای شدند که بخورند یا نخورند، به پای آن‌ها نوشته شده بود. هر دو باید مسئولیت بپذیریم.

مردم در نهایت به این نتیجه می‌رسند که انتخابات بهترین ابزار بیان نظرات است

عباس سلیمی نمین روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی گفت: همواره چنین بوده که مردم صندوق رای را به اعتراض‌های خیابانی ترجیح داده‌اند. مردم فرصت انتخابات را از دست نمی‌دهند. در واقع همیشه تغییرات این‌ گونه صورت گرفته است. الان هم گاهی مردم به صورت غضب‌آلود وارد صحنه می‌شوند، اما بلافاصله به این نتیجه می‌رسند که این نوع بیان خواسته‌ها تبعات جانبی زیادی دارد. درست است که مردم گاهی عصبانی می‌شوند و واکنش شتاب‌زده‌ای نشان می‌دهند، اما در جمع‌بندی به این نتیجه می‌رسند که انتخابات بهترین ابزار بیان نظرات است و تالی فاسد آن هم اندک است. /شرق

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۶۸
در یک کشور مدعی حمایت از ازادی بیان چرا نرگس محمدیها در زندان و هانی کرده ها و وحید مرادی ها بین شهروندان قانونمند رها هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
چون نرگس محمدی ها برای کل جامعه مضر هستند با تفکراتشون
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
چون اونا تیغزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
هاني كرده تو مهموني هاي از ما بهتران شركت مي كنه دوست عزيز
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
هروقت به این فکر می افتم که دوسال دیگر باید با این دولت، بسوزیم و بسازیم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
ادعای آزادی در کشور بیشتر به یک طنز تلخ شبیه است
متاسفانه از آزادی فقط نام یک میدان در غرب تهران به مردم رسید!!؟؟
و فعالیت سیاسی آزاد ، فقط برای یک اقلیت خاص ، که رسانه ها و تریبون های کشور را در دست دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
باور کن نه نرگس محمدی دردی از تو دوا می کند نه هانی کرده برو بچسب به زندگی از ساعت های زندگیت پول در بیاور این تنها فرمول خوشبختی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
چون امثال هانی کرده نقش شعبان بی مخ ۱۴۰۰ رو بازی میکنند
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
خان‌محمد علی . زیاد فکر نکن . چون فکر زیاد باعث افسردگی خواهد شد . وقتی شما که در دایره قدرت و ثروت خودیها افسردگی بگیری . وای بحال بقیه مردم .....البته دغدغه شماها عدم تحمل این دولت بخاطر این هست که فکر میکنید مردم در دور بعد به شماها رای بالای خواهند داد .فکر میکنید مشکلات کشور را حل میکنید . با کدام برنامه ؟ در حوزه سیاسی و اقتصادی با ابزار چماق حل شدنی نیست ؟ دعدعه شما اول کسب قدرت و سپس ثروت هست . کسب قدرت نه از طریق احزاب ازاد و رقابت آزاد ...بلکه با انتخابات از پیش تعیین شده .
ناشناس
| Australia |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
قیمت نیسان آبی امروز از طرف سایپا اعلام شد.129/8میلیون تومان.از این مبلغ 8 میلیون تومان قیمت واقعی نیسان آبی و 30 میلیون حق القدم آقای بهمنی رئیس بانک مرکزی احمدی نژاد و 78 میلیون تومان حق القدم ورود آقای سیف به بانک مرکزی و 13 میلیون تومان هم مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
تاب جون فک نکن که نفهمیدیم کل کنه کم سی چهل تا المنت بسته دیشب و هنوز منتشر نکردی و در حال انتظار برای بررسی اند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
آقای روحانی اگر وضعیت جنگ اقتصادی است پس چرا نمی جنگید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
واقعا گل گفتی جناب حجاریان: "آزادی پس از بیان مهم " است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
من فقط موندم تو تسبيح بدست گرفتن استاندار خوزستان اونم وسط اب اونم درحالي كه ينفر دستشو گرفته كه نيفته. يعني تو اون حالتم در حال ذكر گفتنه؟ اي خدا بي صبرانه منتظر روز قيامتم كه وعده دادي قيامت روز انتشاراته و منتشر كني
ایا می دانید سازمان بحران بین الملل که توسط افراد غربی اداره می شود یک سال قبل از برجام را متن ان را منتشر کرده بوده و اقایان ما هم با همان متن ها توافق کردن؟
ایا می دانستید الان هم همان سازمان در مورد fatfبه دولتمردان ما گفتند که اجرا کنید و این ها در داخل فشار می اورند برای تصویب ان؟
نیروهای امنیتی غیر دولتی و قوه قضاییه دارید چی کار می کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
سلطان چی هستی؟
مگر رییس مجلس عملکرد قابل دفاعی هم دارن
امسال هم ( مردم ) فتنه گران به بهانه بنزین بیش ۵ روز فرصت بیشتر ندادند و جمع کردند .
دوستان من راننده 18 چرخ هستم و کارم جوری هست که شب ها هم باید رانندگی کنم. کسی میدونه بهترین راه برای اینکه شب ها خواب به سراغم نیاد و خواب آلود نباشم چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
، از ساعت ۹شب تا ۱۲ شب بخواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
تخمه بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
اخبار گوش کن تا صبح حرص میخوری خواب از سرت میپره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
راه حل ۱۷ چرخ رو میدونم ولی ۱۸ چرخ هنوز دانشمندان دارن روش کار میکنن.به نظرم یه چرخ کم کن تا راه حل رو بگم
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
حدود بیست دقیقه ورزش در روز که بخشی باید قدرتی باشد. خوردن عسل و قهوه و آجیل و چای. البته برای کوتاه مدت مصرف زیاد شیرینی هم موثر است. ولی در طولانی مدت خوب نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
نوشابه کوکا کولا ضد خوابه چایی هم خوبه قهوه و اسپرسو هم بهت کمک میکنه ولی بهتره که تنظیم خوابت را به هم نزنی
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
زلال احکام گوش کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
ماالشعیر بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
صبحتو از ساعت 2 بعد از ظهر شروع کن تا شبها آلوده خواب نشی
مهدی -
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
.... بزن . کارت حل می شه
موسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
شب تا صبح بگیر بخواب صب برو
تابناک اگر جرات داری مصاحبه اقای همتی در مورد نامه روسیه مبنی بر اینکه اگر اف ای تی اف را قبول نکنید و همچنین روزنامه فرهیختگان که گفته بوده این نامه روسیه توصیه نامه است را منتشر کن
چون اقایان در سال ۹۵ بدون تایید گرفتن از نهادهای قانونی خود مختار رفتند تعهد بهfatfدادن و بعد روسیه نامه می زند که چون شما یعنی اقای طیب نیا رفته تعهد داد که همه این بندها را اجرا می کنیم در ان نهاد اما تا الان اجرا نشده ما در برخی
همکاری ها به مشکل می خوریم
ببین دولت ناپخته ( البته اگر از عمد نباشد) چگونه یک کشور رابه هم می ریزد و حتی علیه امنیت غذایی و... کار می کند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
پولشوئی دوست داری؟
ناشناس
| Germany |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
دولت روحانی با امضای معاهده پاریس هم کشور را بسیار متضرر کرد. در آن زمان هیچ کس ایران را تحت فشار نگذاشته بود و دولت بدون مطالعه این قرارداد را امضا کرد. اگر دنیا می خواهد که ایران fatf را امضا کند باید همه تحریمها بطور کامل لغو شده و آمریکا از جنگ اقتصادی با ایران دست بردارد. روحانی متشکریم بابت این همه خدمت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
همتی می خواهد نا کارآمدی اش را به عدم تصویب اف ای تی اف ربط بدهد
حجت الاسلام صادقی در ایران زندگی می کنند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
متاسفانه وقتی متن سخنرانی ایشان و امثالهم را گوش می کنیم
بیشتر مایوس می شویم ، که یا ایشان واقعا نمی دانند
و یا شجاعت لازم را برای طرح مشکلات مردم و کشور را ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
جالبه که همه حرفهاش هم از زبان مردم میگه . حالا این مردم کی هستن خدا میدونه .
زاد و ولد نکنید چون تنها راه ریشه کنی فقر در دنیا خودداری از زاد و ولد هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
هروقت زن گرفتی...
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
زاد و ولد نکنید . چون زندگی کردن برای فرزندی که در ۲۰ سال دیگر میخواهد زندگی تشکبل دهد و دوباره فرزندانی بدنیا بیاورند که طبق تعریف مسولین این کشور اقتصاد اولویت اصلی انها نیست . شادی و رفاه اجتماعی هدف انها نیست بلکه انها میگویند ما میخواهیم همه کسانیکه بعدا بدنیا میایند حرف گوش باشند . مطیع هر سیاستی که اتخاذ میکنیم مردم باید حرف شنو باشند . باید تسلیم سیاست های ما باشند . در صورتی انقلاب برای این بود که رصایت مردم حاصل شود مسئولان حرف مردم را اجرا کنند . ایا در چنین گفتمانی در اینده زندگی برای فرزندان ماها سخت نیست ؟
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
ای کاش که پدر تو هم زاد و ولد نمی کرد تا هر شب مجبور نشویم اراجیفت را بخوانیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
درود بر شما. کاملا موافقم
هندونه از طالبی خوشمزه تر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
احسنت
ناشناس
| Australia |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
بهترین کامنت امشب همین بود.آفرین.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
لاکن
بحث در باره FATF کار متخصصان است یا ائمه جمعه؟
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
این که مسائل داخلی ست . ائمه جمعه در خصوص مسائل جهانی هم نظر می دهند.... به خاطر همینه در تمام تصمیمات استان ورود می کنند و اوضاع روز به روز بهتر می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
در کشورما هیچ چیز سر جایش نیست
ناشناس
| France |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
معممین تو همه زمینه ها علم دارند. چون بهتر از من و شما میفهمند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فقط یکی به من بگه چرا تو فرانسه و امریکا و افریقا اعتراض میشه تبدیل میشه به شجاعت و اعتراض به سرمایه داری و بیداری ولی برای ما میشه فتنه و دشمن؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
برای اینکه در امریکا و فرانسه اجازه نمیدهند سیاستمداران بیش از چهل سال در مسنداز مردم سواری بخورند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
چون کشورهای دشمن نمی روند در انجا موش بدوانندبرعکس اینجا
ناشناس
| France |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
چو دانی و پرسی سوالت خطاست.
درختان برای زمین بسیار سودمند هستند لاکن وجود انسان در این کره خاکی به خصوص در آسیا و آفریقا جز ویرانی و نابودی دستاوردی نداشته
چه زیبا فرمودند مردم در نهایت به این نتیجه می‌رسند که انتخابات بهترین ابزار بیان نظرات است

جوابیه ملت: زرشک
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
هسته داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
جواب:
عباس سلیمی نمین خیلی پرتی از داستان
این تو بمیری اون تو بمیری نیست
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
منظورش عدم شرکت
اگر شهامت درج پاسخ به خزعبلات فضایی ندارید خواهشمندم از درج مطالب سراسر نفرتش در سایت خود داری بفرمایید.انکس که رویه و قلمش نوعا در خدمت نتانیاهو بوده باید نگاهی به اینه بیندازد؛ پیش از متهم کردن تنها بخشی از حاکمیت که اندکی کارایی از خود نشان داده.کارنامه هم کیشان ایشان در این مدت مشخص بوده و ایشان هر چه نقطه قوت دیده و هر شخص محبوبی شناخته از سیاسی تا ورزشی از سلبریتی هنرمند تا نویسنده همه را زده.پس وقتی راجع به ارزوی نتانیاهو صحبت میکنیم اول باید ببینیم چه کسانی در جهت تحقق ان در کشور و در منطقه تلاش میکنند!.میفهمم اینکه درست پیش از حمله به پایگاه کی ۱ امریکا به ما نسبت به هر نوع حمله هشدار میدهد نشان از این دارد که عوامل نفوذی از رگ گردن به حضرات نزدیکتر هستند .اما اینکه عوامل نفوذی چرا دستگیر نمیشوند را نمیتوانم بفهمم؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
یکبار دیگر واضح تر بنویس . نمیدونم بهت منفی بدم یا مثبت . منطورت را واضحتر بحث کن . نمیدونم منطورت چی هست . یعنی منطورت این هست که نیتانیاهو مردم خودش را حتی بهش التراص کنند و فحش بدن نمیکشد ولی فلسطینها را میکشد ؟ منظورت این هست ؟
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
البته نمی شه گفت شاید خودشون به پایگاه کی 1 حمله کردند اینه که به ما هم هشدارشو دادند ! وگرنه اگه قبلا از حمله هشدار داده اند که خوب هر ادم عاقلی حمله را انجام نمی ده و می فهمه که مسئله لو رفته است ! پس امکان داره کار خودشون بوده باشه ! یعنی کار امریکا و اسرائیل برای زهر چشم گرفتن از ملت عراق
من به کارما اعتقاد دارم. هر عملی عکس العملی خواهد داشت.
نظرات و سخنان و سخنرانیهای متعدد در تمام شهرستانها از طریق مسولین بیانگر این هست که دوباره نمیخواهند بفهمند که اصلا کشور مشکل دارد . یعنی اصلا شنوا نیستند . در اخرین قسمت بسته خبری از قول یکی از سیاسیون گفته شده است که اگر مطالبه ای دارند در انتخابات بیان کنند . واقعا با انتخابات مشکل کشور حل میشود ؟ مگر به روحانی رای ندادیم‌و به مجلس رای ندادیم به مطالبات ما فکر کنید به مطالبات ما بیندیشید ؟ واقعا رای مردم اینقدر کارکرد سیاسی دارد ؟
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
بی جا کردیم و دیگر نمی کنیم
امثال حجاریان هم فقط دنبال این هستن از آب گل آلود ماهی بگیرن. مشکل مردم این جناح و اون جناح و آزادی بیان نیست. آزادی بیان مفهوم خوبیه که فقط یه عده قدرت طلب با مطرح کردنش، ازش سوء استفاده میکنن.
مشکل مردم مشکل اقتصادیه و حساب افراد عادی رو از افرادی که به اموال عمومی آسیب میزنن باید جدا کرد.
در ماجرای کودتای 28 مرداد 1332 افراد اوباش کودتا رو رقم زدن و نتیجش شد استبداد پهلوی دوم و سلطه آمریکا بر ذخایر و ثروت ملی. اینا عبرتاییه که نباید روش چشم بست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
ازادی بیان چیز خوبیه . منتها فقط برای خودیها . عیر خودیها یا فتنه گر هستند یا محاربه . آره ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
دوست من اتفاقا آزادی بیان درمان تمام مشکلات است. در واقع با آزادی بیان راه حل ها پدیدار می شوند. البته آزادی بیان تئوری و قانون میخواهد که هیچکدام آن در ایران وجود ندارد. از نظر فرهنگی هم نیاز به گشودگی نسبت به غیر (تحمل دیگری)، صبر و گفتگو دارد.
سال 1360 به همراه تنی چند از دوستان و شیخ حسن به توچال رفتیم. سوار تله کابین بودیم که ناگهان آسمان ابری شد و برف شدیدی شروع به باریدن کرد. برف به قدری سنگین بود که تله کابین از حرکت ایستاد. 1 روز تمام گذشت اما خبری از کمک و امداد برای ما نبود.

شیخ حسن به ما گفت تنها راه نجاتمان این است که یک نفر از تله کابین بپره پایین و بره کمک بیار. هیچ کس حاضر به این کار نشد. در نهایت خود شیخ حسن پذیرفت که این کار رو انجام بده. ایشان با شجاعتی مثال زدنی خود را به پایین تله کابین پرت کرد و بعد از 5 ساعت با نیروهای امدا برای نجات ما برگشت.

من در آن زمان در ریاست جمهوری پستی داشتم. و این موضوع و شجاعت شیخ حسن را برای شخص ریس جمهور وقت تعریف کردم و گفتم حیف است که از فردی با شجاعت شیخ حسن در ریاست جمهوری استفاده نکنیم.

خوشبختانه ریس جمهور وقت پذیرفتند که به شیخ حسن پست خوبی در ریاست جمهوری داده شود.
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
حاجی همون فردی که شما میگی با امام فرانسه بوده داداش
دانیال
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
این داستان چقدر آشنا بود.اما فکر کنم در تاریخ داستان اشتباه کردی.
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
خوب بقیه ماجرا را هم تعریف کن . بعدا چطور شد که این شیخ حسن الان از تله کابین نمی پره پایین ؟!! شجاعتش را از دست داده !!!! نکنه شدی شهرزاد هزار و یکشب ! چون قصه بداینجا رسید سحر شد و شهرزاد لب از سخن گفتن فروبست !
منظور مسئولین از مردم، دقیقن کدوم مردم هستند.

چون ما که در کوچه و بازار هستیم هیچکدوم از مردم عادی دل خوشی از مسئولین ندارند.
اگر در انتخاب به من رای دهید همه شما را انسان میکنم و زندگیتان را هم آباد میکنم و کاری میکنم که دیگر از مادیات بینیاز شوید. علاوه بر ایران به هر هموطن ماهانه 30 عدد کیک و 30 عدد ساندیس رایگان خواهم داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
خوبی؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
فی عوض شده داداش برای اینکار باید نهار بدی هر شناسنامه صد و پنجاه هزار تومن. ناهار هم لوبیا پلو که شناسنامه دار تا فردا صبح بیادت سوت بلبلی بزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
کسی که کیک و ساندیس میده که نیاز به رای نداره .
عدم شرکت در انتخابات و نافرمانی مدنی مانند عدم تعویض کارت سوخت، کارت ملی، عدم پرداخت قبض های آب و برق، گاز، تلفن و عدم مصرف بنزین و خودداری از خرید خودرو از دو فرغون ساز عمده کشور بهترین ابزار مردم برای بیان مخالفتشان با رویه موجود به صورت مسالمت آمیز هست.
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
فعلا اولی ش رو تو انتخابات به مقامات نشان می دیم
این سعید حجاریان هم حرفشاو زیرزیرکی میزنه و خلاصه تایید 77 نفر و...تایید اغتشاشات و...
خو این روحانی که از خودتون بوده! برجام و fatf و .... که برکات وجود ایشونه!
زندگی در ایران مرگ تدریجی و نوعی حبس ابد برای مردم عادی هست.
سواله‌امتحانیه‌‌بچگیمون‌بود‌ نهضت‌مردم‌‌‌‌‌از‌چه‌سالی‌اغاز‌شد‌؟‌‌ساله‌۱۳۴۲...
به نظر من مذاکره برای رفاه و حل مشکلات ملت به هر شکلی و با هر کسی عاقلانه است و تعصب برای به رنج انداختن مردم به هر شکلی و به هر علتی نادرست است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
برو از مردم لیبی بپرس که نظرشان راجع به مذاکره با غرب چیست و اینجا مزخرف ننویس. همانهایی که پیاده نظام شورای امنیت برای نابودی لیبی شدهند امروز آرزوی زمان قبل از این به اصطلاح نجات مردم لیبی توسط غرب را می کنند. برخی می گویند اوضاع از این بدتر که نمی شود. اما آنان فراموش می کنند که اوضاع خیلی بدتر خواهد شد همانند عراق, افغانستان, سوریه و لیبی.
این همه خبر درباره تشویق به شرکت در انتخابات
وقتی دولت و مجلس انتخابیمان مهر سکوت میزند دربرابر خون های ریخته شده و با دادوهوار خون زنده هارا در شیشه کردند..
چقدر خواب بعضی سنگین است:
جناب سلیمی نمین!
جناب حجاریان!
جناب مصباح!
جنابوکیل آقای نجفی!
جناب آشنا!
جناب شریعتمداری!
وسایر جنابان!!!
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
اشتباه گرفتی عالیجنابان فقط سرخ پوش و سیاه پوش !!! اینا که گفتی جناب نیستند !
مملکت شده آش کشک خاله انتخابات که جای خود دارد . این بابا صادقی چی فکر می کند کتک زدن یک زندانی راپیگیری می کند تو این مملکت در عرض یک نصف روز هزاران نفرا بازداشت کردن ککشان هم نگزید چه لرسد به کتک زدن زندانیان
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
اصلاح طلبان کارشان اینجوری در حوزه وظیفه تعیین و تکلیف شده است که هر جا اصولگرایان کار را خراب کردند اصلاح طلبان مرهم سیاسی بگذارند .
دانیال
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
بیشتر شبیه حمام عمومی شده این کشور که در آن هر کی به کار خودش مشغوله.
مردم در نهایت به این نتیجه می‌رسند که انتخابات بهترین ابزار بیان نظرات است . جوک ...
به دنیا آمدن در ایران و جهان سوم بهترین دلیل بر اثبات وجود جبر هست.

زندگی کودکان ایرانی که در اروپا یا آمریکا به دنیا آمده اند و در آنجا زندگی میکنند را با همسالان آنها در ایران مقایسه کنید ببینید تفاوت چقدر زیاده

در همین ایران که تمام امکانات موجود در تهران متمرکز شده شما زندگی اون فردی که در سیستان به دنیا اومده رو با اون فردکی که در مناطق شمالی تهران به دنیا میاد مقایسه کنید.
رای بی رای
این همه مالیاتی که از این مردم بدبخت میگیرید و این همه درآمد نفتی رو در این سال ها کجا هزینه کردید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
حسابهای ارزی خارج از کشورشان
توقع داشتيد با اين بازداشتي اون هم طي دو روز اعتراضات چن روز طول بكشه !
اگر کارانه ها حذف میشدن و این حقوق های نجومی و بالای 50 میلیون تومنی به پزشکان، کارکنان شرکت نفت، مسئولین دولتی، وزرا، نمایندگان مجلس، اعضای هیات علمی دانشگاه ها و .... پرداخت نمیشد و حقوق آنها مثل سایر مردم عادی مطابق قوانین وزارت کار کشور و نه کتاب دستمزدهای کالیفرنیا پرداخت میشد اکنون شاهد این گرانی ها و بازار دلالی در مسکن، خودرو، لوازم خانگی و دیگر مایحتاج اساسی مردم نبودیم.

کشور در دهه 60 و 70 مشکلات زیادی داشت اما شدت اونها هرگز به این حد که ما در دهه 80 و 90 با آنها مواجه هستیم نبود.

این راهکار و برنامه من برای ریاست جمهوری آینده و اداره کشور هست. در انتخابات آینده به من رای دهید.

متاسفانه در ایران هیچ کس اون کاری
اقا تابناک دیگه رای خبری نیست رای بی رای مردم دیگه هوشیار شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
موقع انتخابات میبینمت .ساعت چهار صبح همه مردم جاگرفتند که رای بدهند.حالا میبینیم.
خ خ خ خ خ خ
اگر این کلمه فتنه را از بعضی بگیری ماحصل صحبت دوساعته اون یه چیزی تو مایه های عدد صفر
یکم نوآوری کنید و یه چیز جدید بگید.هم وقتش را دارید هم پولش.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
از ساعت ۶ عصر که به منزل رسیدم ۸ کانال تلویزیون را نگاه میکنم از تمام‌مسولین از اول تا اخر انقلاب و حتی در خیابانها از مردم خبرنگار پرسش میکند مگویند فتنه . دسیسه . غربگرا . آشوب طلب . آمریکای . اسرایبلی . فرودست . بیسواد . فرومایه . زباله . تفاله ........این سخنان یعنی هم مسولین یا در رده های میانی و حتی مردمی که در توده خودیها قرار دارند اصلا پیام ۸۰ درصد مردم را نگرفتند . این قشر ۲۰ درصد در اقلیت میگویند ما سیاست گدار هستیم . ما همت میکنیم‌. ما حق هستیم . ما صاحب هستیم . ما که در خیابانها فریاد میزنیم مردم هستیم .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
درود بر یه نفر و 22:12
به این نماینده ولی فقیه بفرمائید که اگر ۹دی تاثیر داشت پس چرا سال۹۶ از ۸۸ بدتر و سال ۹۸ هم از ۹۶ بدتر بدتر شد؟ شما را به خدا شعار ندهید و عمل کنید....بجای اینکه نمک روی زخم مردم بپاشید مرحم بگذارید
خبرهای بیخود،بیخودترازهمه یارانه معیشتی!!!والله دروغه دروغ،من هم کارگرم هم مستاجر هم حساب بانکی ندارم هم هیچ وسیله نقلیه ای بنامم نیست هم..‌‌.ولی برام نریختن،فقط چندتاسفر خارجی داشتیم...سفر های خارجیم باموتورسیکلت چندبارخانوادگی دوسه تا چیپس وپفک خریدیم رفتیم نزدیک یکی از تفرجگاههای شهرمون !!!!!!!
در این بسته خبری هم خبری نیست . کسالت آور هست . اینقدر خود سانسوری کردیم و اینقدر تابناک نطرات را پبچ‌و تاب میدهد کسالت اور و خسته کننده هست . تابی خسته نباشی .
آن وعده های که در موقع انتخابات دادیم در زمان صلح بود ولی الان در شرایط جنگی هستیم .....بی زحمت آژیر جنگ را از رادیو پخش کنید . ؟ حقوق شهروندی و حق اعتراض مدنی و صنفی . آزادی بیان و عقیده چه ربطی به جنگ دارد
من رای نمی دم
لطفا به قیمت مسکن در تهران رسیدگی کنید در 3 ماه گذشته 2 تن از دوستانم به علت فشار شدید کرایه در تهران از همسرشان جدا شده اند. و در خانه پدریشان ساکن شدند. این کشور از لحاظ اقتصادی در شرایط خیلی خاصی قرار دارد. به قطع میدانم که هیچ یک از مسوولان شرایط واقعی تهران را نمی دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
شرایط واقعی دو خانه پایینتر را هم نمی دانند
ناشناس
| - |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
ایران فقط تهران نیست عزیز دل برادر
آقای سلیمی از طرف مردم حرف نزنید چون به این نتیجه رسیدن رای ندهند
ارا چاپ شده وعوامل پرکردن صندوقها همیشه در صحنه هستند بیش از هشتاد ملیون نفربه افراد مورد تائید شورا نگهبان رای خواهند داد به ملت کمنر از برده نیازی نیست
بنشینید تا در انتخابات شرکت کنیم.
اگر نبوغ مسئولین به خصوص ائمه جمعه که چشمه تمام نشدنی از ابتکارات و ابداعات و نظرات بسیار ارزنده هستنداکنون ما نمیتوانستیم در سایت تابناک به راحتی نظراتمان را بیان نماییم
نرگس محمدی را رها کن فکری به حال ما کن خانه 200 میلیونی شده 600 میلیون در یک سال گذشته یعنی ما هیچ وقت نمی توانیم صاحب خانه بشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
نرگس محمدی و امثال ایشان برای گرفتن حقوق از دست رفته شما و من و بقیه مردم گرفتار شده
در زندان و در شرایط بسیار سخت هستند
بخدا قسم کمی تفکر و انصاف و وجدان چیز خوبی است
مگر بار اول که دولت به مردم یارانه بنزین داد از ما سوال کرد چرا الان دوباره باید ثبت نام کنیم؟ یعنی بار اول که پرداخت کردند طعمه برای شکار گذاشته بودند؟
تابناک این حرف ها برای ما نان و آب نمیشود بیا کف بازار ببین چه خبر است طوفانی از قیمت ها در حال وزیدن است واقعا زندگی برای سه دهک پایین جامعه غیر ممکن شده و برای دهک های میانی بسیار سخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
عزیز جان دهک اول و دوم و میانی تموم شد...فقط 10 درصد اقایون هستند که غنی و 90 درصد فقیر مردم عادی
آمریکا در حال فروپاشی است لاکن کشور عزیزمان ایران ثانیه به ثانیه در حال پیشرفت و توسعه است.


یک مسئول

(دور شکم نزدیکه 2 متر هست از بس فشار تحریم ها و غم مردم رو تحمل کرده، خانواده در غرب ساکن هستند، خودش طفلکی به تنهایی و مظلومانه در یک هتل 6 ستاره در شمال تهران با هزینه وزارت خانه ساکن هست، یک حقوق ناچیز ماهانه بالای 150 میلیون تومن هم میگیره و 5 تا ملک کوچک 1000 متری هم در لواسان داره، طفلکی کارت سوختش بی نام و نامحدود هست و 3 محافظ و یک خودرو دولتی هم 24 ساعته در اختیارش هست)
تابی سانسور چی..
ببینیم چقدر عقب رفته ایم تقریبا ۲۵۰۰ سال که نصیحت کورش کبیر هنوز پا بر جاست.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
با همان ایده کوروش که سه تا سفارش بیشتر نداشت عمل کرده بودند اینهمه گرفتاری برای کشور وجود نداشت .
اصولگرا، اصلاح طلب دیگه تموم ماجرا یعنی هر دو گروه به درد مردم نمیخورن. هیچ وقت این دو گروه ضد مردمی از احمدی نژاد حمایت نکردن.بلکه اصلاحطلبان با به راه انداختن فتنه ۸۸ و اصولگرایان در مجلس و ق ق سعی کردن مردمی ترین دولت بعد از انقلاب را سرنگون کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
این دیگه نوبر است که شعار مردم را بنفع احمدی نزاد تفسیر بشه ،
ایران اعلام کرده که آمریکا باید از عراق بیرون برود چون امریکا مردم عراق را کشتار میکند
شما می توانید در انتخابات شرکت کنید و پولدار باشید می توانید در انتخابات شرکت نکنید و فقیر باشید اینها چه ارتباطی به هم دارند هیچ وقتی مسئله ای به اقتصاد ربطی ندارد یعنی به زندگی شما هم ربطی ندارد زندگی کنید
وقتی کنش سیاسی مثل اعتراض خیابانی که در آبان اتفاق افتاد و آن همه تلفات و خسارت داشت هیچ نتیجه ای نداشت انتخابات نتیجه دارد؟ انتخابات هم شد کنش سیاسی؟
نرگس محمدی اصلا هم زندان نیست هیچ زندانی عادی کوچه بازاری نرگس محمدی را در زندان کنار خودش ندیده اینها مافیا دارند برای چهره سازی
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
جونم جنس خوب و ساقی توانا
واقعیت اینه که fatf در مجمع رد شده ولی چرا رسانه ای نکردن ؟؟ متاسفاته منافع یک ملت رو به زولف دوستان لبنانی خود گره زده ایم ؟! به طوری که انها از کشف میدان نفتی جدید کشور ذوق کردن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
اگر اف ای تی اف توسط ایران رد بشه ملت ایران ضرر نخواهند کرد . همش برای ملت ایران سود خواهد داشت .‌برای اینکه این نفتی که باید فروش برود سر سفره مردم که نمیرود . همان بهتر که برجام و اف ای تی اف رد شد . کره شمالی شویم بهتر از این هست که سر سفره ما چند کشور ناخوانده سهیم شوند
کم کم داره رتبه بندی معلمان جای تبلیغات عالیس رو میکیره ؟؟ عحب وزیر کم جنبه ای داره این اموزش و پرورش؟ تو دانشگاه خیلی بدون سر و صدا یک میلیون از طرف هیت امنا به حقوق انها اضافه میشه کسی خبر نمیشه ، حالا میخان ۳۰۰ تومان اضافه کنند مردم ساحل عاج خبر دار شدن ؟؟ عحب جماعت بدبختی هستیم ما ؟؟؟
ايمه جمعه در هر مسيله اي نظر ميدهند ولي براي بدبختي وفلاكت مردم نظر نمدهند وبه گردن نمگيرند
آقای مصباح شمه ای از مبارزات قبل انقلابش بگویند بد نیست تا موج سواران بعد انقلاب مشخص بشن
اینایی که با fatfمخالفن مسولیت عواقبش رو هم بپذیرن.
اخه موسسه آقای مصباح یزدی داروی ضد سرطان تولید می کند و می داند که بیماران سرطانی به راحتی داروی خودشان را دریافت می کنند، برای همین می گویند خاطر مبارک مردم آسوده باشد ، مذاکره و برجام ، احمقانه است و تحریم اهمیتی ندارد ، ما خودمان همه چیز را فراهم می کنیم برای ملت .
هر ارگانی که کارمند زن زیاد داره همیشه مورد ظلم و بی مهری قرار گرفته نگاهی به اموزش و پرورش و پرستاران وزارت بهداشت کنید ؟ واقعا در اوج مظلومیت قرار دارند.ولی کارمندان بانکها د سایر ارگانها چندین منزل و رندگی های لاکچری دارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
نه خیلی زیاد بازدهی دارید باید حقوق تون بالا برن حتمن !!!!

شما همین حالا نگاه کنید هر خانمی که در ادارات دولتی هست در روز به اندازه 5 دقیقه هم بازدهی نداره اما حقوق بالای 5 میلیون تومن داره میگیره و جالب اینجاست که شوهرش هم در یک اداره دولتی همون قدر حقوق میگیره

خوب این بی عدالتی هست. باید طوری قانون وضع بشه که در هر خانواده تنها یک نفر بتونها از شرایط استخدام دولتی استفاده کنه چون ما کشورمون در شرایط بحرانی قرار داره و بسیاری از آقایان تحصیل کرده و با انگیزه بیکاره هستند
شک نکنید این ملتی که عاشق صف هستند باز هم دز اسفند ماه حماسه ای دیگر می افرینند ؟؟ کافیست فقط شایعه کنند هر کس شرکت نکتد یارانه و حمایتی او قطع میشه ؟، انوقت ببین حماسه اسفند ماه تاریخی میشه ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
خودتی !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
بنده خودم فامیل نزذیکمون کاندید شده بهش گفتم شرمنده من رای نمی دهم
با وجود اینکه در اکثر انتخابات برای تغیییر ولو با سرعت کم شرکت کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست.
ببخشید اشاره به بهایی بودن نرگس محمدی که اصلا هم زندان نیست کجاش ایراد داشت که سانسور کردید!؟
آن رای را لولو برد
آقای حجاریان با تفکرات منسوب به بین و اون نمیشه کشور رو اداره کرد. قوانین اداره کشورها تو دنیا هم مشخصه. ا
امیدوارم که این بار مردم متوجه بشن که رای دادن تیر خلاص به خودشونه
هرکاری کنید مردم به این نتیجه رسیده اند بهترین راه اعتراض شرکت نکردن در انتحاباته.
متن سخنان ائمه جمعه هفته بعد : فتنه ، دشمن ، ٩ دي !
مسئولین انگار در جزیره دیگری زندگی میکنند! نه زبان مشترک با مردم دارند و نه افکار و اندیشه و علایق مشترک، کاش گاهی به دوران انقلاب برگردند و گوش کنند که چی میگفتند و از کجا بکجا رسیدند!
آقای مصباح یزدی به شما و امثال فشار نمیاد ملت پدرشون درآمد سیر چه میدونه گرسنه چه میکشه
مسوولین محترم ، با تصویب زود هنگام لوایح از جمله fatf دستان خود را خالی و خود را خلع سلاح نکنید، اول برجام را به نتیجه برسانید و ببینید آنها به توافق باز می گردند یا نه .
حرفهای آقای ابطحی منطقی و مفید بود جریان های سیاسی مسوولیت تصمیمات و حمایت های خود را بپذیرند و فرافکنی نکنند.
آقای حجاریان در اکثر دوره ها تئوریسین پشت پرده تصمیمات کلان مسوولان وقت بوده و اگر این مطلب را بخواند خودشون خوب می دونن من چی می گم. به آقای حجاریان عرض می کنم اگر تا آخر عمر هم ، خود را نقد و اصلاح کنید باز هم وقت کم می آورید . البته همه ما نیازمند مطالعه ،اندیشیدن ، خود انتقادی و اصلاح امور خویش هستیم .
چرا اصلاح طلبها اصرار دارند وانمود کنند که در ثبت نام برای انتخابات حضور خاصی نداشتند همین الان برای شهر تهران بالای 130 نفر اصلاح صلب ثبت نام کردند
مردم در نهایت به این نتیجه می‌رسند که انتخابات بهترین ابزار بیان نظرات است. دقیقا برعکس. مردم به این نتیجه رسیده اند که مسئولین متاسفانه به این ابزار بیان هم هیچگونه اعتقادی ندارند.
! یعنی دلت برای ایرانی ها می سوزه؟
"اعتماد" یعنی چه!!؟ اعتماد سازی چگونه ؟ چقدر خوب بود هر سال این آدماهایی که ,وزن تقسیم بر هزار, مغز آکبند دارند دوره اقتصاد و جامعه شناسی بگذارنند. سوال آخر , الآن ایشان توانستند اعتماد روشنفکر و دانشجو را به خودشان جلب نمایند!؟
مردم در نهایت به این نتیجه می‌رسند که انتخابات بهترین ابزار بیان نظرات است
قابل توجه جناب مصباح یزدی: در سال آخر دوره احمدی نژاد هم که ایشان دولت او را دولت امام زمان می دانستند مخفیانه با آمریکا از طریق میانجیگری عمان شروع شد که در نهایت به قرارداد برجام ختم شد.
فقط با اتوبوس و از این حوزه به آن حوزه بردن می توانند تمایش انتخاباتی خود را کامل کنند.
رای بی رای از همه طیف و جناحی اومدن و جز ادعا کاری نکردن دیگه بسه
لطفا نشر نکنید. اگر ترامپ و پمپو پاسخ درخوری مانند سقوط یک اف 15 را نگیرند فردا همین کار را با شما خواهند کرد. تمام برتری آمریکا نیروی هوایی این کشور است ضربه را از اینجا بخورند 180 درجه مواضع شان تغییر می کند. قدرت ها در برابر قوی تر از خود متواضع هستند اما در برابر ضعیف تر از خود بیرحم میباشند و بایست همیشه این قانون و روانشناسی از آنها را بیاد داشت.
من تو این کشور کی هستم
وکیل مدافع آقای نجفی :
مجازات سنگینی برای آقای نجفی یعنی ۶ سال و ۶ ماه حبس تعزیری به اتهام قتل عمد و یکسال و سه ماه حبس به اتهام حمل سلاح در نظر گرفته شده و دادگاه به استناد تبصره ۳ ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی قضیه تعدد جرم دانسته و این رای را صادر کرده است.
این حکم واقعا سنگین است؟
انتظار داشتید که بعد از انجام قتل ایشان را آزاد می کردند وتشویقش هم می کردند؟
خوب است گشتی در آرای صادر شده توسط قضات در جرائم سبکتر بزنید وملاحظه بفرمائید که چه احکام سنگینی صادر شده و آنوقت این ایراد را بگیرید
آقای عباس سلیمی نمین روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی عزیز

مردم هیچ موقع خودشون به این نتیجه نرسیدن که انتخابات بهترین ابزاره.
توی این چندین سال کدوم مشکل مردم رو انتخابات یا نه اصلا مسولین حل کردن!!؟؟
به نظر من مردم بیشتر از اینکه با تحریم ها درگیر باشن با بی کفایتی مسولین طرف هستن.
ایران امروز هر مقدار از دنیا عقب هست به علت نداشتن یک سیستم درست مدیریت در تمام حوزه هاست
مردم بیان رای بدن که امثال همین نماینده ها بیان تو مجلس و دور باطل بزنیم!!؟؟
این رویه کشاندن مردم پای صندوق رای سال ها دارد تکرار می شود . کمی به خود بیایید و ببینید مشکل از کجاست که روز به روز مردم ار لحاظ روحی روانی دچار مشکلات بیشتر می شوند و امیدشان را از دست میدهند این برای یک ملت خطرناک است . ما نباید با تعصب به مسائل برخورد کنیم یک جاهایی باید نگاه کنیم ببینیم دنیا از چه الگوهایی در زمینه پیشرفت جامعه استفاده کرده و مردمش در نهایت آرامش و رفاه زندگی می کنند . گرفتن دانش از دیگران مورد تاکید بزرگان می باشد .
آقای عباس سلیمی نمین روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی همیشه در روی پاشنه تحلیلی شما نمیچرخه!!
واقعیت این است که مردم پی بردند بخشی انتخابی تازه اگر واقعی باشه قدرتی در اداره کشور ندارد. قدرت دست انتصابیون است. انتخابات نمایش دموکراسی است.
کشوری که 3 نسل از آن میگذرد محال است با فرمان دموکراسی در یک مسیر حرکت کند. تغییر نماد پویایی و حرکت است و هماهنگ کردن خود با نظام جهانی!

کجایی آقای نمین؟
کشور اسلامی
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان