بازدید 12047
۶

حمله راکتی به تلفات نیروهای آمریکایی در کرکوک منجر شد

در پی وقوع یک حمله راکتی به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در نزدیکی کرکوک عراق، چند سرباز آمریکایی زخمی و یک پیمانکار غیرنظامی نیز کشته شد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته؛ اما با این حال مقامات آمریکایی از هم اکنون انگشت اتهام را به سوی ایران دراز کرده اند.
کد خبر: ۹۴۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴ 28 December 2019

در پی وقوع یک حمله راکتی به سمت یک پایگاه نظامی آمریکایی در نزدیکی کرکوک عراق، چند سرباز آمریکایی زخمی و یک پیمانکار غیرنظامی نیز کشته شد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته؛ اما با این حال مقامات آمریکایی از هم اکنون انگشت اتهام را به سوی ایران دراز کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ مقامات آمریکایی اعلام کردند، روز جمعه یک حمله راکتی در شمال عراق منجر به مرگ یک پیمانکار غیرنظامی دفاعی ایالات متحده و همچنین زخمی شدن چندین سرباز آمریکایی و عراقی شده است.

حمله راکتی منجر به تلفات نیروهای آمریکایی در کرکوک شد

مقامات گروه عملیاتی OIR، گروه نظامی اصلی مسئول از سوی ایالات متحده برای شکست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، به نشریه تایمز ارتش آمریکا گفتند که این حمله یک مجموعه نظامی عراقی را در نزدیکی کرکوک (جایی که اعضای خدمات نظامی آمریکایی نیز مستقرند) هدف قرار داد و حدود ساعت ۷ و ۲۰ دقیقه عصر به وقت محلی رخ داده است.

آسوشیتدپرس به نقل از مقامات مسئول گزارش داده که در این حمله حدود سی راکت به این پایگاه نظامی شلیک شده است. سرهنگ مایلز کاگین، سخنگوی OIR به خبرگزاری AP گفته که نیرو‌های امنیتی عراق، تحقیقات و واکنش به این حمله را هدایت می‌کنند.

رویترز به نقل از مقامات آمریکا گزارش داد، اعضای مجموعه خدمات نظامی آمریکا در این حمله جراحات جدی ندارند و اعتقاد بر این است که به زودی بر سر مسئولیت و انجام وظیفه خود بازمی گردند.

در همین حال، این سرویس خبری همچنین با استناد به یک مقام، گزارش داده که ایالات متحده در مورد مشارکت احتمالی گروه کتائب حزب الله در این حمله، یک گروه شبه نظامی مسلمان شیعه متحد با ایران در حال تحقیق است.

ارتش عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، منابع امنیتی گفته اند در داخل یک وسیله نقلیه متروکه در نزدیکی پایگاه، یک آتشبار موشک کاتیوشا پیدا کرده اند. این منابع امنیتی به رویترز گفته اند که پایگاه K۱ در ۹ مایلی شمال غربی کرکوک، در شمال عراق است و نیرو‌های نظامی آمریکا را در کنار نیرو‌های عراقی، پلیس فدرال و سرویس ضد تروریسم میزبانی می کند. در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ سرباز آمریکایی در عراق مستقرند.

نشریه تایمز ارتش آمریکا خاطرنشان کرد، هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را که حداقل یازدهمین حمله از این دست در دو ماه گذشته است، به عهده نگرفته. با این حال، مقامات ایالات متحده بدون اسناد و شواهد متقن معتقدند، نیرو‌های مورد حمایت ایران مسئولیت بیشتر این حملات را بر عهده دارند و یکی از مقامات آمریکایی به این نشریه گفته که گروه‌های تحت حمایت ایران در حملات اخیر خود از راکت‌های کشنده و باربرد بلند و کالیبر ۱۲۲ میلی متری استفاده کرده اند.

ایالات متحده از عراق خواسته است برای جلوگیری از حمله به پایگاه‌هایی که سربازان آمریکایی در آن خدمت می کنند اقدام کند. وزیر دفاع آمریکا، مارک اسپر در تماس با عادل عبدالمهدی، نخست وزیر وقت عراق در شانزدهم دسامبر، از "هدف قرار دادن بعضی از مناطق" در این کشور ابراز نگرانی کرد.

در اوایل ماه دسامبر، اسپر هشدار داد، حملات به پایگاه‌هایی که میزبان نیرو‌های آمریکایی در عراق هستند، همه طرف‌ها را به سمت یک تشدید تنش غیرقابل کنترل سوق می‌دهد.

این در حالی است که از زمان شروع اعتراضات در عراق، مقامات آمریکایی هرگونه حمله به پایگاه‌های این کشور را بدون استناد به مدارک واقعی، به نیرو‌های طرفدار و متحد ایران در عراق نسبت داده اند.

نکته دیگر این که در حالی که حملات مشابه قبلی اغلب یا بدون خسارت بوده و یا خسارات مادی اندکی بر جای گذاشته بود، این حمله اخیر به پایگاه K۱، منجر به تلفات انسانی شده است که در نوع خود می تواند واکنش متفاوتی را در پی داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
اگه بمب اتم هم به پایگاه های امریکایی بزنی باز خبرگزاری ها و دولت امریکا میگن کسی نمرده.
به جهنم
گاومون زایید
پازل بهانه های حمله و جنگ بزرگ داره بکی یکی کامل میشه
شک نکنید کار عربستان است.
موشک نقطه زن فراموش نشه !!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل