بازدید 10244
۴

سهم منابع آلاینده در آلودگی هوای تهران

طبق آمار مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، نتایج آخرین سیاهه انتشار آلایندگی شهر تهران که در سال ۹۶ منتشر شده نشان می‌دهد سهم منابع متحرک در تولید آلاینده‌های گازی حدود ۸۳ درصد و در تولید ذرات معلق حدود ۶۱ درصد است. در این بین، بیشترین سهم مربوط به خودروهای سواری با سهم حدود ۳۸ درصد در تولید آلاینده‌های گازی و حدود ۱۴ درصد در تولید ذرات معلق است.
کد خبر: ۹۴۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴ 25 December 2019

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
به نظر وقعی نمی رسه . نمیشه باور کرد . پس چرا با این همه خودرو گاز سوز و طرح ترافیک و بنزین خوبی که به کلان شهر ها داده می شود باز سهم خودرو های سواری اینقدر بالاست . به نظر من سهم آلایندگی صنایع و نیروگاه و اتوبوس هاو کامیون هاو موتورسیکلت از بیشتر از خودروهای سواری ست
یعنی فقط مردم مقصرن مسولین عالی ماه ..بچه خوبن همشون.... یه سر جلو ترمینال اتوبوس واستن، کلا این فرمولاشون بهم میریزه ...
سلام:برای رفع آلودگی هوا ،رفع معضل ترافیک ،کم مصرف کردن بنزین و صرفه جویی در وقت و انرژی که اکثر کشورهای پیشرفته دنیا آن را تجربه کردند راهی جز توسعه مترو در کلان شهر ها مخصوصا تهران نداریم تهران نیاز به 20 خط مترو با واگن های کافی ساخت داخل وبا توقف دو دقیقه درهر ایستگاه مترو و بیش از30خط اتوبوسرانی BRT نیازمند است. از دیگر عوامل رفع آلودگی هوا سهمیه بندی و متعادل کردن قیمت بنزین ،اخذ مالیات از خودروهای تک سرنشین در مرکز شهر وتوسعه جامع و ریل پایه حمل و نقل عمومی صرفآ مترو و BRT ، دو روز دور کاری درهفته کارکنان، تعطیلی یک ساعت زودتر کارمندان ،تولید موتورسیکلت وخودروهای برقی و هیربدی داخلی و استفاده آن بجای خودروهای بنزین سوز ،تولید خودروهای با مصرف پائین و همچنین توسعه اتوبوس ،مینی بوس و و ون است اما تاکسی ها اصلآ نمی توانند کمکی به رفع آلودگی هوا و رفع ترافیک نمایند زیراخود تاکسی های سواری به اندازه سایر ماشین ها ی شخصی ترافیک و بعضاً آلودگی هوا ایجاد می کنند. متاسفانه مجلس و دولت ها در این امور مهم سالهاست کوتاهی می کنند. اگر در تولید این موتورسیکلت و خودروی برقی وهیربدی و واگن ازشرکت های دانش بنیان و داخلی استفاده شود از خروج ارز هنگفت از کشور جلو گیری می شود و میلیون ها شغل پایدار برای جوانان این مرز و بوم ایجاد می گردد ملاحظه فرمائید با یک تیر چندین وچند نشان می توان زد ان شاء الله تعالی.
با توجه به اینکه مشکل اصلی ذره های آلاینده جامده هستند و سهم سواری ها زیاد نیست نباید فکر اساسی برای منابع آن که صنایع، کامیون ها و موتور سیکلت ها شود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل