بازدید 9014

دومین مقصد گردشگران سلامت در ایران

شهر مشهد بعد از تهران بیشترین گردشگر سلامت در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۴۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴ 30 December 2019

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شهر مشهد بعد از تهران بیشترین گردشگر سلامت در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «تابناک»، دکتر محمد اسماعیل خیامی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: مشهد در حوزه گردشگری سلامت به دلیل وجود بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) و از سوی دیگر وجود پزشکان و کادر درمانی مجهز و هزینه‌های مناسب درمانی از ظرفیت مطلوبی برخوردار است و می‌تواند پیشتاز در عرصه گردشگری سلامت در کشور باشد.

وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۲۲ هزار گردشگر سلامت در مراکز بیمارستانی و مراکز جراحی محدود زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات درمانی دریافت کرده‌اند که این رقم جدای از خدمات ارائه شده در بخش سرپایی است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد گردشگران سلامتی که سال گذشته در بخش خدمات ویزیت، سرپایی و پاراکلینیک در مشهد خدمات دریافت کرده‌اند بیش از ۱۰۰ هزار نفر است.

خیامی افزود: طی این مدت گردشگران سلامت از ۵۶ ملیت مختلف در مشهد پذیرش شده اند که بیشتر آنها به ترتیب از کشورهای عراق، افغانستان، بحرین، ترکمنستان، پاکستان و کویت بوده اند.

وی ادامه داد: با توجه به آمار ثبت شده درصد بیماران عراقی در سهم پذیرش بیماران گردشگر سلامت از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵ درصد بوده است و در شرایط کنونی با توجه به مشکلات پیش آمده در عراق کاهش میزان ورودی مسافران و زائران و به تبع آن گردشگران سلامت را شاهد بوده‌ایم.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون ۱۲ بیمارستان و سه مرکز جراحی محدود، مجوز پذیرش گردشگران سلامت در سطح شهر مشهد را دارند و چهار بیمارستان و چهار مرکز جراحی محدود دیگر مراحل نهایی اخذ مجوز مربوطه را می‌گذارنند.

خیامی مهم ترین چالش پیش روی گردشگری سلامت در مشهد را عدم ساماندهی واسطه‌ها عنوان کرد و افزود: این مشکل با همکاریهای بین‌بخشی در حال برطرف شدن است و مشکلات اجتماعی و منطقه‌ای در کشورهای هدف گردشگری سلامت، مشکلات ایجاد بازارهای جدید و عدم تجمیع فعالان گردشگری سلامت استان جهت تنظیم و اجرای راهبردهای تبلیغاتی و بازاریابی از دیگر چالشهای این حوزه به شمار می‌روند.

گردشگری سلامت به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم بندی می‌شود.

هم اکنون ایران از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه است و کشورهای همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات گردشگری سلامت در ایران هستند.

بر اساس برآوردها سالانه افزون بر ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد ایران می‌شوند که در این میان خراسان رضوی با جاذبه ها و ظرفیت های مختلف در جذب گردشگر سلامت پیشگام است.

سالانه دو میلیون زائر و مسافر خارجی به مشهد سفر می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان