بازدید 33059

واکنش مقام صدا و سیما به دستمزد مهران مدیری

کد خبر: ۹۴۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 25 December 2019

بازگشت مهران مدیری و رضا رشیدپور هر چند مخاطب را پای تلویزیون آورد اما حاشیه‌هایی هم در پی داشت. مشاورعالی سیما به این حواشی پاسخ داد.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، یلدای امسال تلویزیون با چندین برنامه و رشدی نسبت به سال‌های گذشته، به کار خود پایان داد اما برخی حاشیه‌ها کماکان دست از سر یلدای سیما برنمی‌دارد؛ از دستمزد میهمانان تلویزیونی گرفته تا داستانِ مدیری و رشیدپور... برخی نوشتند که این دو دستمزدهای هنگفت و فرای تلویزیونی‌ گرفته‌اند و برخی هم پیگیرِ مستند یا مستند نبودنش رفتند. ماجرا با رضا رشیدپور و دستمزد هنگفتش بابت دو شب برنامه "شب آرام" شروع شد و سپس به شب یلدایی "دورهمی" رسید. اما چرا این حمله‌ها شروع شد و بیشتر آماج این حملات، مهران مدیری قرار گرفت؟ آیا فقط انتقادهای این بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون به دولتمردان و وضعیت اقتصادی سبب شد تا هجمه‌ها بیشتر شود و یا موضوعات دیگری در میان بوده است. البته گفتنی است برخی مدعی‌اند که نشر اطلاعات در مورد هزینه دریافتی فلان مجری در برخی رسانه‌ها توسط افرادی صورت گرفته که ترس از ریزش مخاطبین برنامه‌های خود دارند که تسنیم در این زمینه هیچ قضاوتی نمی‌کند.

نگاه کردن به ارقام اعلام شده مهران مدیری یا حتی رضا رشیدپور قدری قابل تأمل است؛ برای هر قسمت حدوداً 350 میلیون تومان به همراه 30 درصد از درآمد تبلیغات بازرگانی به مهران مدیری شخصاً پرداخت شود یا رقم میلیاردی بابت هر قسمت با تهیه‌کننده "دورهمی" بسته شده و از طرف دیگر با رضا رشیدپور هم قراردادی میلیاردی بابت دو قسمت برنامه یلدایی بسته شده، ذهن‌ها را به جای دیگری می‌برد؛ تلویزیون در همان زمان اجرای گلزار در شبکه سه هم اعلام کرد که چنین پول‌های هنگفتی را ندارد و اصلاً چارچوب تلویزیون جوابگوی چنین دستمزدهایی نیست.

بسیاری اعتقاد دارند که دستمزدها در تلویزیون از چارچوب و ضوابط خاصی برخوردار است و برای یک قسمت و یا دو قسمت برنامه مناسبتی چنین دستمزدهای عجیب و غریبی را پرداخت نمی‌کند. یا اسپانسرها و یا مشارکت‌هایی تحت نظارت و هماهنگی بازرگانی سازمان صداوسیما، برای میهمانان و یا هزینه‌های بیشتر ساخت و تولید برنامه‌، شکل می‌گیرد که باز هم این ارقام عجیب و غریب را تهیه‌کنندگان و دست‌اندرکاران آن شبکه و حتی سیما هم تأیید نمی‌کند. چرا که با رضا پورحسین مشاورعالی معاون سیما در این باره و البته چند موضوع دیگر گفت‌وگوی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

رضا پورحسین مشاورعالی معاون سیما گفت‌وگویش با تسنیم را با سوالی درباره برنامه‌سازی مناسبتی که یلدایی بهتر از سال‌های قبل را تلویزیون پشت سرگذاشت اما بازگشت رضا رشیدپور و مهران مدیری حواشی هم در پی داشت، شروع کرد: "واقعاً ارقام عجیب و غریبی که در محافل رسانه‌ای مطرح شد واقعیت ندارند و مستند نیستند. طرح آن بدون اینکه صددرصد بدانند نوعی بی‌اخلاقی و کار غیرحرفه‌ای است. کما اینکه اگر کسی اعتقاداتی داشته باشد چنین چیزی را بیان نمی‌کند که بعداً مجبور شود تکذیب کند یا کار در مراجع دیگری پیگیری شود."

وی درباره اینکه باید تلویزیون، برنامه‌های مناسبتی مثل یلدا در طول سال داشته باشد،‌ تأکید کرد: اینگونه برنامه‌ها باید زیاد شود و در طول سال شاهد آن باشیم را قبول می‌کنم؛ اما بستگی به مناسبت هم دارد. شب یلدا مناسبتی است که همه ایرانیان درگیر آنند؛ با وجود مسائل مالی و اقتصادی از این قبیل، بهانه‌ای است دورهم جمع شوند. صله رحمی اتفاق می‌افتد و از قدیم و گذشته‌ها می‌گویند. بهانه‌ای است قاعدتاً کار فرهنگی و اجتماعی را شاهد باشیم و رسانه باید همراه این خاطرات زیبای مردم باشد. به عبارتی تلویزیون با مردم همراه بود و باید همراهی‌اش را ادامه دهد.

مشاور عالی معاون سیما، خاطرنشان کرد: در مناسبت‌های دیگر هم باید این کار شود ظاهراً قصد این‌چنینی هم دارند؛ مثلا ما به زودی ولادت حضرت زینب کبری(س) روز پرستار را پیش رو داریم و از همه مهمتر روز ولادت حضرت زهرا(س) و هفته زن و مادر در پیش است. قاعدتاً تلویزیون در فکر برنامه‌های این چنینی به فراخور آن روزهای بزرگ است؛ ساخت و تولید برنامه‌ها مقداری هم بستگی به این مناسبت‌ها دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر