بازدید 17004
۲

روایت عراقچی از مذاکره سنگین با ژاپنی‌ها

کد خبر: ۹۴۵۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 21 December 2019

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران گفت که مذاکرات مقامات ارشد ایرانی با مقامات ارشد ژاپنی «بسیار سنگین و فشرده» بوده و «مشورت‌های نزدیک» دو کشور ادامه خواهد یافت.

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در خصوص سفر رئیس جمهوری به ژاپن گفت: این سفری بود که در پاسخ به سفر آقای آبه به تهران صورت گرفت. ما در نودمین سالگرد روابط سیاسی ایران و ژاپن هستیم. سال بسیار فعالی بوده است و رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ژاپن طی سال جاری سه بار در تهران، نیویورک و توکیو دیدار داشته‌اند.

وی افزود: ژاپن از دوستان قدیمی و شرکای تجاری مهم ایران هست. همیشه مشورت‌های سیاسی نزدیکی با ژاپن داشته ایم. امسال هم به دلیل نودمین سالگرد و هم به علت تحولاتی که در جریان است، فشار‌های آمریکا و تحریم‌هایی که با خروج آمریکا به طور ناعادلانه اعمال شده، ضرورت داشت که مشورت‌های نزدیکتر و فشرده‌تری صورت بگیرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ادامه داد: دیشب مذاکرات بسیار سنگین و فشرده‌ای صورت گرفت و هم مسائل دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و هم مسائل مربوط به برجام و تحریم‌های آمریکا مورد بحث قرار گرفتند. قرار شد که مشورت‌های دو کشور به صورت نزدیک ادامه پیدا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۲
هیهات من الذله
بعد از این مذاکرات سنگین تونستین ۱ دونه تویوتا بخرین؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان