بازدید 13381
در گفت‌وگو با «بورس تابناک» مطرح شد؛

سیاست دولت حمایت از بازار سرمایه است/ سودسازترین و زیانده ترین نمادهای هفته

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از بازار سرمایه است، درخصوص وجود حباب در بورس گفت: فرمولهای وجود حباب گذشته نگر هستند و نگاهی به آینده ندارند حال آنکه خریداران این روزهای سهام نگاه به تحولات سال آینده دارند.
کد خبر: ۹۴۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷ 27 December 2019

سیاست دولت حمایت از بازار سرمایه است/ سودسازترین و زیانده ترین نمادهای هفته

تابناک اقتصادیکارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سیاست دولت حمایت از بازار سرمایه است، درخصوص وجود حباب در بورس گفت: فرمولهای وجود حباب گذشته نگر هستند و نگاهی به آینده ندارند حال آنکه خریداران این روزهای سهام نگاه به تحولات سال آینده دارند.

مدیرعامل تامین سرمایه بانک ملت در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: بررسی وجود حباب از جنبه عقلایی عمدتا مبتنی بر متغیرهایی گذشته نگر و نه آینده نگر بوده یعنی اینکه نمی توان پیش بینی کرد سال آینده نرخ ارز چه میزان است، سهامدارانی  که در قیمت‌های بالا در شرایط فعلی در بازار سرمایه خرید می‌کنند، شاید تحلیل آنها بر این اصل استوار است که نرخ ارز در سال آینده روند افزایشی خواهد داشت و در نتیجه سودآوری یک شرکت خاص ممکن است چند برابر شود بدین دلیل نمی‌توان با جسارت در مورد وجود حباب در بازار صحبت کرد.

روح الله حسینی مقدم ادامه داد: وجود حباب موضوعی است که باید در مورد آن بررسی علمی و نظری انجام شود، هر زمان که مشاهده شد قیمت سهام رشد کرد نمی‌توان قطعاً چنین ارزیابی کرد که حباب وجود دارد، درظاهر حباب زمانی پدید می‌آید که قیمت بازاری یک سهم از قیمت ذاتی آن فاصله زیادی گرفته باشد اما همه فرمول هایی که برای بررسی حباب وجود دارد فرمول های گذشته نگر هستند بدین معنی که چنین تحلیل می شود سود فعلی شرکت با توجه به متغیرهای موجود و قیمت بازار امسال وسال آینده حداکثر این میزان باشد و اگر فاصله داشته باشد گفته می شود حباب وجود دارد در غیر این صورت به ارزش ذاتی خود نرسیده است.

معادن سابق شرکت بورس تهران افزود: اما این سوال اساسی مطرح است که آیا همیشه می توان به سادگی قیمت ذاتی را تشخیص داد، پارامترهای فراوانی یر سودآوری بنگاه‌ها و در نتیجه بنیاد یک شرکت و قیمت سهام آن موثر است.

حسینی مقدم با بیان اینکه نمی‌توان گفت مهمترین دلیلی که بر وجود حباب بودن یا نبودن قیمت سهام دلالت دارد، تنها نرخ ارز است، ادامه داد: عوامل بسیاری در این زمینه موثر است، سال آینده شاید شرایط خیلی از کسب و کارها به دلایلی مناسبات سیاسی تغییر کند، همچنین نرخ ارز و تورم ممکن است ارقام دیگری را تجربه کند و فروش شرکت‌ها به غیر از مباحث اقتصادی متاثر از شرایط دیگری باشد چون متغیر های بیشماری وجود دارد شاید همه این اعداد و ارقامی که به عنوان سود سال ۹۸ پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده چند برابر شود بنابراین به نظر من درباره حبابی بودن بازار سرمایه نمی توان سریع صحبت کنیم ولی اینکه قیمت سهام برخی از شرکت‌ها سریع رشد کرده در حالی که در شرکت هیچ خبری نیست.

وی در پاسخ به این سوال که مقارن با اتفاقات پیش آمده در اعمال قوانین جدید بازار پایه فرابورس، بورس تهران از گشایش بازار برتر خبر داد ولی اکنون به نظر می‌رسد این موضوع اجرایی نخواهد شد، گفت: بعید می‌دانم چرا که سیاست راه‌اندازی بازار برتر از گذشته در بورس تهران پیگیری می شد و سازمان بورس نیز علاقه‌مند بود که این بازار راه اندازی شود.

حسینی مقدم تاکید کرد: اکنون در بورس تعداد زیادی شرکت داریم که به لحاظ شرایط عمومی پذیرش وضعیت یکدست و همگنی ندارند برخی الزامات پذیرش را ندارند و به آنها فرصت اعطا می‌شود و تعدادی نیز به طور کامل الزامات پذیرش و استانداردهای لازم را رعایت می‌کنند اینکه بازاری با حضور شرکت هایی که همه استانداردها را رعایت می‌کند،راه اندازی شود تصمیم خوبی است و امیدوارم دوستان اجرا کنند.

وی ببا بیان اینکه سیاست دولت حمایت از بازار سرمایه است، خاطر نشان کرد: دولتها همیشه از بازار سرمایه برای تامین مالی استفاده کردند و درهمه دنیا نیز این گونه است ولی این مهم به شرطی صورت می پذیرد که اجازه دهند این تجهیز منابع در بخش مالی به ویژه در بازار سرمایه به شکل مناسب انجام شود یعنی امکان مدیریت حرفه‌ای و صندوق‌های سرمایه‌گذاری فراهم شود و قواعد بازی در بازارهای مالی را در نظر بگیرند سرکوب قیمتی و سرکوب نرخ به بهانه اینکه بازار دست دولت است قابل قبول نیست.

ثبت زیان هفتگی این صنایع علی رغم بازدهی ماهانه

مروری بر عملکرد صنایع مختلف در هفته نخست دی ماه حکایت از آن دارد که برخی صنایع علی رغم ثبت بازدهی ماهانه، در 5 روز معاملاتی اخیر با عقب نشینی مواجه شده و کام سهامداران خود را تلخ کردند.

به گزارش نبض بورس، در هفته ای که گذشت شاخص محصولات چوبی با بازدهی 37.88 درصدی، بالاترین بازدهی را بین صنایع مختلف کسب کرد و پس از آن صنعت انتشار و چاپ با 15.86 درصد، محصولات فلزی با 12.28 درصد، معادن با 8.76 درصد، محصولات کاغذی با 7.20 درصد، سرممایه گذاری ها با 6.98 درصد، کانی های فلزی و خودرویی ها با بازدهی 6.93 درصدی، کاشی و سرامیک با 6.87 درصد، کانی غیر فلزی با 6.55 درصد و سایر مالی با 6.80 ، شیمایی ها با 5.97 و چندرشته ای ها با 5.60 درصد بازدهی مواجه شدند.

در سوی دیگر، صنعت استخراج نفت جز کشف علی رغم بازدهی مثبت20.16 درصدی ، زیان 4.72 درصدی را در هفته خست دی ماه به سهامداران خود تحمیل کرد، نمادهای لاستیکی با بازدهی ماهانه 16.39 درصدی در مقابل زیان 3.05 درصدی، نمادهای دارویی با بازدهی 16.17 درصدی در برابر زیان هفتگی 3.42 درصدی، وسایل ارتباطی با بازدهی 12.01 درصدی در مقابل زیان 3.75 درصدی صنایعی بودند که قبای سبز ماهانه را با جامه سرخ تعویض کردند.

صنایع محصولات چرمی، خرده فروشی به جز وسایل نقلیه، انبوسازان ، بانکی ها، بیمه ایها، منسوجات، اداره بازارهای مالی، رادیویی ها و اطلاعات و ارتباطات دیگر صنایعی بودن که در هفته گذشته کام سهامداران خود را تلخ و زیانده بودند.

سودسازترین و زیانده ترین نمادهای هفته

سود سازترین سهم هفته بر اساس معاملات روز چهارشنبه و قیمت های تعدیل نشده، نماد مجتمع تولیدی نیلی صنعت کرمان(غنیلی)با 48.8 درصد سوددهی در شرکت های کوچک و متوسط و زیانده ترین سهم نیز بازرسي مهندسي و صنعتي ايران (خبازرس) با بازدهی منفی 40.2 درصدی در بازار پایه نارنجی فرابورس بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
حمایت از بازار سرمایه خوبه بشرطی که وضع مردم بهتر بشه نه فقط برای سرمایه داران خوب باشه . دولت دلار رو برد بالا برای درآمد زایی و ریال رو بی ارزش کرد و این طبیعتا مردم عادی رو له میکنه و ضعیف
سیاست دولت خالی کردن جیب ملت
بازار سرمايه داره بدبخت ميشه آخه دولت ميخواد ازش حمايت كنه
همين روزا دولت با افزايش ماليات بازار سرمايه رو نابود ميكنه
این سهام ها را بخرید و فقط شش ماه نگهدارید
شفن 120درصد بازدهی خواهد داشت
فپنتا 140درصد بازدهی خواهد داشت
فلامی 160 درصد بازدهی خواهد داشت
فردا در ساعت 8:30 دقیقه دستور خریدتان را بگذارید و حتما سهامداری کنید و از نوسان قیمتی که حتما خواهد داشت نگران نباشید و بعد از مدت مذکور بازدهی را خواهید گرفت
سیاست دولت حمایت بی چون وچرا ازبورس نورچشمی وضدیت بابازارهای رقیب مسکن وارز وطلا هست !!!
سهم تجارت رو بخرید .این سهم ۴۸ تومن هست.قطعا در میان مدت بالای صدتومن خواهد بود.پالایشی هم رشد زیادی نداشتن.بین پتروشیمی ها از همه بهتر پتروشیمی شازند هست.بانک ملت هم ذخایر ارزی بالایی داره قیمتش واقعا مفت هست.آماتورها سهم هایی بخرند که سود نقدی بالا تقسیم میکنن.اگر تورم بوجود بیاد ارزش سرمایه شون حفظ بشه.
لطفا با مسئولان بورس گفتگو كنيد و سوال كنيد چرا سامانه سجام را اجرايي نمي كنيد خيلي وقت است از سهام داران پولش را گرفته اند ولي همچنان اين سامانه هيچ كارايي براي سهامداران ندارد .
خدا رحم كنه دولت ميخواد از بازار سرمايه حمايت كنه و اي در لايحه پيشنهادي بودجه سال ٩٩ ماليات بر عايدي سود حاصل از سرمايه گذاري در بورس اوراق بهاء دار را بيشنهاد ميده
يعني فرار سرمايه از اين بازار شفاف .
البته نظارت تخصصي بر بازار يكي از ضروريات هست
خصوصا اينكه سرمايه هاي مردمي جديد دار به بازار مياد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۷
مالیات بر عایدی مربوط به بازار سرمایه نیست و بازار سرمایه به عنوان شفاف ترین بخش اقتصادی کشور تا کنون مالیات خود را پرداخت کرده است..
تا چند هفته دبگر وبا رد رسمی اف ای تی اف روند عددسازی بورس متوقف وابشار ریزش ها به راه میافته
شک نکنید دولت یک روز این بورس رو زمین خواهد زد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل