بازدید 10000

واکنش آمریکا به رزمایش سه‌جانبه ایران، روسیه و چین

وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه به برگزاری رزمایش سه‌جانبه میان ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۴۶۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳ 27 December 2019

وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه به برگزاری رزمایش سه‌جانبه میان ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند واکنش نشان داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس،‌ «سیان رابرتسون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت که واشنگتن رزمایش دریایی مشترک ایران،‌ روسیه و چین در اقیانوس هند را زیر نظر دارد و با متحدان در راستای اطمینان از آزادی دریانوردی همکاری خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وی در ادامه گفت: «ما از برگزاری رزمایش چندجانبه میان ایران،‌ چین و روسیه در دریای عربی مطلع هستیم. ما آن را زیر نظر داریم و به همکاری با شرکا و متحدان ادامه خواهیم داد تا از آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت در آبراه‌های بین‌المللی اطمینان حاصل شود.»

بر اساس گزارش‌ها، نیروی دریایی روسیه با سه فروند شناور شامل یک فروند ناوچه کلاس «Neustrashimyy» با نام «Yaroslav Mudry»، یک فروند یدک‌کش با نام «Yevgeniy Khorov» و یک فروند تانکر سوخت‌رسان با نام «Yel'nya» در این رزمایش سه‌جانبه شرکت خواهد کرد.

گفتنی است، سردار سرتیپ «ابولفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران روز چهارشنبه درباره اهمیت برگزاری این رزمایش گفت: «اقیانوس هند و دریای عمان از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می‌شوند و کشورهای بسیاری در این مناطق تردد می‌کنند به همین جهت برقراری امنیت در این منطقه مهم و حیاتی است. مقابله با تروریسم و دزدی دریایی از دیگر اهداف این رزمایش است.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار