بازدید 19063

مقایسه فنی بین سامسونگ و آیفون

از جمله سئوال‌های پرتکرار متقاضیان خرید گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، انتخاب مارک و برند تلفن همراهی است که می‌خواهند تهیه کنند. امروز و با افزایش برند‌های تلفن همراه پاسخ به این سئوال و سئوال‌های مشابه را سخت‌تر کرده است. با این حال همچنان راه‌هایی برای رسیدن به یک انتخاب خوب به ویژه برای آن دسته از افرادی که میان خرید گوشی هوشمند سامسونگ یا آیفون مردد هستند، وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۷۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ 29 December 2019
از جمله سئوال‌های پرتکرار متقاضیان خرید گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، انتخاب مارک و برند تلفن همراهی است که می‌خواهند تهیه کنند. امروز و با افزایش برند‌های تلفن همراه پاسخ به این سئوال و سئوال‌های مشابه را سخت‌تر کرده است. با این حال همچنان راه‌هایی برای رسیدن به یک انتخاب خوب به ویژه برای آن دسته از افرادی که میان خرید گوشی هوشمند سامسونگ یا آیفون مردد هستند، وجود دارد.
 
نتیجه تصویری برای سامسونگ یا آیفون + تابناکبه گزارش «تابناک»، سامسونگ و اپل این روز‌ها به دو رقیب جدی در حوزه تولید محصولات هوشمند بدل شده اند و گوشی مبایل‌های هر دو شرکت بخش قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است؛ شرایطی که بسیاری را برای انتخاب برند تلفن همراه شان با دشواری رو به رو کرده است.

بر اساس آنچه که در رسانه‌ها و به نقل از متخصصان این حوزه مورد اشاره قرار گرفته است، شاید یکی از مهم‌ترین دلایل سخت‌بودن انتخاب میان آیفون و گوشی موبایل سامسونگ، همین رقابت نفس گیر میان این دو برند در معرفی بهترین‌های بازار است. تفاوت‌هایی از قبیل: طراحی منحصر به فرد، سیستم عامل‌های آی او اس و اندروید که از نظر پایه‌ای تفاوت بسیاری میانشان وجود دارد، سخت‌افزار‌های قدرتمند و موارد بسیار دیگر، همگی باعث سخت‌تر شدن انتخاب بهترین موبایل می‌شوند.
 
اندروید یا آیفون؟ مسئله این است
به طور مثال بررسی اجمالی پیرامون آخرین تولیدات این دو کمپانی بزرگ یعنی آیفون XS، XS MAX و XR و مقایسه آن‌ها با پرچم‌داران سامسونگ که Galaxy ۹s plus و Galaxy note۹ اطلاعات مناسبی در مورد این رقابت سخت در اختیار قرار و در نتیجه دشواری در انتخاب محصول مورد علاقه به خریداران را نشان می‌دهد.

از موارد مشترک در طراحی این دو شرکت، می‌توان به قرار دادن دکمه‌های پاور و صدا در یک مکان، استفاده از دو بلندگو و در نهایت کسب استاندارد IP۶۸ به عنوان معیار مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک اشاره کرد. البته آیفون XR دارای گواهینامه IP۶۷ نیز هست.

اگر چه همه‌ی این پرچم‌داران دارای بدنه‌ای هستند که از ترکیب فلز و شیشه ساخته شده، اما قسمت جلوی سامسونگ‌ها بدون هیچ‌گونه تورفتگی و کاملا یکنواخت طراحی شده، در مقابل اپل با استفاده از فولاد ضد زنگ در قاب بدنه و طراحی ضخیم‌تر، حس مقاومت بیشتری را به کاربر منتقل می‌کند. اما نکته‌ای که با توجه به آن می‌توان امتیاز بیشتری را برای سامسونگ در نظر گرفت، حفظ کردن جک ۳.۵ میلیمتری هدفون است. از نظر وزن دستگاه هم می‌توان به طور کلی، آیفون‌ها را سبک‌تر از گوشی‌های سامسونگ در ابعاد مساوی دانست.

آیفون‌ها دارای صفحه نمایش Super Retina و سامسونگ‌ها با صفحه نمایش Super AMOLED تولید شده‌اند. البته آیفون XR باز هم استثنا بوده و داری صفحه نمایش LCD است. همگی دارای قابلیت نمایش ۱۶ میلیون رنگ و نسبت بالای ابعاد نمایشگر به بدنه می‌باشند که از این نظر، با برند‌های دیگر قابل قیاس نبوده و به معنای واقعی عالی هستند. محافظ صفحه استفاده شده در نمایشگر‌های اپل، کارایی بیشتر نسبت به صفحه گوریلا گلس سامسونگ دارد.

ذکر این نکته لازم است که آیفون XR دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسل با قابلیت لرزش گیر و فوکوس خودکار است. خب برویم به سراغ بقیه موارد، همه دستگاه‌ها دارای دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت لرزش‌گیر، تشخیص فاز، فوکوس خودکار و زوم اپتیکال دو برابر هستند که از این نظر، قطعا عکس‌های راضی کننده‌ای را در محیط‌های حتی با نور کم می‌گیرند. اما برای جمع‌بندی، می‌توان گفت که آیفون‌ها عکس‌های با کیفیت‌تری می‌گیرند.

در رابطه با سیستم عامل این قسمت جدال انگیزترین بخش برای انتخاب میان آیفون‌ها و گوشی‌های سامسونگ است، مخصوصا با معرفی نسخه‌های IOS۱۲ و Android ۸ Oreo که از هر نظر رابط کاربری آسان و دلچسبی را فراهم می‌کنند. از قابلیت‌های جالب آی او اس می‌توان به قابلیت انیموجی اشاره کرد که با افزایش محبوبیت آن، تحت نام AR Emoji، در گوشی‌های سامسونگ هم مورد استفاده قرار گرفت. در نهایت اگر بخواهیم جمع‌بندی صادقانه‌ای درباره سادگی کاربری این سیستم عامل‌ها داشته باشیم، می‌توان با احترام کامل به آی او اس، اندروید را برنده اعلام کرد.
 
همچنین در رابطه با باتری و چالش‌های مرتبط با آن به طور خلاصه می‌توان گفت که اپل تلاش بسیاری برای افزایش میزان شارژ دهی باتری‌های خود کرده و تقربیا موفق هم شده، اما همچنان شارژدهی گوشی‌های سامسونگ بهتر از آیفون است.

با توجه به آنچه مورد اشاره قرار گرفت، مشخص است که محصولات هر دو کمپانی برتری و مزیت‌هایی نسبت به یکدیگر دارند که بر اساس آن می‌توان انتخاب نهایی را برای خرید انجام داد، اما از سویی نیز قیمت بالاتر محصولات آیفون به ویژه برای کسانی که علاقه‌ای به هزینه زیاد در این رابطه ندارند، سبب می‌شود تا تولیدات شرکت سامسونگ را به برخی برتری‌های آیفون ترجیح دهند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل