بازدید 4168

انهدام باند سارقان زورگیر قمه بدست شمالغرب تهران

کد خبر: ۹۴۶۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 24 December 2019

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از انهدام باند ۳ نفره سارقان زورگیر شمالغرب تهران که با تهدید چاقو و قمه از شهروندان زورگیری می‌کردند، خبر داد.

به گزارش میزان، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: باند ۳ نفره سارقان زورگیر شمالغرب تهران که با تهدید چاقو و قمه از شهروندان زورگیری می‌کردند،منهدم شد.

سرهنگ کارآگاه محسن معظمی گودرزی، گفت: با توجه به وقوع سرقت‌های متعدد به شیوه زورگیری توسط یک دستگاه موتورسیکلت هوندا ۱۲۵ و یک دستگاه آپاچی در محدوده غرب تهران و ایجاد نارضایتی شهروندان و متحمل شدن خسارات متعدد به مالباختگان در رابطه با شناسایی و دستگیری سارقان، کارآگاهان تیم مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه دوم پلیس آگاهی را بر آن داشت تا با ایجاد کارگروهی ویژه، موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: در نتیجه با بررسی میدانی جغرافیای جرم و بازبینی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته صحنه‌های سرقت، مشخص شد، سارقان همگی دارای سابقه سرقت به عنف به نام‌های «امین ۲۰ ساله» و «کیوان ۲۲» ساله هستند که به تازگی نیز از زندان آزاد شده اند.

به گفته این مقام انتظامی، با پیگیری مجّدانه و اقدامات علمی پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه اعضای باند زورگیر در یکی از شهرستان‌های غرب استان تهران، شهریار و بهارستان شدند و با هماهنگی قضایی هر دو سارق در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در ساعات اولیه، ۲۱ آذر ماه به طور همزمان دستگیر شدند.

معظمی تصریح کرد: «امین» به عنوان سرکرده باند زورگیری، اظهار داشت، با کیوان بچه یک محل هستیم و از ۲ ماه پیش با تشکیل باند، بیش از ۱۰۰ فقره سرقت به شیوه زورگیری از شهروندان انجام داده ایم؛ امین در خصوص نحوه انتخاب سوژه‌های خود به کارآگاهان گفت، با چرخیدن در سطح شهر به افرادی که گوشی یا وسایل گران قیمت همراه داشتند نزدیک شده و با تهدید چاقو و قمه، وسایل همراه مالباختگان را به سرقت می‌بردیم و پس از سرقت، اموال را به یکی از دوستان خود به نام جمال داده و به وی می‌فروختیم و مبلغ حاصل از سرقت‌ها را صرف خوشگذرانی می‌کردیم.

این مقام انتظامی گفت: به دنبال اظهارات و اعترافات امین، خریدار اموال مسروقه در محدوده شهرستان شهریار شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

معظمی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اعتراف صریح متهمان به جرم خود، همگی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس قرار گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار