بازدید 3186
اقتصاد در گذر زمان

از "تصویب تاسیس بانک بین المللی صنعتی" تا "جریمه سنگین یک بانک بعد از افشای اطلاعات مشتریان"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هشتمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۴۷۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 29 December 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی هشتمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

8 دی 1337، شورای ‌عالی اقتصاد تاسیس بانک بین ‌المللی صنعتی را تصویب کرد.

8 دی 1338، سرمایه بانک کشاورزی از ۱۵۰۰ میلیون ریال به ۵ هزار میلیون ریال افزایش یافت.

8 دی 1342، قراردادهای مربوط به موافقت ‌نامه همکاری فنی و اقتصادی ایران و شوروی بین مهندس صفی‌ اصفیا مدیرعامل سازمان برنامه و بودجه و رییس هیات نمایندگان شوروی امضا و مبادله شد.

8 دی 1344، مذاکرات ایران و شوروی برای امضای قرارداد ذوب ‌آهن و کشیدن لوله گاز به آن کشور در مسکو آغاز شد.

8 دی 1349، شاه طی سخنرانی در سازمان برنامه اعلام کرد: کارگران دولتی که سود سهام ندارند باید سه ماه پاداش بگیرند.

8 دی 1357، امام خمینی (ره) برای حل مشکلات شرکت نفت فرمانی به نام مهندس مهدی بازرگان صادر کردند. همچنین در این روز، کارکنان اعتصابی وزارت نفت ایران در پی فرمان امام خمینی (ره) برای تولید نفت مورد نیاز داخلی به سر کار خود برگشتند.

8 دی 1389، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌‌ جمهور، بانک ‌های عامل که موظف به ارائه تسهیلات به کارکنان متقاضی انتقال از تهران هستند را معرفی کرد. براساس تصویب نامه هیات وزیران و نامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ‌ایران درخصوص اعطای تسهیلات وام به کارکنان، بانک‌ های ملی، مسکن، سپه و کشاورزی به عنوان بانک ‌های عامل موظف به ارائه تسهیلات بودند.

8 دی 1390، فعالان بخش خصوصی در نامه ‌ای که از سوی یک تشکل صنعتی تهیه و تدوین شده و به تایید هیات نمایندگان اتاق بازرگانی رسیده بود، از تیم اقتصادی کابینه و شورای پول و اعتبار خواستند تا نسبت به گره‌ گشایی از اعتبار ریالی (LC) و پایان دادن به توقف این نوع «تعهد بانکی» اقدام کنند.

8 دی 1393، غلامعلی صادقی دادستان عمومی و انقلاب مشهد از برخورد قاطع دستگاه قضایی با دلالان خرید و فروش سهام چند شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری در مشهد خبر داد و گفت: دفاتر دلالی دو شرکت «تبرک» و «پردیسبان» پلمب شد.

8 دی 1395، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: حذف ۴ صفر از پول ملی نسبت به حذف یک صفر اثرات مثبت بیشتری دارد. وی افزود: بر اساس برآوردهای اولیه انجام شده حداقل ۳۰۰۰ میلیارد تومان بابت تغییر واحد پول ملی باید صرف شود و این رقم، هزینه بسیار سنگینی است.

8 دی 1397، یک بانک برزیلی تحت‌تاثیر سهل‌انگاری و افشای اطلاعات مالی و شخصی حساب‌های کاربری بالغ بر ۲۰ هزار نفر از مشتریان خود، ۳۸۲ هزار دلار جریمه شد.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار