بازدید 6146

بخش‌هایی از جنگل‌های سیاهکل هنوز درآتش می‌سوزد

آتش سوزی در جنگلهای سیاهکل که از عصر چهارشنبه آغاز شده همچنان ادامه دارد و بخش هایی از جنگل های این منطقه هنوز درآتش می سوزند.
کد خبر: ۹۴۶۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲ 26 December 2019

آتش سوزی در جنگل‌های سیاهکل که از عصر چهارشنبه آغاز شده همچنان ادامه دارد و بخش هایی از جنگل های این منطقه هنوز در آتش می سوزند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، به دلیل شدت باد گرم آتش سوزی های پراکنده در جنگل های حاشیه روستاهای شهرستان سیاهکل که از عصر روز چهارشنبه شروع شده همچنان ادامه دارد و تلاش برای مهار آتش نیز در حال انجام است.

گزارش های مردمی حاکی است که مناطقی ازجنگل های روستایی سوتگوابر ، لیش و سچله با همکاری و حضور به موقع مردم و نیروهای منابع طبیعی و دیگر نیروهای امدادی خاموش شده است .

در نیمه شب چهارشنبه شعله های آتش و دود بصورت انبوه در قسمت هایی از جنگل های حاشیه شهر سیاهکل در تابش نور شهر کاملا مشهود است و تلاش ماموران و نیروهای امدادی و آتش نشانی های سیاهکل و برخی شهرهای اطراف برای خاموش کردن این آتش سوزی ها ادامه دارد.

جنگل های حاشیه روستاهای اسبراهان و اشکجان پهلو در حال سوختن هستند و خطرگستزش آتش سوزی در جنگل های کاج دست کاشت همجوار نیز وجود دارد.

شهرداری سیاهکل و برخی از شهرهای نیز به کمک نیروها و یگان منابع طبیعی در شهرستان سیاهکل آمده اند.

براساس پیش بینی های هواشناسی وزش باد گرم و جریان های گرم جنوبی در استان گیلان بویژه در ارتفاعات و مناطق جنگلی سیاهکل ادامه دارد و رطوبت نسبی این منطقه به چهاردرصد رسیده است که شرایط را برای آتش سوزی جنگل ها بیشتر می کند.

در روزهای گذشته نیز اداره کل هواشناسی گیلان در زمینه خطر آتش سوزی به جنگل نشینان ، چوپانان و مردم روستاهای جنگلی هشدار داده بود.

براساس پیش بینی های این اداره کل جریانات جنوبی تا پایان هفته جاری در منطقه مستقر است و وزش باد گرم بویژه شدید در چند روز آینده نیز ادامه دارد. سرعت باد گرم هم اکنون در شهرستان سیاهکل ۳۲کیلومتر بر ساعت ، دیلمان ۳۸کیلومتر ولاهیجان ۲۷کیلومتر برساعت است.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز اعلام کرد: مناطقی از اسبراهان، کلنادان و اشکراب شهرستان سیاهکل به مساحت حدود 20هکتار که روز چهارشنبه بصورت سطحی دچار حریق شده بود تا عصر توسط نیروهای منابع طبیعی و مردم مهارشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست