بازدید 3425
۲
محمودی:

افزایش حقوق باید متناسب با نرخ تورم باشد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید افزایش ۱۵ درصدی حقوق متناسب با نرخ تورم نیست که این امر مشکلات بسیاری برای کارمندان ایجاد می کند.
کد خبر: ۹۴۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 28 December 2019

سمیه محمودی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با  خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از افزایش 15 درصدی حقوق در لایحه بودجه سال 99، گفت: براساس برنامه ششم توسعه افزایش حقوق باید متناسب با نرخ تورم باشد و با توجه به اینکه در حال حاضر تورم حدود 40 درصد است رشد 15 درصدی حقوق کارمندان توجیه پذیر نیست زیرا به دلیل ثابت بودن درآمد این قشر، وضعیت معیشتی آنها روزبه روز بدتر می شود.

نماینده مردم شهررضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی افزود: افزایش 15 درصدی حقوق، تاثیر مناسبی بر رشد حقوق‌های بالا دارد در حالیکه این افزایش نمی تواند تاثیر چندانی در ارتقا حقوق‌های کمتر از 4 میلیون تومان داشته باشد.

وی با بیان اینکه افزایش 15 درصدی حقوق متناسب با نرخ تورم نیست که این امر مشکلات بسیاری برای افراد کم درآمد ایجاد می کند، اظهار کرد: دولت ادعا می کند با افزایش نقدینگی به واسطه رشد حقوق، تورم افزایش می یابد حال باید به این نکته نیز توجه کرد که دولت با اصلاح قیمت بنزین و واریز یارانه‌ی بنزین به حساب خانواده‌ها خود به افزایش نقدینگی موجود در جامعه دامن می‌زد.

برنامه های دولت تنها روی کاغذ است

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اگرچه دولت برنامه های خوبی ارائه می دهد اما عملکردش کاملا متفاوت است و نمی تواند گره ای از مشکلات مردم باز کند، اضافه کرد: علیرغم تمام انتقاداتی که به میزان افزایش حقوق کارمندان وارد است باید به دستمزد کارکنان نیز توجه شود زیرا حقوق این قشر توسط شورای عالی کار مشخص می شود.

دولت هیچ اقدامی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی انجام نمی‌دهد

محمودی با بیان اینکه دولت هیچ اقدامی برای جلوگیری از فرارهای مالیاتی انجام نمی‌دهد، ادامه داد: دولت افزایش درآمدهای مالیاتی را یکی از راهکارهای افزایش منابع در سال 99 بیان می کند در حالیکه افزایش مالیات ها منجر به فشار به بخش خصوصی و تولیدکنندگان می شود.

ارز چند نرخی رانت ایجاد می کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: علیرغم اینکه دولت در سال جاری برای تامین کالاهای اساسی موردنیاز مردم ارز 4200 تومانی تخصیص داد اما این ارز به دست مصرف کننده اصلی نرسید حال دولت در نظر دارد این برنامه را برای سال 99 نیز تکرار کند برای جلوگیری از تجربه سال جاری باید ارز تک نرخی شود زیرا چند نرخی بودن رانت ایجاد می کند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علاوه بر آن وقتی مالیات تعیین شده بیشتر از افزایش حقوق هست یعنی هیچ افزایشی که در درآمد صورت نمی گیرد بلکه کاهش درآمد هم وجود دارد

...
...تورم یا همان گرانی معلول فزونی تقاضا نسبت به عرضه است و وقتی بالا می رود که پول توی دست مردم بیشتر از حجم کالا و خدمات قابل عرضه در جامعه باشد چون پول قابل چاپ کردن است اما کالا و خدمات خیر پس راه حل کاهش آن افزایش عرضه است و نه افزایش تقاضا از طریق چاپ پول بی پشتوانه و پخش کردن آن بین مردم از طریق دادن افزایش حقوق و یا انواع یارانه های نا کارامد لذا افزایش حقوق در این شرایط مثل خوراندن آب شور به فرد تشنه برای رفع عطش است که اگر این فرد از تشنگی نجات یافت آن دیگری هم با افزایش حقوق کاغذی به رفاه بالاتر می رسد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها