بازدید 3118

آلودگی هوا باعث کاهش اهدای خون می شود

کد خبر: ۹۴۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳ 25 December 2019

مدیرکل انتقال خون استان تهران، با عنوان این مطلب که در روزهای آلودگی هوا تمایل مردم برای اهدای خون کاهش می یابد، گفت: با این وجود هم می‌توان اقداماتی انجام داد.

به گزارش مهر، محمدرضا مهدی زاده، در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرکل جدید پایگاه انتقال خون استان تهران، افزود: استان تهران ظرفیت‌های زیادی دارد و امیدوارم بتوانیم به خوبی از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا اقداماتی بزرگ و حتی در حد معجزه انجام دهیم.

وی با عنوان این مطلب که برای ارتقای جایگاه انتقال خون استان تهران به تلاشی مضاعف نیاز است، به مهم‌ترین برنامه‌های انتقال خون استان تهران در دوره جدید مدیریتی اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین محور برنامه‌هایم بحث تکریم اهداکنندگان خون است. سرمایه اصلی ما مردم اهداکننده خون هستند تا بتوانیم با کمک آنها خون و فرآورده‌های خونی را جمع‌آوری کرده و به دست بیماران برسانیم. برنامه دیگری که مورد تاکیدم است، توجه به نیروی انسانی سازمان است. نیروی انسانی توانمند باید مورد توجه قرار گیرد. اقدام به توانمندسازی نیروها نیز حتما در این دوره مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مهدی زاده ادامه داد: به نظر من پایگاه انتقال خون استان تهران در یک بازه دو ساله می‌تواند به جایگاهی برسد که خون مورد نیازش را فقط از طریق اهداکنندگان استان تهران تامین کند، نه اینکه بخواهیم از مراکز سایر استان‌ها خون دریافت کنیم. هرچند که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی افزایش یافته و شرایط خاصی چون آلودگی هوا وجود دارد که تمایل مردم برای اهدای خون را کاهش می‌دهد، اما با این وجود هم می‌توان اقداماتی انجام داد.

وی با بیان اینکه بحث مدیریت مصرف خون نیز حتما مورد توجه‌مان قرار دارد، گفت: به حوزه‌های فرآورده‌های خونی جدید هم توجه ویژه‌ای خواهیم داشت و حداکثر پلاکت مورد نیاز مراکز درمانی را با روش فرزیس تامین خواهیم کرد.

پیش از این، سید مرتضی طباطبایی عهده دار مدیریت پایگاه انتقال خون استان تهران بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر