بازدید 10863

نخست‌وزیر ژاپن تلفنی با ترامپ گفت‌وگو کرد

بنابر اعلام رسانه‌های ژاپنی، نخست وزیر این کشور امروز تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفتگو کرده است.
کد خبر: ۹۴۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳ 21 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، رسانه‌های ژاپنی می‌گویند «آبه شینزو» نخست‌وزیر این کشور امروز (شنبه) تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفتگو کرده است.

به نوشته وبگاه ژاپنی «نیکی» «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن امروز با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تماس تلفنی انجام داد. این گفتگو بعد از دیدار روز جمعه «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران با نخست وزیر ژاپن صورت گرفت.

به نوشته این منبع خبری، نخست وزیر ژاپن احتمالا ترامپ را در خصوص جزئیات گفتگو‌های خود با رئیس جمهور ایران قرار داده است.

در جریان سفر حسن روحانی به توکیو و دیدار با آبه شینزو، دو طرف درباره تنش‌های کنونی بین تهران و واشنگتن رایزنی کردند. نخست وزیر ژاپن در دیدار با حسن روحاین خواستار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ شد.

پیشتر رسانه‌های ژاپنی نوشته بودند که کاخ سفید به شرطی با میزبانی توکیو از رئیس‌جمهور ایران موافقت کرده که ژاپن واشنگتن را در جریان نتایج سفر «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران به توکیو قرار دهد.

به نوشته وبگاه نیکی، آبه شینزو در گفتگو با حسن روحانی در باره استقرار یک کشتی جنگی این کشور در منطقه توضیحاتی داد و افزود که این کشتی قصد پیوستن به ائتلاف دریای آمریکا نزدیک تنگه هرمز را ندارد.

رسانه‌های ژاپنی هنوز به محتوای مکالمه تلفنی اّبه شینزو با ترامپ اشاره‌ای نکرده‌اند.

یک رسانه ژاپنی در آستانه سفر حسن روحانی به توکیو نوشت که آبه شینزو احتمالا نمی‌تواند به پیشرفتی قابل توجه در نشست خود با رئیس جمهور ایران دست یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر